Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Kostholdsråd for gravide

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Kostholdsråd for gravide

Skinka var røkt pæreskinke og jeg hverken varmet den eller frøs den først:/

Comment

Hvis du spiste en hel alene, så er det ikke rart du har litt vondt i magen. Det hadde jeg hatt også, og jeg er ikke gravid. Om du fortsatt har vondt, så kan du ringe legen din om du er usikker.

Comment

Hei jeg finnes jo ikke glad i fisk å hørt at man bør spise mye fisk.. går fiskepinner og fiskekaker å sånn for det samme? Vil jo ha i meg det jeg trenger men Ække lett når man ikke fordrar fisk ;-)

Comment

Nei det skal være helt rene fiskeprodukter. I det minste nådd ta et omega 3 tilskudd,og da viktig det er omega 3 fra fisk og ikke planter

Comment

Var det jeg var redd for :-/ men da kan jeg ta tran?:-P

Comment

Men fiskepinner og fiskekaker er jo fisk tross alt.

Mye bedre å spise det enn å ikke spise fisk.

Du kan ta tran ja.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg
                Men fiskepinner og fiskekaker er jo fisk tross alt.

Mye bedre å spise det enn å ikke spise fisk.

Du kan ta tran ja.
                Helt enig! Noen fiskekaker inneholder mer fisk enn andre også
                Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Heisann, er ikke gravid men ivrig prøver. Hadde engativ g-test på tirsdag, 12 dpo. Skuffet gikk jeg for å lage meg frokost, tok ut salamin og ble i tvil. Skal jeg leve som normalt til g-testen viser positiv eller skal jeg være føre-var??? Endte med at jeg puttet salamin i mikron. Freste godt da, ja XD
                  pp13

Comment

Skjønner godt det er lett å bli forvirret over alt man skal passe på å spise og å unngå når man er gravid. Jeg husker det godt selv at det ikke var lett å bli klok på. Et godt råd er å spise ren og naturlig mat som har eksistert til alle tider. Eksempler er: kjøtt, fisk, masse grønnsaker, bær, litt frukt og naturlige fettkilder som avocado, olivenolje, smør, kokosmelk/fett, nøtter og frø. Tåler du ikke melkeprodukter finnes det mange gode andre kalsiumkilder.
                    Det er lurt å være forsiktig med:
                    upasturiserte oster, rått kjøtt, noe fisk (se matportalen), kaffe og ikke minst raffinerte karbohydrater SUKKER. Det stjeler vitaminer og mineraler fra kroppen din.
                    Lykke til!

Comment

hei. skrev noe her men det er sletta. kokte egg er da ikke farlig i norge. er kun utenlandske egg som kan inneholde salmonella..noe som kan være farlig. i norge er det ikke det i egg.. vet det siden jeg bor på landet ; )) og tokosplasmose finnes ikke i egg...men i kattedoen . den bør man holde seg unna. Jeg spiste og drakk det jeg hadde lyst på i de 2 tidligere svangerskapene og barna mine er 100 % friske. kan ikke gå å bekymre seg for å spise alt mulig liksom. da blir man jo gal. majones og kaviar er ikke farlig. tenk på meg da... sist drakk jeg iallefall 8-9 kopper kaffe om dagen.mange kutter ut alt mulig. fisk er heller ikke farlig og man må tenke på at omtrent all mat i matbutikkene kan man spise. kanskje ikke spise gullerøtter med jord på liksom... for det er i jorda tokosplasmose kan finnes.

Comment

Er det sant at det er lurt å unngå søtsaker når en er gravid?
                        lån til hytte finsa.no

Comment

Endelig kan jeg også melde meg inn i denne gruppen Er 2-3 uker på vei så er i risikosonen enda, men jeg velger å tenke på det positive å se frem til et sunt barn i vente i desember. Spekeskinke er noe jeg også kommer til å savne, men hva gjør man ikke for barnet sitt? Er ikke KRISE uten, erstatter det med skinkeost og baconost Hva var det første dere såg frem til når dere ble gravid?
                          Jeg har mest lyst å skrike av GLEDE!!!

Comment

• Re: Kostholdsråd for gravide

Tænkte at disse kunne bruges både før og efter graviditet - http://www.kamilleshop.dk/viminova-p...-60-tabletter/
                            Tror det er noget nyt. Har ik set dem før....

Comment

• Blir helt stressa av alle disse råda om hva vi ikke skal spise jeg. Spiste spekemat lenge før jeg visste det ikke var bra. Har mye igjen av graviditeten så skal bli enda bedre på å spise rett resten av tiden.

Comment

Working...
                              X