Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Svangerskapsplager

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Svangerskapsplager

Opprinnelig lagt inn av Pija1 Se innlegg
    Noen som har noen gode tips ang. kvalme? Venter min første og er i uke 11 og er nesten ingen ting av mat som frister :/ Trenger tips jeg kan bruke både hjemme og på jobb siden jeg arbeider alene hver dag og ikke mulighet for å ta meg litt frisk luft. Noen idèer?
    Hei jeg slet med det samme selv om jeg ble og er sykemeldt. Ristet loff med bare smør, med ost og skinke og brunost( hver for seg) hjalp og kjøp farris og juice " brusen" som har kommet nå! Spis lite og ofte, gå evt med " sea band" kvalmebånd.Er i uke 26 nå selv og kvalmen gikk for det meste bort i uke 19 el 20. Og jeg var plaget med ekstrem svangerskapskvalme .

Comment

Hei! Jeg er gravid i uke 7. Jeg sliter veldig med vond mage. Det kommer en ubeskrivelig smerte i typ 3-5 minutter (så vondt at jeg gråter å må legge meg ned å vri meg) så går det over. Dette får jeg ca 5-6 ganger om dagen. Har vært hos gynekolog og lege, de sa at alt de så var fint og prøvene vare fine også avsluttet de med at det var vanlig å ha sånne smerter. Jeg må ærlig innrømme at jeg er redd for at dette ikke er vanlig!!! Er det noen som har opplevd noe lignende eller har noe beroligende svar på hva det kan være?

Comment

Hei Gravid2015.

Jeg er ca like langt på vei som deg (7+5 i dag) og opplever til tider det samme som deg.
        Når jeg nyser eller reiser meg for raskt, eller for den saks skyld når jeg snur meg i senga om natten så kjennes det tidvis ut som magen skal revne. Dette har jeg blitt fortalt er helt normalt og smertene kommer av at livmoren vokser.

Vi får bare tenke at dette går helt fint for oss begge

Comment

Re: Svangerskapsplager

Eg er 21+6 og har hatt veldig skarpe smerter av og på siden uke 6/7, trur det er det som kalles ligamentsmerter. Det kjem av at ligamentene som holder livmora strekkes, og kjem typisk om ein gjer brå bevegelser, nyser, tisser osv Heilt normalt, men veldig vondt!
          Dagbok

Comment

hallo, jeg er også ny her.. må bare spørre om en ting her.. etter jeg og kjæresten har hatt ubeskyttet samleie, og da hoppet av i svingen, før vi hadde et lite uhell, der vi ikke rakk det, så har jeg hatt en god del mensensmerter og murringer, stikking i venstre eggstokk/leder, vært grådig oppblåst i magen med forstoppelse, om ikke stikk motsatte. Jeg har også en slags sviende UVI følelse når jeg tisser, og brystene er grådig ømme og har vokst. Annet enn dette har jeg vært en god del kvalm, og uten at jeg har tenkt over det vært veldig på å unngå lukter(som pølse for eksempel). Jeg har allerede tatt to tester, med en ukes mellomrom, der begge var negativ, men venter mens iløpet av de neste dagene. Det er 12 dager siden uhellet, men jeg er fult klar over at det kan ha gått gale en av de andre gangene.

Er det en sannsynelighet for at jeg er gravid? Noen andre som har følt på dette?

Håper på svar

Comment

glemte også å si at etter ca 7 dager(etter uhellet mener jeg da), kjente en slags sterk smerte i livmor-området, som ikke var lik som mensensmerter, men heller som noen som stakk en kniv, eller satt en nål inn(unnskyld det grove eksempelet :P . Kjente dette da i bare noen sekunder, kanskje oppimot 15-20, og har aldri kjent det igjen siden.

Comment

Alt du nevner er jo symptomer på graviditet. Det er veldig tidlig å få så mange symptomer, men noen kjenner det veldig tidlig. Det kan også være at du tenker veldig mye på det her, og derfor "kjenner ekstra etter" symptomer. Kroppen og psyken kan spille oss puss med akkurat det der.

Smerten du kjente 7 dager etter samleie kan være det de kaller festesmerter. Når det befruktede egget fester seg i livmoren.

Ta en test dagen du forventer mens(eller et par dager før) så får du jo svar.

Håper den slår ut den veien du ønsker! Lykke til!

Comment

Det var det jeg syntes var så merkelig, siden jeg allerede fikk mensensmerter/stikkinger et døgn etter uhellet. Dette var vel eggløsning, siden det var da den skulle komme. Hvis jeg tenker meg godt om så finner jeg sikkert grunnen til alle disse "plagene" (som for eksempel at jeg hadde UVI for over en mnd siden), men har aldri slete sånn med mensensmerter og ømme bryster, og ihvertfall ikke at de har vokst, noe som både venninner og kjæreste har kommentert. Har idag hatt iling i korsryggen, som skyter svakt ned i høyre bakben.

Comment

Hjelp 😱 jeg har alltid en normal syklus. Hadde samleie 5 og 6 des og ventet mens som vanlig 15 des. Brukte ikke beskyttelse og tror jeg er gravid.... En uke før 15 hadde jeg veldig mensensmerter uten blødning. 15 des tørket jeg meg også ble det rosa på papiret. Utfold frem til 19 da fikk jeg normal blødning i 1,5 dag, så stoppet det helt. På kvelden fikk jeg brun aktig blod på papiret. (Menstrasjonen min har alltid vart 7 dager) kan dette være feste blødning? Eller er jeg gravid. Tørr ikke ta test i tilfelle den er negativ 🙈 Hehe...

Comment

Opprinnelig lagt inn av Aleksandra Se innlegg
                      Hjelp 😱 jeg har alltid en normal syklus. Hadde samleie 5 og 6 des og ventet mens som vanlig 15 des. Brukte ikke beskyttelse og tror jeg er gravid.... En uke før 15 hadde jeg veldig mensensmerter uten blødning. 15 des tørket jeg meg også ble det rosa på papiret. Utfold frem til 19 da fikk jeg normal blødning i 1,5 dag, så stoppet det helt. På kvelden fikk jeg brun aktig blod på papiret. (Menstrasjonen min har alltid vart 7 dager) kan dette være feste blødning? Eller er jeg gravid. Tørr ikke ta test i tilfelle den er negativ 🙈 Hehe...
                      Ta en g test Er veldig mulig at det har vært festeblødning

Comment

www.helsenorge.no

Comment

Working...
                        X