Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Farskap

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Farskap

Jeg har havnet i en situasjon hvor jeg ikke er 100 prosent sikker på hvem faren til han i magen er. Mest fordi det er en liten mulighet det er en annen, pga fruktbarhetssykom, og ikke vet når jeg hadde den berømte eggløsningen. Selvfølgelig også fordi jeg var sammen med to gutter på 1uke. Jeg har sagt fra til han jeg kjenner og han har tatt det kjempebra. Men syntes det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal innvolvere han før vi vet helt sikkert. Nå vil han være med på ultralyd, og har spurt om etternavn og barnedåp. Han er kjempe ålreit, men greier ikke slutte tenke på at jeg kaster bort tiden hans om det ikke er han. Tenker at han og jeg sikkert ville angra om det viser seg å være han, og vi ikke har snakka noe om sånne ting. Noen som har noen synspunkter? Gjør jeg rett i å minne han på situasjonen men fortelle det er hyggelig han blir med på det han selv vil?

Sv: Farskap

litt av en situasjon. men ærlighet er alltid det beste, mener nå jeg. det er litt av ett sjangsespill å spille på ett kort om du bare vet at det er 2 stk i bildet. eller så kan du jo selfølgelig bare spille på han ene og holde munn for resten av ditt liv. sikkert ingen som finner ut av det, men jeg tror vel ikke det er en god løsning.
    Pappa'n til Elisabeth og Christina
    Martemor
    pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Comment

Re: Farskap

Det kunne jeg aldri gjort. Lyve ville jeg ikke gjort. Syntes bare det er vanskelig hvor mye jeg skal involvere han jeg kjenner, siden han vil være såpass mye med. Han vet veldig godt at det ikke er sikkert.

Comment

Tror du missforstod om du trodde jeg spilte alle korta på en og bare han.

Comment

Hvis han vet at det ikke nødvendigvis er han som er barnefaren, men allikevel ønsker å involvere seg, synes jeg det er koselig.
          Det går selvfølgelig an å ta en farskapstest etter at barnet er født, men hvis han ikke er barnefaren og har involvert seg ganske mye, kan det bli en tung nedtur for han. Det er en litt kinkig situasjon (jeg fikk litt assosiasjoner til Mamma Mia her:-P ).
          Men snakk åpent med han, om at det kanskje ikke er hans barn, selv om han vet det. Det er jo hyggelig å ha litt støtte under svangerskapet
          De gustibus non est disputandum

Comment

Ja. Det er det som er vanskelig. Jeg minner han på det, og han sier han er klar over det. Men at det får bli hans problem sier han. Om han finner ut det er hans barn, og han ikke har vært med på noe eller vi ikke har hatt kontakt, er det værre. Er en liten mamma mia situasjon ja. Om 4 måneder vet vi det helt sikkert, det blir fint

Comment

Da er det forhåpentligvis bare å senke skuldrene og nyte at det er en som gjerne ønsker å stille opp. Det er nok av de mennene som stikker av med halen mellom beina når de får vite at de kanskje skal bli far...
              De gustibus non est disputandum

Comment

Han virker jo som en voksen og ansvarlig fyr - la han være det!
                - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Ja mulig jeg missforsto.
                  Pappa'n til Elisabeth og Christina
                  Martemor
                  pappaprat Slutt å vær så seriøs hele tiden..

Comment

ja. Har en fertilitetssykdom som gjør at barnet kan ba bli unnfanget på en periode over mange dager uten at vi vet. hadde jeg vært normal hadde det vært han jeg kjenner og som vil være involvert. Men siden jeg ikke vet 100% må jeg tenke at det kan være en annen også. Vanskelig situasjon. Men har jo fått meg selv inn i den. Litt vanskelig å vite hvor ofte jeg skal minne han på omstendighetene når han er såpass ålreit og ansvarsfull for ei jente han ikke er sammen med. Men vi har en ærlig og god tone så får sette pris på det frem til testen blir tatt

Comment

Working...
                    X