Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tips til den perfekte dåpsgave...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tips til den perfekte dåpsgave...

Hva ga dere barnet deres i dåpgave? op:

Her er det mange tips til dåpsgaver
    Last edited by Elisabeth; 02-01-12, 10:07.
    Stolt mamma til 2 herlige gutter f. 2oo2 og 2oo5 og en skjønn liten jente født 2o1o

Vi har egenlig ikke kjøpt dåpsgave til barna våre. Men vi har laget dåpsteppe, som står 2 tråder under dette innlegget.
    På 1 års dagen til barna har vi gitt de deres første smokk sølvforgylt. En veldig fin måte å ta vare på første smokken, for de morkner opp til slutt.... Og ikke er det så veldig dyrt heller.
    Hilsen Titti
    Som har gullunger født 96 & 98 & 00 & 04

Comment

Re: Tips til den perfekte dåpsgave....

Opprinnelig lagt inn av Godklumpen
      Heisann 8)

Jeg har et kjempe bra tips til den perfekte dåpsgave til både gutt og jente, det er et babyteppe som du får skrevet inn navn og dato på. Har et sånt et til min sønn, og de er kjempe fine

Ta en titt på denne siden under linken den perfekte gave: http://www.skattkisten.no

MVH Godklumpen
      SLENGER MEG PÅ DENNE ANBEFALINGEN! DE ER VIRKELIG KJEMPEFLOTTE!

Comment

Jeg har bestilt noe liknende fra Danmark til mine unger og det er virkelig en flott gave.
        Nennemor vinker 1 : , Elise f. juli -99 Eirik f. mars -02 :hopp3: og Lars f. okt. -04

Comment

Nennemor: hvor får eg bestilt dei ifra Danmark da?
          Mamma'n til 01040710

Comment

Jeg la inn et innlegg om et personlig dåpsteppe for en stund siden.
            Dette teppen lager du selv se her:
            http://www.mammanettet.com/forum/viewtopic.php?t=1307

Under dåpen fikk alle gjestene lage en hilsning i hver sin rute, med stofftusjer i forskjellige farger. Noen skrev hvordan barnet eller dåpen var, noen dikt, noen lykke ønskninger og barna tegnet.
            Ungene synes dette teppet er så kjempe KJEKT når de blir litt større! Vi leser opp igjen og opp igjen alle hilsningene. Lettere å ta vare på enn kortene, og barnet kan ha et minne for livet. (kan også henges på veggen når de blir større, som et veggteppe)
            Hilsen Titti
            Som har gullunger født 96 & 98 & 00 & 04

Comment

flott ide...

Hvor kan jeg få kjøpt sånne da? Noen steder i Norge?

hilsen karoline

Comment

http://www.skattkisten.no
                Mamman til Kim Robin født 08.06.04

Comment

Tusen takk

Comment

Jeg har også funnet noen kjempefine broderi- tips til f.eks. dåpsgave;

http://www.margaretha.no/

,
                    ,
                    ,
                    ,
                    ~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~

Comment

kjempe mye fint!!!!
                      Tusen klemmer i fra Linda og Prinsen min-Marius...

Marius født. Søndag 27 august 2006

Comment

Flere tips til dåpsgaver? Skal nemlig i 2 dåper - en førstkommende helg og enda en neste helg igjen! Kunne trenge noen tips til gave

Comment

Jeg kan jo skrive litt av det som vi fikk, og som jeg satte mest pris på... Vi fikk jo alle "standard" gavene. Sølvbarnebestikk med gravering, skål og kopp i porselen med Mumitrolletmotiv, tinntallerken til å henge på veggen med gravering, sølvsmykke (fotball) osv.. I tillegg fikk vi to sangbøker som jeg ble veldig glad for. (Jeg liker godt å synge). Den ene var "Viser for barn" (tror jeg den het), med stort sett alt Alf Prøysen har skrevet for barn. Kjempefin bok! Jeg er selv veldig glad i Prøysen, og denne hadde i tillegg veldig fine illustrasjoner. Også fikk vi "song for meg og deg", barnesangbok redigert av Odd Nordstoga, med sanger på nynorsk og dialekt. Kjempefin bok og mange fine sanger (Jeg snakker selv en dialekt som ligger nært opp mot nynorsk og har (egentlig :oops: )nynorsk som hovedmål.. Men kanskje den fineste gaven (syns jeg) var en liten barnebunadskniv med sølvbeslag og gravering. Kjempesøt! Vi har jo tenkt at Martin skal få seg bunad (vi og bestemødrene må bare finne ut hvilken...)
                          Vi fikk forresten også barnebestikk i stål fra Hardangerbestikk. Kanskje mer en bruksgjenstand enn sølvbestikk. Dessuten til en mye mer overkommelig pris...

Storebror 04 og Lillebror 08

Comment

Er det vanlig å gi barna sine selv dåpsgaver også?? Det har ikke jeg hørt er fast dags, så det kommer ikke vi til å gjøre ...
                            ~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~

Comment

Er det vanlig å gi dåpsgave til barna sine...??
                              Vi ga ikke noe.. Ikke noe annet enn selve dåpen og selskapet da..
                              Lykkelig mor til to

Comment

Working...
                              X