Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

tips til personlig dåpsteppe

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tips til personlig dåpsteppe

Fikk lyst å dele et tips som vi har fulgt med våre 3 for å lage et personlig dåpsteppe.

Kjøp i metervare et fint stoff med trykk på, om du velger barnemotiv eller noe annet er smak og behag. Kjøp også et ensfarget hvitt/off white stoff.
    Klipp ut ønsket størrelse på teppet. Hvis du ønsker å ha det som et teppe på vogn, seng eller teppe til å krype under på sofan kan det bare være tynt. Men du kan også kjøpe sånn "vatt" eller hva det nå heter, og legge mellom stoffene og få et leketeppe. Dette har jeg gjort.
    Etter å ha sydd sammen "vatten" og det hvite stoffet i kantene, syr du over teppet med en rett søm, slik at det blir mange ruter. Ta litt fler ruter enn det skal være gjester på dåpen. Etterpå syr du på stoffet med motiv. (det er ikke vanskelig, for selv jeg klarer det, og det er bare så vidt jeg kan å tre tråden i sy-maskina til min mor..)

Under dåpen får alle gjestene lage en hilsning i hver sin rute, med stofftusjer i forskjellige farger. Noen skriver hvordan barnet eller dåpen var, noen skriver dikt, noen skriver lykke ønskninger og barna tegner.
    Ungene synes dette teppet er så kjempe KJEKT når de blir litt større! Vi leser opp igjen og opp igjen alle hilsningene. Lettere å ta vare på enn kortene, og barnet kan ha et minne for livet. (kan også henges på veggen når de blir større, som et veggteppe)
    Hilsen Titti
    Som har gullunger født 96 & 98 & 00 & 04

Tenkte jeg skulle aktivisere denne gamle tråden igjen, med å fortelle at et slikt teppe også kan lages som krabbeteppe eller vognteppe.

Det kan jo være hilsen fra de som kommer på sykehuset, jordmor, barnepleier, lege, besøk når dere kommer hjem.... fra den nybakte mamma/pappa.
    Også søtt med avtrykk av foten/hånden til nurket

Slik ser et av våre ut..:
    Hilsen Titti

Comment

Og her er en av jentene sitt:

Hilsen Titti

Comment

Flott tips, Titti!!!
        Mamma til tre prinser To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010

Comment

Utrolig fine titti!!!

Comment

Det var artig.Et godt tips
            Stolt mamma til 2 herlige gutter f. 2oo2 og 2oo5 og en skjønn liten jente født 2o1o

Comment

Working...
            X