Kunngjøring

Collapse

Hjelp oss å hjelpe! :)

Fint om dere som har erfaring med å bruke dette forumet hjelper meg med å besvare spørsmål her. Enten du er vanlig bruker, moderator eller supermoderator, setter vi stor pris på om dere vil hjelpe andre brukere med små og store forummysterier!
Ære, berømmelse og masse karma i premie!
See more
See less

Hvordan legge ved bilder, eller andre filer i et innlegg?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan legge ved bilder, eller andre filer i et innlegg?

Slik behandler du veldlegg:
    1. Start en ny tråd, eller innlegg. Legg inn overskrift og skriv meldingen din så ruller du litt ned og klikke på knappen 'behandle vedlegg'.
      • Når du klikker knappen kommer der et nytt vindu opp, om det ikke kommer, trenger du å deaktivere 'pop-up stopperen' din.
    2. Så velger du 'Bla igjennom...' for å finne bildet på din PC, klikk på filen, så klikker du åpne.
    3. Så klikker du 'last opp'.
      • Får du en feilmelding, så kan dette skyldes at filen er for stor, en ukjent type, eller at brannmuren din blokkerer utgående datakommunikasjon.
      • Ta kontakt med admin om du får en feil med filstørrelse / type.
    4. Så lukker du vinduet.
      • Eller legger ved flere vedlegg.
    5. Og så legger du inn tråden / Innlegget.
    Klikk lenkene under for å se hva du skal gjøre:
    Attached Files
    Signed.

Sv: Hvordan legge ved bilder, eller andre filer i et innlegg?

Men angående dette- er det sånn at bildene skal godkjennes av dere før dere "åpner" dem for andre? (Sånn er det på SM/NM) Eller må man trykke på lenkene for å få sett bildene? Hadde vært veldig kjekt om bildene hadde blitt vist som de er på sidene da, så leserne ikke trenger å trykke så fælt (på lenkene, så tilbake for å trykke på en ny lenke osv) på alle bilder for å få sett dem... Tungvint hvis det er sånn, spør du meg ....
    ~ Stolt mamma til to snupper, født august-04 og mai-08 ~

Comment

Det blir vel en avgjørelse som Elisabeth må ta, det er ikke slik nå og vi har det ikke slik på www.lavkarbo.no - dette kommer egentlig an på brukermassen.

SM og NM har det vel slik for å begrense belastningen på serveren?
      Signed.

Comment

Men du? Skal bare bildene vises som lenker egentlig? Det har jeg ikke sett før... På andre sånne forum "forandrer" de seg til bilder som man kan se med en gang etterhvert, de blir jo ikke værende som lenker liksom... (skjønner at de vi har fra forrige forum må forbli sånn). De vi laster opp her nå skulle da vel kunne vises som bilder og ikke bare lenker som man må trykke på?

Irriterer meg faktisk litt at jeg er nødt til å klikke på alle disse lenkene for å få sett bilder. Spesielt siden flere av oss pleier å ta bildeserier med babybilder f.eks. Da er det jo litt morsomt å se alle på en gang, og ikke klikke på en og en lenke ! . Samme med bilder fra barnerommene våre også, vil jo gjerne se alle for å se helheten på rommet. Dessuten blir det kanskje enklere å skrive kommentarer til bildene også da, hvis folk ser bildene med en gang- og "samtidig" leser kommentarene, istedenfor å lete seg frem til hvilken kommentar som er til hvilket bilde... (for å gjøre det litt ekstra vanskelig )..

Håper dere skjønner hva jeg mente her nå da, vet- det ble endel blablabla...

Comment

test...
          Attached Files
          :kje_jente født mai 04.

Comment

MArit mor - gjelder dette jpg-bilder og gif-filer.

Dette har jeg ikke fått med meg. Jeg kan se alle jpg og gif-bilder som miniatyrbilder. Ikke som tekstlinker. Kan du utdype dette for meg, Marit mor? Mener du at vi ikke skal ha minityrbilder, men at alle umiddelbart skal kunne se bilder i full størrelse?

