Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Binde barnet i tripp-trapp stolen?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Binde barnet i tripp-trapp stolen?

Etter å ha sett storesøster bli to år og forlengst ha slutta med å falle ned fra stolen har vi nå fått eit barn som gir oss som foreldre heilt nye utfordringer. Kari-liten på snart 10 månader sit aldri i ro. Vi må ha sele på henne i vogna. Ok det måtte vi på storesøster også, men ho låg i det minste i ro med sele på seg. Kari-liten kan vi finne på magen sjølv om ho har sele på, og gjerne med hodet i fotenden... Eg kan ikkje sjå at vi kan ha selen strammare heller.

Men nett no er det tripp-trapp-stolen som er utfordringa. Ho krabbar ut av den eller står på kne oppi og vil aller helst opp på bordet. Ein vanlig gåsele har eg prøvd, men syns ikkje den held henne på plass. Vi har også prøvd å "kile" henne fast med ei pute i ryggen og å ta bort fotbrettet på stolen uten resultat.

Er det nokon som har prøvd ein sele som passar eller som har andre tips. Som det er no ender vi opp med å ha henne på fanget når ho skal ha mat. Då har vi iallefall kontroll på henne.
    Våre tre nydelige blomster er årgang 2000, 2002 og 2004, og i 2010 blir firkløveren komplett!

Hobbybloggen min

Hva med å kjøpe/låne en slik stol som du fester i bordet da, en slik i stoff? Vet du hva jeg mener?
    De har slike i åpen bhg og de er vanskelige å reise seg i. De får iallefall mye skryt for det i bhg.
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Vi har en stol som ligner på en tripp trapp stol (husker ikke merket) der vi kan skyve inn bøylen slik at barnet "sitter fast". Det hender han kommer ut av den også, men det tar såpass lang tid at vi rekker å "korrigere" før han er på bordet, eller gulvet...
      hilsen turvid

Min blogg

Comment

Takk for svar. Vi kjem ikkje til å kjøpe ny stol sidan vi alt har ein såpass dyr stol. Men no har vi senka sitteplata - tatt i ei sittepute og senka fotbrettet så no går det rimelig greitt. Iallefall klarar ho ikkej så raskt å kome seg utav som uten pute.
        Våre tre nydelige blomster er årgang 2000, 2002 og 2004, og i 2010 blir firkløveren komplett!

Hobbybloggen min

Comment

Jeg er veldig glad i Kiddostolen jeg, det er jo bare å sku bøylen inn til barnet, så sitter det jo ganske fast.
          Det veldig lett å ta bøylen av og på, også er det lett å senke sitte og fotbrettet.
          Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Opprinnelig lagt inn av lilje
            Jeg er veldig glad i Kiddostolen jeg, det er jo bare å sku bøylen inn til barnet, så sitter det jo ganske fast.
            Det veldig lett å ta bøylen av og på, også er det lett å senke sitte og fotbrettet.
            Takk for innspel lilje. For min del er dette ikkje aktuelt nett no sidan lillesøster er blitt over 2½ år og forlengst sit akkurat der det passar henne. Men kanskje det blir samme problem med lillebror, då skal eg vurdere stolbytte.

Hobbybloggen min

Comment

Sv: Binde barnet i tripp-trapp stolen?

Kiddo-stolen er suveren!! Det kan jeg skrive under på..

Men det finnes en stol med sele på(magebelte), tror den heter hokus pokus eller no sånt.. stolen er i plast, da..

Vel, uansett denne tråden er jo kjeeempegammel.. Men kanskje noen kan få nytte av den senere?!
              B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
              ~

Comment

Sv: Binde barnet i tripp-trapp stolen?

Jobber på småbarnsavdeling og kjenner igjen problemet. Vi bruker seler (sånne løse som er beregnet til vogn) som vi fester fast bak i stolen. Den koster en hundrelapp eller noe sånt og fås kjøpt på de fleste butikker som selger vogn. De er vel først og fremst beregnet til bruk i bagvogn, men funker greit for oss hvertfall.Barna kommer ikke opp på huk en gang

Dem som sier at andre er dumme dem er dumme dem

Comment

Working...
                X