Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Første barn stjernekikker hva med nummer 2?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Første barn stjernekikker hva med nummer 2?

Er det noen her som har født stjernekikker flere ganger?
    Første fødsel med pressrier i 10 timer, uten å forstå hva det var og å måtte holde igjen i 8 var helt forferdelig. Så til slutt klipp og sugekopp. Mildt sagt en lite hyggelig opplevelse. Venter nå nummer to og vil veldig gjerne slippe en sånn fødsel igjen. I utgangspunktet ville fødselen gått fort om minsta hadde ligget riktig vei med åpning fra 2 til 7 cm på to timer. Dessverre ville det ikke gå fra 7-10 på mange timer. Er det noen som har noen gode erfaringer å dele?

Sv: Første barn stjernekikker hva med nummer 2?

Min første fødsel var stjernekikker. Da hadde jeg også trykketrang i mange timer uten at noe skjedde. Brukte også lang tid på å presse henne ut. Jeg fikk faktisk ikke vite at hun var stjernekikker før jeg kom inn for fødsel nr to, og jordmor fortalte at hun hadde lest journalen min, og sett at nr en var stjernekikker. Ble litt overrasket da ja Men fødsel nr to gikk veldig fint og som forventet, måtte ikke sitte med trykketrang uten å få lov til å trykke, og presset i ca 20 min. Hun kom rett vei også (tror jeg).

Lusen Loppen

Comment

Min første var stjernekikker, og ble til slutt tatt ,ed hastesnitt fordi hun satt så godt fast.
      nr to kom uten noe problem, og var ikke stjernekikker.

Det er ganske sjelden å føde flere stjernekikkere. Vet bare om ei her inne som har gjort det.
      Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
      Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Opprinnelig lagt inn av mamma`n til Pluggen Se innlegg
        Min første var stjernekikker, og ble til slutt tatt ,ed hastesnitt fordi hun satt så godt fast.
        nr to kom uten noe problem, og var ikke stjernekikker.

Det er ganske sjelden å føde flere stjernekikkere. Vet bare om ei her inne som har gjort det.
        Det er vel meg det?!

Jeg fikk beskjed da jeg ble gravid med nummer to at sjansen var omtrent 0 at neste skulle bli født som stjernekikker (første satt BOM fast og ble tatt med sugekopp fra helt øverst i fødekanalen) - det skjedde ikke! Jeg ble veldig beroliget av det og tenker i etterkant at det var like greit at jeg var så beroliget før fødsel nummer to. Det tok ikke lang tid etter full åpning at de sa "Han gjør som storesøster". I ettertid hadde jeg mange samtaler på sykehuset der de forklarte meg at ettersom jeg hadde opplevd to slike fødsler (det hadde de ikke opplevd før!) så måtte det være en bitteliten feilstilling i bekkenet mitt som gjorde at hodet ble liggende feil når de tok siste "kneppet" ned. Begge to lå normalt fram til vannet gikk, da stoppa det. Likevel - lillebror kom lenger ned enn storesøster av seg selv. Det var NESTEN så jeg klarte å føde han uten hjelp, men pga at han hadde navlestrengen rundt halsen, måtte de forte seg å få han ut og det ble sugekopp da også for å redde han. Han var en del mindre rundt hodet enn storesøster også, så det i tillegg til at jeg allerede hadde født (selv om det var noen år siden) gjorde at det ble en lettere fødsel med han. Jeg fikk også beskjed om at HVIS jeg skulle føde igjen, så ble det enten sugekopp fra "start", eller planlagt keisersnitt. De tar ikke sjansen på at det samme skal skje igjen. Nå skal jeg ikke ha fler barn da, så det er ikke noe problem.

Uansett - det er ikke noe å bekymre seg for at du skal føde en ny stjernekikker. Sjansen er UTROLIG liten og å bruke krefter på å bekymre seg for det før fødsel er bare dumt. En klarer jo ikke legge det helt fra seg, men ikke bekymre deg for det!
        - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av 3små2store Se innlegg
          Er det noen her som har født stjernekikker flere ganger?
          Første fødsel med pressrier i 10 timer, uten å forstå hva det var og å måtte holde igjen i 8 var helt forferdelig. Så til slutt klipp og sugekopp. Mildt sagt en lite hyggelig opplevelse. Venter nå nummer to og vil veldig gjerne slippe en sånn fødsel igjen. I utgangspunktet ville fødselen gått fort om minsta hadde ligget riktig vei med åpning fra 2 til 7 cm på to timer. Dessverre ville det ikke gå fra 7-10 på mange timer. Er det noen som har noen gode erfaringer å dele?
          Min første var stjernekikker og jeg hadde vel pressetrang i 3 timer før jeg fikk lov å presse. Helt grusomt, fødselen varte i 18 timer og endte med sugekopp.

Men, fødsel nr 2 var helt fantastisk. Han ble født på vanlig måte. Fødselen tok litt over 3 timer, og 2 pressrier så var han ute! En drømmefødsel. Jeg håper du får en fin fødsel nr 2. Mitt råd er å prate mye gjennom svangerskapet med JM og lege, for å bearbeide forrige fødsel og forberede en ny. Finne en metode å snu de negative tankene. Jeg skrev også fødebrev, og det var for meg veldig lurt, jeg fikk som sagt en drømmefødsel med nr 2.

sigpic

Comment

Første min var stjernekikker, grusom fødsel.
            Andre var seteleie, flott fødsel.
            Tredje var faktisk helt vanlig i hodeleie, også en flott fødsel.

Tror det er viktig å ha ferdigsnakket den første fødselen før du må føde igjen, få det ut, ned på papir eller hva som hjelper deg. Jeg hadde instruert mannen før vi havnet på sykehuset. Han snakket med jordmor, og jeg fikk masse informasjon underveis og følte meg trygg og ivaretatt hele veien selv om det var seteleie. Lykke til!
            Rocketrollet.2009.
            Bøllefrøet. 2011.
            Lille musen 2013.

Comment

Tusen takk for beroligende svar alle sammen Jeg gleder meg til fødselen, for denne gangen føler jeg meg tryggere, også om det mot alle ods skulle bli stjernekikker igjen. Satser på å ha statistikken på min side og få en god og raskere fødselsopplevelse denne gangen

Comment

Litt sen oppdatering.... Nr. 2 var også stjernekikker, men fødselen gikk kjempegreit selv med tidlig trykketrang. Hele greie var ferdig på litt over 3 timer fra det begynte å gjøre vondt til han var ute😊

Comment

Jeg ha født 2 stjernekikkerter og første var ansikt fødsel. Nr 2 normal fødsel. Det er nok større sjangs for nok en stjernekikkert denne gangen enn normal fødsel. Jeg er veldig spent. Uke 38 nå☺️ Det er nok noe med bekkenet mitt siden de pleier velge den enkleste veien ut☺️

Comment

Working...
                  X