Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan fortelle han at jeg er klar for barn?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan fortelle han at jeg er klar for barn?

Hei, ny på forumet Jeg har i det siste fått mer og mer lyst på barn, og er redd for å vente for lenge...tidligere tenkte jeg ikke like mye på det. Jeg er nok litt pingle på å ta det sikkelig opp med samboeren min...

Har gjort det kort en gang før, for 7-8 måneder siden hvor han ikke var klar for og snakke om det. Så jeg har latt det ligge,han syns nok det er litt skummelt ,men trur han har vendt seg litt mer til tanken. Vi kommer jo med kommentarer til hverandre om barn innimellom a den mindre alvorlige typen. Jeg vet han vil ha barn, da han sier det er meningsløst og ikke stifte familie ,at det er det som gir livet mening, men så er det dette med når er han klar......

Jeg har gått på p-piller siden jeg var 18, jeg er nå 28 år å han straks 27. Alderen min er jo også noe som jeg føler på, familie har begynt og hinte om det, og pappa nevnte her om dagen at alderen kanskje kunne påvirke jobbsøkingen min (siden jeg ikke har). Vi er begge ferdig med utdanning ,vi har vært sammen i litt over 1,5 år, han eier leiligheten vår og han har fast jobb med en ok lønn.

Jeg har selv ikke fått fast jobb enda etter endt utdanning, sånn sett er det meste "på stell". Han vet leiligheten egentlig er litt liten til beby så det og skulle på husjakt er å noe som kan stresse litt. Men så tenker jeg sånn at et perfekt tidspunkt ikke fins....

Hvordan kan jeg ta dette opp på en god måte, uten at han skal føle seg for presset i et hjørne?
    Gjerne med eksempel på ordlegging. Er viktig for meg at han skal føle han har like mye og si, det er jo begges avgjørels! Jeg syns sånne alvorlige ting er så skummelt og ta opp :/
    Last edited by Elisabeth; 21-07-15, 10:21.

Sv: Hvordan fortelle han at jeg er klar for barn?

Ikke noe enkelt å gi et lett svar på dette.
    Det er riktig som du sier, det finnes ikke noe som kalles et perfekt tidspunkt for å få barn.
    Og for meg fikk livet en helt annen mening etter at barna kom, men der er vi alle forskjellige.
    Om dere tror leiligheten er for liten for et barn, så kommer det bare an på hvilken standard dere ønsker dere. Før var de kanskje 6-7 stykker som delte på en ett-roms, mens nå skal man aller helst ha eget rom til alle. Der det er hjerterom er det husrom, sier et ordtak, og det stemmer. Alternativt går det an å flytte på seg, da husrom ofte er billigere i områder som ikke er såkalte pressområder. Men husrom er ofte ikke det største problemet.
    En annen og litt utspekulert (dog utbredt) måte å få barn på, er å få seg jobb, jobbe så man har opparbeidet seg fulle rettigheter i permisjon og så bli mor ;-)
    Sett dere ned og snakk om det enda en gang, så tror jeg dere finner ut av det. I bunn og grunn er det kun dere selv som vet om og når dere ønsker barn
    De gustibus non est disputandum

Comment

Litt lengesiden sist men, han sier han vil ha men ikke er klar for å gi slipp på friheten sin. At det kanskje blir bedre når vi blir onkel å tante til sommeren. Han ser nok flere begrensinger en hva jeg gjør

Comment

Excellent weblog here! Additionally your website rather a lot up fast! What host are you the usage of? Can I get your associate link for your host? I wish my website loaded up as quickly as yours lol

Comment

Vancouver Real Estate House

I do agree with all the ideas you have introduced on your post. They’re very convincing and can definitely work. Still, the posts are very quick for beginners. May just you please extend them a bit from next time? Thanks for the post.

Comment

Alternativt går det an å flytte på seg, da husrom ofte er billigere i områder som ikke er såkalte pressområder. Men husrom er ofte ikke det største problemet.
            Download and Play solitaire online with friends free.

Comment

Opprinnelig lagt inn av hnoor0033 Se innlegg
              Alternativt går det an å flytte på seg, da husrom ofte er billigere i områder som ikke er såkalte pressområder. Men husrom er ofte ikke det største problemet.
              Her vi bor ligger prisene lavere en mange andre byer, så akkurat det løser seg nok. Står nok også på å finne det rette stedet, han er nok mer kravstor en meg! Han vil ikke ga noe som må pusses mye opp. Han har fast jobb, jeg har jo ikke det. Er vikar akkurat nå Begge har bachelor utdanning

Comment

Vi kuttet prevansjon i mai, og nå er han klar for og ikke hoppe av i svingen lenger å se hva som skjer Flytter inn i vårt nye hus snart ! Tolmodighet fungerte

Comment

Skjer det noe?

Comment

Working...
                  X