Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Han viser avsky mot ideen om barn. Bør jeg ta det opp eller la tiden vise?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Han viser avsky mot ideen om barn. Bør jeg ta det opp eller la tiden vise?

Hei!

Samboer har i det siste gitt inntrykk av at han ikke ønsker barn. Han er negativ mot tanken, når jeg snakker om barn (er ikke ofte) viser han nesten avsky. Vi har tidligere snakket om barn og ønsket det etterhvert, men etter hans søster fikk barn har han blitt mer og mer negativ. Lurer på om han er redd for at jeg skal forandre meg fysisk, og at han er redd for å miste friheten sin. Og så blir han utrolig irritert når tantebarnet f.eks. gråter. Det tror jeg er ganske vanlig da, men han er generelt negativ mot tanken om barn.

Jeg tar så og si aldri opp temaet og jeg har aldri mast, så det er ikke der problemet ligger. Jeg stresser ikke med det, men i det siste har jeg begynt å bekymre meg mer, på innsiden. Er ikke noe jeg snakker om.

Det virker som han er veldig glad i meg; han snakker om meg ofte, han koser og nusser på meg, gir meg komplimenter omtrent hele tiden, her om dagen snakket han om vårt forhold og at jeg er den eneste for han, at han aldri ville vært villig til å risikere noe for å miste meg, etc. Det var noen tidligere som nevnte at kanskje han er lei av meg og ikke ønsker barn med meg pga det, men det virker jo ikke sånn. :/

Han sa at han kan takle større barn, men at babyer bare irriterer han grenseløst. Jeg vil jo snakke med han om det, men er redd for at han skal tro jeg maser. Jeg vil ikke stresse han.

Bør jeg snakke med han om det NÅ eller ville du som mann følt deg stresset av det?

Sv: Han viser avsky mot ideen om barn. Bør jeg ta det opp eller la tiden vise?

Er ikke mann, men svarer likevel. Sambo og jeg har en sønn på 5,5 år, og i fjor begynte jeg å ville ha en til. Sambo nektet plent. Etter mange diskusjoner og samtaler ble vi enige om å avslutte prevensjon og se hvordan det gikk. Etter 8 mnd ble jeg gravid, og sambo er veldig glad for dette i dag, selv om han har brukt lang tid på å komme dit. Poenget mitt er at du må snakke med mannen din. Jeg er av typen som ikke liker andres barn, men jeg liker mitt eget. Det blir nok ikke lett, men om du ønsker barn og ikke ham, da må dere ta en samtale om hvordan forholdet skal utvikle seg. Fortsette sammen eller hver for dere? Skal dere fortsette, hvem av dere må leve med den andres ønske? Hvordan vil dette forme dere som personer og som par?

Ta en skikkelig samtale med ham, og om han ikke gir deg gode grunner for å ikke få barn, da må du vurdere hvor viktig barn er for deg. Og hva som er viktigst av å få barn eller være sammen med ham. Lykke til!

Comment

Sv: Han viser avsky mot ideen om barn. Bør jeg ta det opp eller la tiden vise?

Jeg er helt enig med Tigertone.

Comment

Working...
      X