Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Min 13 år gamle gutt røyker hasj

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min 13 år gamle gutt røyker hasj

Her om dagen fant jeg underlig pipe lignende greie på sønnen min sitt rom, jeg spurte han hva den var og han sa at han "lagde den i kunst og håndverk" jeg tenke ikke så mye over det før en venn av meg (som tar samme buss som han) sa at han satt ofte bakerst i bussen med de større og eldre guttene sitter. og de spiller alltid rap om hasj og narkotika der.

en dag kom han hjem 4 timer senere en han skulle. Da jeg spurte han hvor han var sa han at "han var hos en venn fordi bussen hadde dratt før de slutta" han luktet også noe som kan minne om sterk te og deodorant. Genseren hans var også vrenga. Når jeg skulle vaske den lukta den som stinkdyr, som var rart fordi jeg vaska den dagen før.

jeg har spurt læreren hans om hva han gjør i pausene, da svarer læreren at han har også lagt merke til at han oppfører seg "rart" en dag hadde han nesten helt røde øyer, akkurat som om at blodkarene hadde sprukket. og han mumla mye og stirra ut av vinduet mitt i timen, og hadde dårlig reaksjonstid.

Han har også begynt og følge mange rare brukere på twitter som "natural remedies" og "dab's home" og han hadde to kontakter bare kalt Bong 1 og Bong 2 på telefonen hans. Når jeg spør han hva det er så svarer han bare at det er "noen venner" men når jeg googler "Bong" finner jeg mange rare piper.

og så fort jeg taster inn "ev" i søkefeltet hans på google chrome så kommer opp en nettside som selger piper og brukerutstyr for hasj.

Flere venner av han har sagt til læreren hans at han går noen ganger til tiende og niende klassinger og når han kommer tilbake har han mye rart i lomma og med et eple med ett hull i toppen og ett i siden som han da "sutter" på.

Etter å ha googlet dette har jeg funnet ut at det er en slags hjemmelaget pipe.

Så hvis noen har noe tips eller vet hvordan jeg kan hjelpe sønnen min før han begynner med "hardere" ting. så ver så snill svar.
    Last edited by Elisabeth; 21-09-16, 10:07.

Sv: Min 13 år gamle gutt røyker hasj

Hei!

Det var ikke bare småtterier, dette. Det høres jo ut som om sønnen din er på vei inn i noe som ikke er helt bra, og ville absolutt fulgt det opp.

Jeg har ikke mange gode råd personlig, men en start er å gå inn på www.rustelefonen.no og kontakte dem for råd. De er veldig flinke med veiledning til pårørende. Du kan også gå inn på nettsiden www.motstoff.no og lese mer om dette temaet der. Det er ikke lett å gi råd i en så alvorlig situasjon, så anbefaler deg å starte på disse nettsidene.

Ønsker deg og sønnen din lykke til videre. Håper dere finner ut av det.
    Last edited by Tigertone; 21-09-16, 14:30.

Comment

Sv: Min 13 år gamle gutt røyker hasj

Hei

Vil bare støtte deg masse i det at du reagerer på din sønns oppførsel og at dette bekymrer deg. Han er veldig ung, jeg tenker derfor at du kanskje også har mulighet til å stoppe det som skjer - men det blir ikke lett. Så bra han har en mor som følger med, er glad i ham og ønsker at han skal få hjelp. Det er ikke sikkert han opplever det på samme måten, men når han kommer ut av dette uføret kommer han til å skjønne at du handlet for hans beste.

Så håper jeg du får noen konkrete råd hvordan du bør gå frem, og hvilke støttespillere du kan få hjelp av ved behov.

PS: Jeg fjernet linkene dine. Ønsker ikke å gi trafikk til sider som selger brukerutstyr, eller ideer om hvordan man kan lage det selv, selv om jeg forstår at det ikke var din intensjon. Det underbygger absolutt dine mistanker og er sånn sett relevant. Både jeg og Tone klikket på lenken og så innholdet. Helt enig med deg i at det er bekymringsfullt at gutten leser slike nettsteder. Kunne vært av ren nyskjerrighet - men sannsynligvis ikke.
      Last edited by Elisabeth; 21-09-16, 10:50.
      Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Working...
      X