I såfall må vi vurdere om dette vil gå hardt utover nedlastningshastigheten. Sidene kan bli tregere å laste ned. Må sjekke opp dette i forhold til hvor store bilder som kan legges ut etc.
            Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Tror hun mener bilder som er linket til f.eks. fotoknudsen.
              Hvis man ikke fjerner det som står etter jpg i adressa synes de kun som link, og man må åpne dem for å se bildet.
              Rett meg hvis jeg misforsto deg Marit mor
              Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
              Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Ved bilder som er lagt inn i forumet ved hjelp av en link (url) - må dere da klikke på link for å se bildet? Det må ikke jeg.

Eksempel:

Dere ser dette bildet, ikke sant? Og dere trenger ikke å klikke på link for å få se det?:confused:
                Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Jeg kan jo ikke svare for Marit-mor, men lurer på om dette var et oppstarts-spørsmål, som ho vet svaret på nå.. Ho får da til å legge ut bilder, så...

Tror kanskje det hadde noe med at de forklaringene HP la ut, kom som linker til bilder, hvis dere skjønner...

Kan hende Marit-mor mener noe annet, altså...
                  - 2004, - 2010, - 2014

Comment

her er bildet linket til fotoknudsen
                    http://www.fotoknudsen.no/archive15/...hT7w9tp.jpg?97

Her har jeg fjernet ?97 i koden

Det er den første varianten hvor du får opp link og må åpne den jeg tenker på...
                    Hannah 12.02.2004 Christoffer 13.06.2008
                    Pluggen 04.12.1998 - 16.08.2011 .....

Dagbok .... Sytråd...... LiVe design........LiVe-Design på facebook

Comment

Hvorda fÅr du det til????

Jeg har bilder i mitt album på fotoknudsen, men får det ikke til.
                      Jeg vet ikke hva jeg gjør galt?
                      Får ikke opp samme type kode som deg, atlså at det er fra Archive
                      Jeg har prøvd i flere timer nå og snart kommer jeg til å hive hele maskinen i veggen. Har faktisk prøvd i flere uker
                      Du som kjenner til fotoknudsen sin web side, hva gjør du egentlig for å få bildene inn her?
                      Jeg trykker på mitt album og dobbeltklikker på et bilde også kopierer jeg url adressen og inn her etter å ha trykket på den firkanten som er øverst i vinduet her du skriver, men får det ikke til.

Comment

hvis du vil forstå litt mer så gå til barn født mars/april 2004 og til bilder av gullungene våre og til nest siste side..Der ser du linken jeg prøvde å legge inn.

Får ikke noe JPG eller noe i linken..

Comment

Hei!

*sniker meg inn og prøver å svare*

Først klikker jeg meg inn på det bildet jeg velger. Deretter høyreklikker jeg på bildet inne i fotoalbumet. Jeg får da opp en boks og velger "Egenskaper".

Under "Egenskaper" kopierer jeg hele "Adressen (URL)".

Adressen ser da omtrent slik ut:

Så går jeg inn på MN og inn i innlegget jeg skal skrive, trykker på "Sett inn bilde" knappen. Limer inn URL adr jeg har kopiert, men fjerner ALT BAK .jpg (her: ?23)

Når jeg da trykker "OK" kommer dette frem

for at du forstår forklaringen min

Lykke til!!!
                          Mamma til tre prinser To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor
                            Jeg kan jo ikke svare for Marit-mor, men lurer på om dette var et oppstarts-spørsmål, som ho vet svaret på nå.. Ho får da til å legge ut bilder, så...

Tror kanskje det hadde noe med at de forklaringene HP la ut, kom som linker til bilder, hvis dere skjønner...

Kan hende Marit-mor mener noe annet, altså...
                            Hihi, så morro å se at dere "diskuterer meg" uten at jeg har fått det med meg .
                            Men som Line- mor sier, så var det et oppstart- spm fra meg. For i aller aller aller første omgang som forble bare vedleggene lenker som en måtte trykke på for å få se bildene. Men nå fungerer det jo slik at det kommer opp miniatyrbilder med en gang- gjorde ikke det helt i starten...
                            Så jeg har ingen problemer med å legge ut bilder- bruker fotoknudsen jeg, for synes miniatyrbildene blir så små, så er jeg så lat at jeg sjelden gidder å trykke på dem alle for å få dem større...

Så, no problemo

Comment

dette er en test

Comment

Working...
                              X