Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Dette er Gutta våre!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dette er Gutta våre!

En gjennomsnittlig mamma er overmåte interessert i hva pappa mener om forskjellige ting. Dette har vi tatt konsekvensen av og lanserer vårt eget pappapanel. Disse gutta svarer deg på hva som helst!

Da Mammanett ville finne ut hva tidenes mest leste tråd i vårt diskusjonsforum var, landet vi på tråden «Spør oss gutta»; en seks år gammel tråd som det fortsatt ble holdt liv i. Nå har vi valgt å utvide dette konseptet til et helt forum. Og fem pappaer stiller opp som Mammanetts orakel - eller i alle fall som et panel som vil belyse spørsmål og problemstillinger sett fra menns ståsted.
    Ønsker du et mannlig perspektiv? La disse pappaene besvare ditt spørmål eller problemstilling!

Les spørsmålene her

Her er pappaene:

Friherre

Sivilstatus:
    Gift, to barn på 6 og 3 år

Meg selv som far og partner: Jeg håper jeg er en god mann for min kone. Jeg prøver i alle fall så godt jeg kan. Som far vil jeg tørre påstå at jeg er en kjærlig, men streng og rettferdig far. Barna mine betyr alt for meg, men det betyr ikke at de kan gjøre hva de vil.
    Høflighet er en dyd og selv om noen mener at folkeskikk er noe som kommer av seg selv, mener jeg det er en jobb som starter fra dag én etter at barnet er født, og som ikke er over før den dagen de starter eget bo.

Livsmotto:
    Døyr fe, døyr frender; døyr sjølv det same.
    Men ordet om deg aldri døyr
    vinn du eit gjetord gjæv (Håvamål)

Ønsker spørsmål og problemstillinger om:
    Jeg har meninger om så mangt. Bare spør om hva du enn måtte lure på! Ingen spørsmål er for dumme.

Hva kan kvinner lære av menn når det gjelder foreldreskap?
    Mange kvinner kan lære seg å slappe litt mer av og ta livet litt mer som det faller seg. Hakuna Matata! Enkelte kan også med glede la far få mer ansvar for barneoppdragelse og ikke minst husarbeid…

Lost in Space

Lost in Space har 7 års fartstid Mammanetts forum og er en kjent profil hos oss.

Sivilstatus: Jeg er gift har to jenter på 7 og 9 år

Meg selv som far og partner: Som far har jeg en spesiell historie, siden jeg har en psykisk sykdom. I perjoder har jeg vært mye borte fra familien min på grunn av dette. Jeg er opptatt av at barna skal få være barn lengst mulig, og ikke trenge å måtte bli ungdom eller voksen fort. Jeg jobber for å lage trygge rammer å vokse opp i, uavhengig om det er mine barn eller andres. Jeg jobber også med barn i en frivillig organisasjon. Som partner er jeg rolig og snill. Jeg er opptatt av hvordan livet er, ikke hvordan det burde være.

Livsmotto: Slagordet Henry Duntant brukte under slaget ved Solferino: Tutta fretelli - vi er alle søsken.

Utfordringer i familierelasjoner og utfordringer ved psykisk sykdom i familien, ellers svarer jeg på de fleste spørsmål.

Hva kan kvinner lære av menn i forhold til foreldreskap?
    Lurespørsmål! Fedre og mødre bidrar forskjellig i oppdragelsen. De har sine forskjellige roller. Det som er viktig, uansett om du er mann eller dame, er at du er ydmyk i din tjeneste som oppdrager. Lær deg å ta imot konstruktiv kritikk!

Click image for larger version

Name:	provepappa.jpg
Views:	2
Size:	1.8 KB
ID:	2294167
    PrøvePappa

Sivilstatus:
    Samboer (forlovet), to bonusbarn på 10 og 12 år, katt fisk hamster etc

Meg selv som far og partner: 34 år, og har en fantastisk samboer som er og forblir kvinnen i mitt liv. Hun er med på å gjøre meg til den jeg er. Sammen med oss har vi mine to nydelige bonusbarn som virkelig har tatt hjertet mitt med storm. Jeg er en familiemann ved min lest, og er dermed den stolte hane i flokken. Vi prøver da på å få et lite nurk sammen. Det har vist seg å ta tid, men vi har ikke tenkt å gi opp. Det er herfra jeg har gitt bloggen min navnet 4pluss1. Meg, min kjære og barna er fire. Den nye vi prøver å få blir pluss en. To av mine største ønsker nå er å få gifte meg med min kjære, og sammen skape et nytt liv. Jeg er ikke flink til å ta i mot komplimenter, eller å skrive fine ting om meg selv, så jeg stopper her.

Livsmotto: Det finnes to typer mennesker: De som går foran og gjør noe, og de som går etter og kritiserer.

Ønsker spørsmål og problemstillinger om: Jeg har meninger og synspunkter om det meste, så her er det bare å ta det som det kommer.

Hva kan kvinner lære av menn når det gjelder foreldreskap: Jeg føler nesten at spørsmålet burde vært forandret til hva kan foreldre lære av hverandre? Det er så mangt. Det kommer an på person til person og hvilken erfaringer man sitter med. I min situasjon vil jeg være den som har mye å lære av en kvinne som allerede har hatt to små, mens jeg vil være den som kan se og lære av gamle rutiner, og kanskje komme med gode ideer til forbedringer?

Click image for larger version

Name:	pappalivet.jpg
Views:	2
Size:	7.5 KB
ID:	2294168

PappaLivet

Sivilstatus: Pappalivet er 43 år. Far til en jente på 11 år, som jeg har annen hver helg, fra ett tidligere forhold. Jeg har ny samboer som jeg har 2 gutter på snart 2 og 4 år sammen med. Fullt opp å gjøre med opppussing av hus, full jobb og samboer i turnusyrke. Så kan godt si at hverdagen er ett puslespill.

