Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

hvordan involvere han i graviditeten

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hvordan involvere han i graviditeten

Hei vi er gravide for 1. gang
    Vi er veldig glad for dette, og har ønsket barn lenge.
    Nå er jeg i uke 5 og kvalmen har meldt seg. Jeg er livredd for å spise eller gjøre noe feil. Og trenger at han forstår mer av hva kroppen min trenger.

Som det er nå, føler jeg han dytter på med potetgull og kaffen står på hele dagen. Og jeg blir (gravid-aktig-urimelig) sprø av rester som ligger fremme og lukten av kaffe hjelper ikke. Bare akkurat når jeg er kvalm.

Opplever at jeg blir skikkelig lei meg og kanskje mest skuffa over at han ikke hjelper til med hva som skal være tilgjengelig av mat og lukt akkurat nå. At han ikke laster ned apper og finner ut av tingene han også. Jeg føler han kun forholder seg til det jeg kan fortelle. Og reagerer gjerne med skepsis.

Jeg er veldig opptatt av at dette er noe vi går gjennom sammen. Og disse bagatellene i hverdagen gjør at jeg føler meg veldig alene.

Er det noen som har noen råd om hvordan jeg kan involvere han og gjøre dette til noe mer felles?

Sv: hvordan involvere han i graviditeten

Gratulerer! Du er veldig tidlig i graviditeten, så tidlig at det kanskje er litt vanskelig for ham å forholde seg til? Hvis du skal til lege eller jordmor, så be ham med. Planlegg permisjon sammen. Vil dere dele annerledes enn "kvotene" krever? Snakk om hva dere trenger, navn, utvikling, gener, ting som kan vekke interessen. Kanskje kaffen kan settes på kanne og brygges sjeldnere en periode? Prøv annet snacks, f.eks. gulrøtter og selleri med dip? Vær kreative! Det kan også hende han er litt nervøs, da, og ikke vil investere for mye følelser før litt senere i svangerskapet. Alle er forskjellige.

Comment

Sv: hvordan involvere han i graviditeten

Tusen takk. Det var veldig gode råd. Han skal med på en ultralyd i morgen. Jeg har begynt å kalle meg selv "hormonella" når jeg merker at jeg er ute av meg selv..Så han vet hvem han har med å gjøre. Det kan nok stemme, at han er nervøs og ikke vet hva han skal gjøre.

Comment

Working...
      X