Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Smertelindring (Sammenslåtte tråder)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Smertelindring (Sammenslåtte tråder)

Lurer på hvilke typer smertelindring dere brukte under fødselen?
    (Siden man bare kan stemme én gang, stem det du brukte mest(?) og skriv mer utfyllende hva du brukte hvis du brukte flere forskjellige) :O:
    1
    Lystgass
    33.86%
    85
    Epidural
    36.25%
    91
    Akupunktur
    9.96%
    25
    Saltvannspapler
    1.59%
    4
    Morfin/petidin
    4.38%
    11
    Pudentalblokade
    1.59%
    4
    Transkutan elektrisk nervestimulering (TENS)
    0%
    0
    Lokalbedøvelse
    0%
    0
    Paracet Forte eller tilsvarende
    0.80%
    2
    Annet
    11.55%
    29

Fikk lystgass og epidural. Ble ille gla i lystgassen!
    Brita, mamma`n til Sara 5/4-04 og Ingrid 3/2-08, og venter ei jente 1. juledag.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Brita
      Fikk lystgass og epidural. Ble ille gla i lystgassen!
      Brita: Er du opprinnelig fra Østfold eller deromkring? Mye "ille" uttrykk på deg, hehe (Bare lurer jeg? )

Comment

Oops! Avslørt der, ja! Joda, ekte østfolding på ville veier! Det var denne kjærligheten...

Comment

Har lurt ille på det ei lita stund, se
          Men så sto det liksom Sør-Trøndelag under avataren din.. hehe

Comment

Comment

Hadde lyst på denne lystgassen jeg også, men her i Bergen får man ikke lov til det, så da ble det epidural på meg, og den var jeg strålende fornøyd med! Sovnet midt oppi det hele jeg....

Tok også et vamt bad, ble liggende der i 2 timer. Tiden gikk så utrolig fort da jeg lå der og duppet i vannt!
              Mamma`n til Julie født 16.05.04

Comment

Akkupunktur og et varmt bad. Spesielt badet var deilig! Akkupunkturen fikk meg til å slappe bedre av.

Storebror 04 og Lillebror 08

Comment

Jeg fikk epidural. Og så pustet jeg inne noe rett før pressriene, men husker hva det var.. Lystgass eller bare oksygen..???
                  Lykkelig mor til to

Comment

Jeg fikk petidin, for å få sove litt etter andre døgnet med rier. :zz:
                    Så fikk jeg epidural et par timer før de bestemte seg for ks.
                    Hadde ikke noe valg, men tror ikke jeg ville brukt noe serlig hvis fødselen hadde gått normalt
                    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
                    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Svarte epidural jeg, men brukte også akupunkur (ekkelt) og lystgass (kvalm!)...
                      ~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~

Comment

svarte epidural jeg! hva skulle jeg gjort uten den tro :?: :?:
                        Lå også i badekaret i førsten var godt helt til smertene ble veldig intense og ikke stoppet!
                        Mamman til Markus født 31 juli 2004
                        sa i uke 12,14/4.08

Comment

Ble epidural her også ja. Fikk en Paracet Forte tidlig i fødselsfasen for å kunne slappe av litt under riene (kastet jo opp som bare det under fødselen )

Ellers lå jeg også litt i badekar, men syntes ikke det hjalp stort.
                          Epiduralen var jeg kjempe glad jeg fikk, selvom den virket veldig godt på venstre siden, men etterhvert nesten ikke noe på høyre siden..
                          Godt å kunne slappe av litt etter 14 timer(!) med vonde rier.. :?

Comment

Smertestillende

Jeg hadde ganske intense rier, men hadde bare 1 cm åpning i 16 timer, og var helt utslitt! I tillegg ville den første jordmoren på sykehuset sende oss hjem! Hun sa jeg kunne ta en paracet hjemme hvis det ble for ille. Heldigvis ble det vaktskifte med ny og super jordmor. Hun gav meg intavenøs nærig pga jeg bare kastet opp, og min redning; pedidin-sprøyte (beroligende) . Da fikk jeg slappet av i 1,5 time slik at åpningsriene fikk ordentlig tak, før pressriene kom overraskende fort. Og da var det for sent å få epidural slik jeg hadde tenkt jeg ville ha. Jeg ble i hu og hast trillet inn fra venterommet til føderommet, for nå gikk det fort! :P Under pressriene fikk jeg litt lystgass og oksygen, men følte ikke at dette hjalp stort. Heldigvis gikk det fort på slutten, tror hun var ute på ca 20 minutter. Takker jordmor som lot meg bli på sykehuset og gav meg pedidin!

Hilsen
                            Jomfruen73 - Mamma til lille Sofie, født 7. juli 2004
                            Mamma til Storesøster født 2004 og Lillebror født 2006.

Member of:

Comment

eg brukte akkupunktur og eg fekk ei petedinsprøyte..
                              Last edited by M.L; 08-11-04, 12:50.

Comment

Working...
                              X