Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Positiv graviditets test etter SA

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Positiv graviditets test etter SA

Hei! Jeg hadde en Spontan abort for 3 uker siden. Begynte å blø 8 januar. Hadde bestemt meg for å ikke ta noen test å bare vente på mensen. Men idag klarte jeg å tisse på pinnen å sto 2-3 uker. Men er ikke mulig at jeg er 2-3 uker. Kan det være jeg er gravid og at HCG nivået ikke var helt borte før jeg ble gravid igjen? Eller er det ikke ute av systemet?

Opprinnelig lagt inn av Mor25 Se innlegg
    Hei! Jeg hadde en Spontan abort for 3 uker siden. Begynte å blø 8 januar. Hadde bestemt meg for å ikke ta noen test å bare vente på mensen. Men idag klarte jeg å tisse på pinnen å sto 2-3 uker. Men er ikke mulig at jeg er 2-3 uker. Kan det være jeg er gravid og at HCG nivået ikke var helt borte før jeg ble gravid igjen? Eller er det ikke ute av systemet?
    Her er det lurt å gå til fastlegen og be om å få målt HCG blodprøver målt med 1ukes mellomrom (2 mål). Hvor langt var du på vei når du hadde spontanaborten for 3 uker siden? Hvis du skulle være gravid 2-3 nå så vil det si at du hadde eggløsning noen få dager etter spontanaborten men det er veldig usannsynlig. Her er det muligheter for rester i livmor og jeg ville undersøkt om du kan ha behov for utskraping. Det hender i få tilfeller (jeg har opplevd det TRE GANGER) at livmoren ikke kvitter seg med alle rester på egenhånd og da kaller de det en inkomplett abort. Selv har jeg hatt to missed abortion og en inkomplett abort, altså en SA men uten at livmoren lot seg tømme fullstendig på egenhånd.
    Mvh Undre.

Comment

Working...
    X