Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Modningsrier

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Modningsrier

Jeg har bare et spørsmål til dere som har født før: Hadde dere hatt mye modningsrier på slutten av svangerskapet? og isåfall hvor lenge hadde dere hatt det før fødselen startet?

Jeg har kjent murringer og sammentrekninger de siste ukene. Meeen nå har det virkelig tatt seg opp her. To netter på rad har jeg hatt modningsrier og har IKKE sovet. Det begynner ved leggetid om kvelden, og varer til morgenen før det dabber litt av igjen. Utover dagen roer de seg, selv om jeg da også kjenner murringer og sammentrekninger innimellom.

Det starter med ordentlige menssmerter som strammer skikkelig og bygger seg opp til skikkelig sammentrekning før det gir seg igjen. Og det er så VONDT! I natt holdt jeg på å gå på veggen! Jeg prøvde å ta tida bare for å se (men dette var utrolig vanskelig syns jeg!). Syntes det var alt ifra 2 minutter til 10-15 minutter imellom. Og det varte ifra 40 sekunder, til 1 og et halvt minutt.

Jeg prøvde en varm dusj, varmepute, massasje fra sambo.. Ingenting hjalp! Følte forverring da jeg lå, så jeg ble sittende mye oppe.

Jeg sovnet ikke før kl.7 i dag tidlig! Jeg har vært hos jordmor i dag og fått mer modningsnåler. Hun bekreftet at det er modningsrier jeg har.

Men jeg har jo aldri opplevd dette før så jeg føler meg så grønn på dette siden jeg er førstegangs! Hvor lenge har man disse modningsriene? Blir så utrolig sliten! Og kommer jeg til å kjenne forskjell på dette og de ekte riene da fødselen starter? Blir jo så usikker på hva jeg skal kjenne etter, om jeg skal ringe føden eller ikke.

Og da jeg syns dette er så vondt, hvordan i all verden skal jeg takle det når de ekte riene setter igang!??

Erfaringer anyone??

Håper iallefall nålene i dag gjør susen, slik at det kanskje bygger seg opp til ordentlige rier. Jordmor sa at det KUNNE være at ting driver å starter hos meg. Vil jo så gjerne det istedet for å bli sliten av modningsrier dagesvis/ukesvis før fødsel!
    Trollungen 2009
    Lilletroll 2013

Sv: Modningsrier

Hadde sterke kynnere/svake rier i flere uker før termin, og i uke 38+0, dagen jeg ble satt igang, hadde jeg 3 cm åpning.
    Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Modningsrier på forhånd fører mange ganger til raskere fødsler.. Lykke til!
      Venter på våren.... men høst og vinter er vel også bra?

Comment

Tusen takk damer! Fint å få betryggende ord

Denne natta har ikke vært så ille som de to forrige. Men kjenner noen murringer/sterke kynnere nå og da. På mandag hadde jeg 1 cm åpning, og fikk modningsakupunktur igjen i går. Håper ting setter ordentlig igang snart! Og håper disse modningsriene hjelper til med fødsel som noen nevnte her Kjedelig å ha vondt hvis det ikke er til noen nytte!

Flere har spådd at jeg skal føde den 14 (som er i morgen! ) Så jeg er ganske spent nå!

Fint å få andres erfaringer iallefall Ikke alltid like lett å vite ting som førstegangs!
        Trollungen 2009
        Lilletroll 2013

Comment

Tusen takk for deling. Du har gjort en strålende jobb. Din artikkel er virkelig relevant for min studie i dette øyeblikk, og jeg er veldig glad jeg oppdaget ditt nettsted.
          Last edited by Neperebica; 10-03-16, 21:44.

Comment

Working...
          X