Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Smertelindring (Sammenslåtte tråder)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: "Vepsestikk" som smertelindring?

Opprinnelig lagt inn av Mammaria Se innlegg
    Hva er det for noe? Saltvannssprøyter? Det fikk jeg tilbud om første gangen, i ryggen da. Men jeg takket nei, ville ikke ha enda mer vondt å tenke på.
    Ja,det er saltvannssprøyter.

- 07.06.2001 -10.10.2006 -28.12.2012

Comment

Jeg fikk det, og det hadde absolutt ingen effekt på meg. Det bare svei.. Kan hende det har noe med at jeg hadde èn lang ri, og gikk fra 3-4 cm til 10 på under en time. Men det var da verdt et forsøk!

Comment

Jeg fikk vepsestikk med førstemann og jeg husker det som det vondeste fra hele fødselen. Eneste effekten var at det var stikket som var vondt på den ri'en det ble satt, ikke selve ri'en. Jeg anbefaler det ikke.

Comment

Jeg hørte av flere venninner som sa at de ikke synes det var noe særlig, og mange som syntes de var smertefullt.

Så, jeg turte ikke prøve.

sigpic

Comment

Opprinnelig lagt inn av nenne85 Se innlegg
            Jeg hørte av flere venninner som sa at de ikke synes det var noe særlig, og mange som syntes de var smertefullt.

Så, jeg turte ikke prøve.
            Det er det jeg har hørt mest også, så derfor er jeg veldig i tvil.

Men hvis jeg noen gang skal teste det ut så må det bli nå for vi skal ikke ha flere barn!

Mamma til 5 skjønne!

Comment

• Ingen lystgass på Ullevål

Fruen og jeg var på svangerskapskurs på Ullevål og fikk beskjed om at de ikke lenger hadde lystgass på grunn av ventilasjonssystemet ved Sykehuset.
              Vi hadde begge tenkt at lystgass var et nyttig hjelpemiddel, og det virket som om jordmor som holdt kurset var oppriktig lei seg for at de ikke lenger hadde tilbudet.
              Er det noen som har erfaringer med lystgass? Hva tenker dere om at dette tilbudet ikke lenger finnes?

Vennlig hilsen Steffen
              Blivende far til lille Selma, termin 21. februar.
              Grubler på pappablogg.blogspot.com

Comment

• Sv: Ingen lystgass på Ullevål

Flere sykehus må visst fjerne det tilbudet nå fordi det ikke finnes/er for dårlig utlufting sånn at det gir dårlig arbeidsmiljø for jordmødrene.

Veldig leit. Håper det kan gå an å heller få tak i de pengene som skal til slik at man kan få utbedret og få beholde/tilbake lystgassen.

Vet ikke om det egentlig hjalp på smertene på meg sist gang, men det hjalp ihvertfall ved at jeg hadde noe å holde i og konsentrere meg om. Har ikke turd å spørre på mitt sykehus enda om de har fjernet det til jeg skal føde..
                2009
                2011

Comment

Min jordmor stoppet tilgangen på lystgass en eller annen gang under fødselen og ga bare oksygen uten at jeg merka noen forskjell. Men som Ingrid sier var det å ha masken å holde i og noe annet å fokusere på som egentlig var den beste hjelpen.
                  Bare meg etterhvert...

Comment

Kusinen min sa at det hjalp henne litt
                    Les om Betatesten!
                    sigpic

Comment

• Sv: Hva brukte du under fødsel?

Hva kan man velge mellom på Haukeland? Og når må man velge?

Comment

Fødsel nr 1: Pust og trygghet fra min partner
                        Fødsel nr 2: Pust og trygghet fra min partner, fødte i badekar
                        Fødsel nr 3: Pust og trygghet fra min partner, fødte i badekar

Gikk på fødselskurs som ble alfa og omega for meg med et stort kontrollbehov.

Comment

Hvordan melder man seg på fødsels kurs?

Comment

Det finnes mange ulike kurs man kan melde seg på. Mange googler og finner fødselskurs, andre velger kurs på sykehuset.

Comment

• SMERTESTILLENDE

Her står det en del fin informasjon om ulik smertelindring uten medisiner.

http://jordmornytt.no/artikler/medik...ring-fodselen/

Comment

Working...
                              X