Jeg startet opp min egen blogg www.pappalivet.blogg.no i desember 2013. Den er meningen å fange litt av hverdagslivet med mine barn.

Meg selv som far og partner: Jeg prøver å være en ansvarlig oppdrager. Finner lett barnet i meg, selv om jeg i utgangspunktet skal vere en godt voksen herremann. Som partner er jeg vel ansett som en smule distre, men kjærlig.

Livsmotto: jeg bryr meg meget om fremtiden for jeg akter å leve resten av livet i den.

Hva kan kvinner lære av menn når det gjelder foreldreskap: Føler kvinner godt kan slutte å prøve å ha full kontroll til en hver tid. La mennene deres få slippe til allerede fra dag en som forelder.

Ønsker spørsmål og problemstillinger om: Jeg svarer gjerne på alt som måtte være av interesse.

Mr. Andersson (for tiden "i permisjon" fra Pappapanelet)

Mr. Andersson har deltatt i vårt forum siden har skulle bli pappa 2010. Med skarp tunge og ryddig hjerne har han skapt mange gode diskusjoner om blant annet kjønnsroller og likestilling.

Sivilstatus:
    Gift i 10 år og har en datter på snart to år.

Meg selv som far og partner:
    Som far er jeg opptatt av å skape en trygg oppvekst for barnet mitt, både følelsesmessig og økonomisk. Jeg er opptatt av at hun får prøve seg frem på det meste, men synes også det er viktig å operere med klare grenser. Så jeg er kanskje en myndig forsvarer av fri oppdragelse?

Min kjære kone og jeg er ikke alltid enige, men vi er begge opptatt av å gi hverandre frihet og mulighet til å gjøre det den den andre vil. Som partner stiller jeg nok i blant litt store krav, og ofte er jeg ikke flink nok til å fortelle hva jeg føler og tenker, men jeg prøver!

Livsmotto: Jeg har egentlig ikke noe motto, men «Alt flyter» eller «Anything goes» føles ofte riktig. Skjønt, jeg er nok ikke like ustrukturert og tolerant som jeg i blant tror. «Jeg ser deg» tror jeg kunne passe på mange måter.

Jeg imøteser spesielt spørsmål og problemstillinger om kjønnsroller. Problemstillinger hvor man er i tvil (eller er fast bestemt) om hvem som kan eller skal gjøre hva, kan jeg godt like. Jeg er åpen for at begge parter kan klare det meste.

Hva kan kvinner lære av menn når det gjelder foreldreskap?
    Jeg tror kvinner kan lære at menn kan være minst like nyttige å snakke med som venninner, helsesøstre og jordmødre, selv om vi kanskje ikke er noen optimal erstatning for noen av delene (men et uerstattelig tillegg

Mr. Andersson har et «nusselig» magebilde som profilbilde på Mammanett. – Da jeg ble medlem av Mammanett, valgte jeg magen siden så mange andre hadde bilde av magen sin, forteller han.

Last edited by Elisabeth; 14-02-14, 10:26.
    Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Sv: Dette er Gutta våre!

Artig! Velkommen til de nye og velkommen i ny rolle til de gamle! Blir spennende å se hva slags spørsmål dere får og hva slags diskusjoner det legges opp til etterhvert!
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Herlig med Spør gutta!
      Virvelvind født mai-11 - Spinnvill født september-12 - Allerminstelillebror født april-15

Comment

Velkommen
        Alle gode ting er 3!

Comment

Takk, detti blir nok artugt
          De gustibus non est disputandum

Comment

Takker for alle positive kommentarer, og gleder meg masse til dette
            R og hans tre C'er
            Pappa til to verdens hærligste C'er!! Jente på 4,5 år og hennes lillebror på 6 mnd!

Og verdens lykkeligste mann til den nydeligste kone!!

Comment

spenende dette her ja.. bare dere overlever med mine korte og litt merklige svar.
              Pappa'n til Elisabeth og Christina
              Martemor
              pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Comment

Fantastisk å få inn "Spør gutta"!
                Veldig deilig for oss "kjerringer" å få høre ting fra en manns perspektiv også
                Lykke til gutter, dere har gjort en god jobb til nå )

Comment

Takk for det Miiaa, jeg tror vi gutta synes det er litt artig også. Å få muligheten til å komme med våre synspunkter på ting og tang som kanskje ikke er så lette å ta ansikt til ansikt...
                  De gustibus non est disputandum

Comment

Kjempeflott tiltak! Har lest en del av svarene deres, gode svar og veldig godt med meninger fra "den andre siden".

Comment

Opprinnelig lagt inn av lilletrille81 Se innlegg
                      Kjempeflott tiltak! Har lest en del av svarene deres, gode svar og veldig godt med meninger fra "den andre siden".
                      the dark side? im your father... sorry ett lite nerde øyeblikk. joda, vi lurer sikkert på hva som foregår vi og. men ett underforum på mammanett med spør damene, med eget damepanel, ville vel blitt litt rart..
                      sorry, ikke mer fornuftig å hente ut av meg i dag
                      Pappa'n til Elisabeth og Christina
                      Martemor
                      pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Comment

"I'm lovi'n it!"

Comment

FLOTT kategori og supert pappa-panel!!

Comment

Supert!
                            Velkommen til dere modige menn som svarer på alt det rare vi lurer på

Kjempefine svar så langt!
                            Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Digger dette forumet

Comment

Working...
                              X