Kunngjøring

Collapse

Hjelp oss å hjelpe! :)

Fint om dere som har erfaring med å bruke dette forumet hjelper meg med å besvare spørsmål her. Enten du er vanlig bruker, moderator eller supermoderator, setter vi stor pris på om dere vil hjelpe andre brukere med små og store forummysterier!
Ære, berømmelse og masse karma i premie!
See more
See less

Slik fungerer ryktesystemet:

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Slik fungerer ryktesystemet:

Ryktesystemet er et kommentar og oppmuntringssystem.

Du har muligheten til å gi positiv eller negativ tilbakemelding til en brukers innlegg. Tilbakemeldingen kan gis med eller uten kommentar. Prøv likevel alltid å gi en begrunnelse for at du tar rykte fra en bruker. Du gir tilbakemelding ved å klikke på sheriffstjernen på den grå/blå linjen under innlegget (helt til venstre).

Dette er et tillegg til å skrive en takk eller oppmuntring i tråden.

Slik fungerer det:
    • Du må være registrert bruker for å kunne gi rykte.
    • Alle begynner med et rykte på 10
    • Du kan ikke innvirke på andres rykte før du har skrevet 25 innlegg - Du kan gi men det vil ikke ha innvirkning på poengene til brukeren.
    • Du kan ikke innvirke på andres rykte om du har mindre enn 10 i rykte selv

Hvor stor påvirkning du har på andres rykte avhenger av disse faktorene:
    • Hvor lenge du har vært medlem (+1 / 365 dager)
    • Hvor mange innlegg du har (+1 / 1000 innlegg)
    • Hvor mye rykte du har (+1 / 700 ryktepoeng)

Du må spre rykte til 5 brukere før du får gi på nytt til en bruker du har gitt til før. Du kan gi rykte 15 ganger per døgn. (Administratorer har ikke disse begrensningene.)
    • Dine 25 siste ryktepoeng, kommentarer og hvem du har fått fra finner du i kontrollpanelet ditt.
    • Administrator gir eller tar 500 poeng.

For å gi rykte klikker du på vektikonet nederst i brukernavn-, avatar- og profilfeltet til venstre, ved varseltrekanten.

Takk for at du er bruker her på mammanettet! Og vi håper du vil bruke dette systemet til oppmuntring og berikelse for alle de enestående medlemmene her inne!
    Last edited by Karoline Stangenes; 27-06-11, 11:53. Årsak: Oppdatert tall
    Signed.

Sv: Slik fungerer ryktesystemet:

Etter å ha surfet litt rundt her en stund nå, så tror jeg kraft henger sammen med antall innlegg, mens karma er ryktene. Stemmer det?
    Mamma til Sigurd, født 5. juli 2006

Comment

Det stemmer!

Slik regnes kraften ut:

Opprinnelig lagt inn av HP
      Hvor stor påvirkning du har på andres rykte avhenger av disse faktorene:

* Hvor lenge du har vært medlem (+1 / 365 dager)
      * Hvor mange innlegg du har (+1 / 500 innlegg)
      * Hvor mye rykte du har (+1 / 100 ryktepoeng)
      Om dere heller vil ha 'rykte' enn 'karma', så sier dere ifra Jeg har fått en del tilbakemeldinger på at, rykte er litt negativt og at karma er et bedre utrykk, derfor har jeg endret det til det i profilfeltet, men jeg har ikke rukket å gjøre det over alt.

Hva tenker dere? Rykte eller karma?
      Signed.

Comment

Jeg synes karma er helt greit. Stusset litt over rykte, men man kan jo fint så at man har et godt/dårlig rykte. Men det funker kanskje ikke så bra i et forum? Blir jo teit hvis folk får et dårlig rykte da?? Eller dårlig karma for den sags skyld. Håper vi er greie med hverandre da, og skryter mer enn vi "disser".
        Mamma til Sigurd, født 5. juli 2006

Comment

Vi pleier jo stort sett å være greie med hverandre, vi på Mammanettet. Tror dette går bra.
          Det er gjerne mer eller mindre tilfeldige brukere som såvidt svinger innom forumet som lager dårlig stemning, og disse får jo heldigvis lite å si når det gjelder karma-poeng. Man må jo være medlem en viss stund/ha skrevet en viss mengde innlegg før man kan gi poeng.

Karma-poeng får være en slags positiv klapp på ryggen til medlemmer som står på for å hjelpe og støtte andre medlemmer, tenker jeg. Minuspoeng får vi heller være gjerrige på.
          Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Er det ikke mulig å gjøre antall karma skjult? Synes på en måte at det fort kan bli litt sånn "populæritets konkurranse" når man ser at tallet bak den/de grønne prikkene blir større og større hos enkelte. På SG får du opp poengsummen din kun når du trykker på kontrollpanel. Det funker greit der i hvertfall.

Bare en tanke assa

Heidi
            Mamma til Sara 2000 og Adrian 2006 Blogg

Comment

Det blir vel litt som med blyantene...

Synes ikke det var noe jag etter flere innlegg der heller, så...
              Men der var det jo delte meninger

Kanskje gi de som ønsker det muligheten til å skjule det?
              Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
              Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Om du velger å skjule så er det opp tid deg.

Men en ting vil jeg si: Karmasystemet er et kommentarsystem, det vil si at du kan gi en tilbakemelding til en bruker på et konkret bruker.

I forumet mitt var det ville opprør når det ble innført, en sluttet i protest og flere lovet dyrt og hellig at de aldri skulle gi et eneste rykte - disse er de som idag har flest poeng, og de gir rykte. Det skaper god stemning om det ikke misbrukes!

Det er ikke alle som vil gi tilbakemeldinger offentlig, og det en er gjerne ikke dønn ærlig i en offentlig tilbakemelding.

Jeg vil oppfordre dere alle til å gi så ofte dere kan, og skriv en tilbakemelding!
                Signed.

Comment

Vet ikke helt om jeg forstod dette her med rykter, men jeg prøver så godt jeg kan!:confused:

Hvorfor gir vi rykte til noen da, for at de har skrevet ett bra innlegg eller?
                  Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Fordi de på en aller annen måte har fortjent det. Eks: Skrevet noe opplysende. Gitt gode råd. Gitt støtte. Vært umåtelig morsom.... Jeg har f.eks. gitt poeng til de som har stått på, for å hjelpe andre brukere med å forstå de nye funksjonene i forumet.
                    Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Har blitt mye klokerer av å lese litt mer her inne, en lærer etterhvert!
                      Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Også er det så utrolig kjekt å få gode tilbakemeldinger!
                        Signed.

Comment

Du kan skru av visning av bilder, avatarer, rykte og signaturer i kontrollpanelet ditt.
                          Signed.

Comment

Opprinnelig lagt inn av søta
                            Hm.. her var det skjedd ting med forumet!!

Må si meg enig med HappyCat og mygel som skriver lengre opp her. Er absolutt for "less is more" på slike nettsider, synes det ble litt vel mye unødvendige dikkedarier her nå. Men man blir vel vant til det, fint hvis det går an å skjule alle diss blyantene, karma, rykter, prikker osv.

Håper ikke ryktegreierne fører til "mobbing" av noen.
                            Vi har det jo så koselig her inne
                            Synes da at det e teit å "mobbe" noen om di ikke har så mye rykte eller stor blyant. Vi skal jo ha det koselig her, ikke ha noe press på å gi og få rykte eller store blyante.
                            Stor klem fra Katja og gull ungene

Comment

Det meste kan brukes til mobbing... Og karmagiving er ikke annonymt så det er vel mobberen som sliter? Eller?
                              Signed.

Comment

Working...
                              X