Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tverr 5 åring og en pappa som blir lei seg...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tverr 5 åring og en pappa som blir lei seg...

Vet ikke helt om det blir rett å si at det gjelder oppdragelse og veiledning, men jeg prøver. Det gjelder datteren min på 5 år, og hvordan hun er mot pappaen sin (samboeren min). (Og hans mening av hva som er den beste måten å håndtere saken på) Hun er vel som barn flest, som til tider ikke vil svare når han (vi) snakker til henne, som kan bli irritert hvis det blir for mange spørsmål med innlysende svar.. Hun liker ikke alltid kos og klem (fra pappaen) og kan bli skuffet hvis det er pappaen som henter i bhgn. Så, pappaens forslag til å løse dette, eller til å få en endring, var at han skulle reise bort en periode, for da ville vel lillemartine savne han og bli glad når han kom tilbake. Jeg er ikke enig i denne måten å løse "problemet" på. Jeg har mer tro for at det er det motsatte som må til. De to må tilbringe mer tid sammen, gjøre kule ting sammen. Det er stort sett jeg som henter og leverer i barnehagen, så da er det vell det hun forventer seg hver dag. Har jeg en fridag, er hun gjerne hjemme sammen med meg, og vi finner på ting (prøver ihvertfall) Uansett... Dere skjønner hva jeg mener? Hva ville dere ha gjort? Skjønner jo at det ikke er så gøy for pappaen, men det er vel bare en forbigående fase?
    Tips og råd mottas med takk

Sv: Tverr 5 åring og en pappa som blir lei seg...

Enig med deg. Mer tid sammen bare de to høres ut som en mye bedre plan for å få til en tettere tilknytning.
    02 05​​ 06 09

Comment

Sv: Tverr 5 åring og en pappa som blir lei seg...

Takk Marita! Så bra at det er flere med samme oppfatning. Det høres jo mer logisk ut. Men greit å få høre hva andre synes også. Tenker som så at hvis pappaen hadde tatt ei uke borte, så hadde det jo bare blitt til at lillemartine ble enda mer "mammadalt" og det var liksom ikke det som var målet..

Comment

Re: Sv: Tverr 5 åring og en pappa som blir lei seg...

Trur og det kan hjelpe at dei to tilbringe meir kvalitetstid sammen. Har en sønn på 5 snart 6 og ei datter på 4 . Ser begge to er litt mammadalt til tider, men her er pappaen veldig flink til å ta seg av leikebiten når dei er heime. Han tulle og tøyse med dei, kile dei osv og tar initiativ til leik. Det komme naturlig for han. Ser at ungane set veldig stor pris på det og dt gjer han og.. Så et tips er at han leike med ho, tulle og tøyse og prøve seg litt framm ka ho like å gjer osv så løyse nok det seg sakte og sikkert.. Viktigaste er vel ikkje presse for mykje på da det kan slå motsatt vei. Det å reise vekk veit eg ikkje heilt om vil hjelpe. I forbindelse med jobbing har mannen her måtte reise vekk feks 1 mnd av gangen innimellom og det har vert litt tøft for dei små. Dei blir jo veldig glad for han er tilbake, men har gjerne ei veke eller to før dei er heilt sikre på at no skal han vere heime og at han ikkje reise igjen. Og viss han da sette grenser for dei kan dei finne på å sei at du kan berre reise tilbake igjen osv .

Håpe ting ordne seg

Comment

Working...
        X