Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Mannen vil ha attpåklatt

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mannen vil ha attpåklatt

Hei!

I det siste har mange av vennene mine fått babyer, og dette har tydeligvis påvirket mannen litt. Han sier nå han er veldig klar for en attpåklatt!
    Jeg er derimot ikke helt der. Har helt siden minstemor kom sagt at to er nok. Nå er jentene 8 og 11 år, og kjenner jeg digger friheten som følger med større barn. Jeg har mange grunner til å ikke begynne på nytt: tunge svangerskap, fødseldepresjon, må ha ny bil, bygge ut/om huset, planer om turer/ferier/opplevelser blir satt på vent, går mulig glipp av drømmejobben, et babyen blir "enebarn".
    Men så er det... er jeg bare egoistisk nå? Vet mannen og jentene gjerne vil ha en ny baby i hus. Hvem er jeg til å frarøve de denne muligheten? Vil jeg angre?

Er det noen andre her som har vært igjennom det samme? Hva tenker dere?

Hei!

Veldig vanskelig spørsmål, dette. Jeg har vært i en situasjon der jeg ville ha en til (jeg og mannen hadde da 1 fra før sammen), og han ville absolutt ikke! Jeg fikk viljen min til slutt, og han er heeelt forelsket i lillemor. Hadde han mast om en til om noen år, derimot, hadde jeg sagt klart NEI! Kroppen og hodet greier ikke flere svangerskap. Det vi gjorde var å sette oss ned og diskutere hvor sterkt hver av oss følte for vår sak. Hva var grunnen til at jeg ønsket en til? Hvilken grunn hadde han til å nekte meg det? Hvem hadde beste argumenter for å få gjennom sitt ønske? Så vi endte opp med at mitt ønske om å få en til var sterkere enn hans ønske om å ikke få flere.

Så sett dere ned. Er hans ønske sterkere enn ditt? I så fall bør du tenke over hvor sterkt du føler for å IKKE få flere, og om det kommer til å skape splid i forholdet om dere velger det ene eller det andre. For min del ga jeg beskjed om at jeg ikke kunne tilgi ham om han tok fra oss alle en sjanse til å få en lillebror eller lillesøster i familien, og om han tok fra sønnen vår muligheten til å få et søsken. Jeg visste det kom til å skape en bitterhet i meg på sikt jeg ikke kunne leve med i forholdet. Så da fikk jeg "viljen" min. Dere har jo allerede 2, så de har jo allerede hverandre. En ny baby vil jo på en måte vokse opp som enebarn i søskenflokken da de to store er så mye eldre. Det er jo også noe å ta stilling til.

Ønsker dere masse lykke til med avgjørelsen!

Comment

Working...
    X