Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Trappegelender

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trappegelender

Vi har et litt utrygt gelender rundt trappa. 3 vannrette planker
    Det er henholdsvis 14,5cm fra gulvet til første planke, mellom de 2 andre er det 12 cm.

Vi blir ikke helt enige om hvordan vi skal sikre dette her.

Min mann påstår at det er noen retningslinjer angående avstand.

Noen med peil?
    Noen med meninger om hvordan?

Vi er enige om at vi hvertfall skal legge en list nederst, men min mann vil ha den på 2 cm, jeg vil ha den større.
    20152009 2008 2001/20052000

Sv: Trappegelender

Trappetrinn skal være etter nye foreskrifter, og det samme med rekkverk. (maks 10 cm)

vet ikke så mye annet anngående dette,burde vist mer,ettersom jeg er utdannet interiørkonsulent.men

ta dere en tur til en forhandler som selger trapper så skal di kunne vite hva som er sikrest og hvordan de bør være.

har endel på slike ting,så kan se over hva eg har og om eg finner forskriftene.Har de ikke i hode.
    Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Comment

Jeg kan da om mulig sette en liten list i mellom hver planke!

Comment

Max 10 cm mellom bordene, ja. Vet ikke hvordan forskriftene er ellers, om en bare kan skjøte på i høyden, eller om det finnes retningslinjer for dette også.

Dersom en kan klatre over rekkverket og falle et stykke, ville jeg vurdert loddrette bord istedenfor. Eller, personlig ville jeg ikke bare vurdert det, da mine barn klatrer overalt der det er mulig.
        B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
        ~

Comment

Vi vurderer det, men det blir litt vansklig for å få det pent nede i trappa.
          Så jeg vurderer og sette på plexiglass på den halvannen meteren det er fare for at de klatrer.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Tullip Se innlegg
            Vi vurderer det, men det blir litt vansklig for å få det pent nede i trappa.
            Så jeg vurderer og sette på plexiglass på den halvannen meteren det er fare for at de klatrer.
            Pleksiglass er fint! Litt dyrt, men vet ikke hvordan prisen er ift. å kjøpe materiale.
            ~

Comment

Tror vi dreit pent i prisen og tenkte mer på jobben

Nå har vi ombesmt oss.
              Vi tetter helt igjen den ene lange lengden, også finner vi på noe lurt med kortenden, så er vi kvitt hele problemet.

Comment

Like greit det!
                ~

Comment

Fine innlegg. Holde innlegg slik nødvendig informasjon. Takk!Veldig bra og informativ utveksling .. Takk!Takk for at du fortalte meg.
                  Last edited by Neperebica; 10-03-16, 21:44.

Comment

Working...
                  X