Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Morsomheter i bryllup

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Morsomheter i bryllup

Kom med forslag om ting man kan gjøre av morsomheter og koselige ting til brudeparet under og i etterkant av bryllupet.

Feks slikt som
    Når det klirrer på glass må brudeparet reise seg og kysse. Først vanlig, så på stolen så oppå bordet og deretter under bordet.

Forloveren ba gjestene skrive en liten hilsen på en lapp. Alle lappene ble samlet i en fin eske og hun la ned ei god vinflaske.
    Esken skulle åpnes på den første bryllupsdagen.
    Da skulle vinen nytes og gode minner huskes.

Vet endel finner på pek for brudeparet når de kommer på rommet etterpå og.

Del med oss.
    20152009 2008 2001/20052000

Sv: Morsomheter i bryllup

Pek på rommet .. Ris under dyna er jo noe da...
    Vet av noen som fikk en mystisk eske, og oppi var det div leketøy, kamasutra-bok, lapper der det stod ting som "Vær ærlige","Våg å leke" og andre ting man kan bli påmindt i hverdagen.Det var en spleisegave fra flere av gjestene, og de hadde vissnok mye moro med den eska i ettertid....
    -09-11

Comment

Ene søstra til samboern gifta seg før jeg fikk rota meg inn i slekta. Men har da hørt rykter..

Når de skulle låse seg inn i huset, så var hele vindfanget fylt opp av høyballer.. Så da måtte svogern løfte ut de før de kunne komme inn.. Og popcorn i alt av skuffer, senger og ellers der det var mulig å stappe popcorn.. Godt popcorn ikke koster allverden

Vet også om ett tilfelle der ektesenga var full av knust corn flakes, under lakenet.. Ikke så behagelig, kanskje..

Er sånn at jeg er nesten glad for at jeg aldri har gifta meg, gitt...
      98 & 06

22/07 2011

Comment

Vi tilbringte natta hjemme.

Der hadde mammen til cowgirl + ei til vært!

De hadde lagt plast på doen og vasken. Jadda, jeg er speider og ikke dum!
        De hadde lagt flatbrød under lakenet, men de hadde ikke knust de så det var bare å pelle av.
        De skulle også henge bjeller under senga, men den var for stødig så det ville ikke hatt noen virkning.

Det å fylle et soverom med ballonger må være konge.

Comment

Kom med historier da folkens.
          Burde jo være flust av erfaring her inne.

Comment

Ballonger er morsomt, iaffal om det henger noen stoppenåler ved døra (husk å tøm rommet for gjenstander som kan knuser om de faller ned siden ballongene vil flytte på seg). Men etter et langt og slitsomt bryllupp er det ikke gøy med ris i sengen/demontert seng, og annet griseri, det er sjeldent man som venn får anledning til å lage noe skikkelig seriøst hyggelig romantisk for to stykker, morsomme pek får man anledning til andre ganger. Og skikkelig stygge pek får brudefolket til å lure på om vennene faktisk ville at de skulle gifte seg, eller revurdere vennskapet.

Da er det hyggeligere med lykkeønskninger for fremtiden på nattbordet, eller blomster. Vi fikk stort hotellrom med romslig dusj, favorittsnopet i på nattbordet, og i minibaren lå det sushi og dr.pepper, to favoritter vi er spesielt glade i, det var noe hvitvin der også i tillegg til de standard minibartingene (sto utenfor minibaren siden sushi og dr.pepper tok all plassen), jeg lurer på om vi fikk med oss alle kortene fra gavene i en pose som vi kunne lese dagen etter om vi ville. Hotellrommet var betalt med sen utsjekking også. Morgengavene var også gjemt på rommet etter avtale med de vi fikk rommet av så vi slapp tenke på det.( Husk å sjekk om det er sånn minibar som tingene kan tas ut av om du vurderer noe tilsvarende. for noen hoteller har sånne sensorer i minibaren og da havner det på regninga om du løfter noe opp. max irriterende, for da er det vanskelig å tilpasse.)

I selve brylluppet er å ta menn uten barn/gift/er i forhold til å skifte kjappest på en unge underholdene (husk å kommenter teknikkene, og press dem litt på tiden, babydukker er ganske mye lettere og stivere enn unger så de blir slengt lett hit og dit). Du setter opp et bord med stelleplass slik at gjestene ser det. Det går på tid på den som vinner får en premie. Avhengig av hvor stort bryllupet er er 4-6 stykker er bra, brudgommen er selvsagt, om han har barn eller ikke. Hver mann får utlevert en dukke med klær og bleie (med nugatti/sjokoladesaus surprise i). Brudgommens dukke får sennep(den er verre å få av, og lukter litt overaskende også). Det stilles med lett fuktede vaskekluter, ny bleie ved hver plass, samt en felles bleiebøtte (det er alltid noen som tar sjangsen på å kaste bleien åpen gjennom lufta).

Comment

Huff, jeg er ikke noe glad i slike pek, jeg. Derfor booka jeg og gubben rom under pseudonym - og fikk bryllupsnatta vår i fred

Det verste jeg har hørt om, tror jeg må være sukker under lakenet. Det smelta og klisset noe fælt, vistnok.

Det eneste vi ble utsatt for, var klirring i glass (opp på stolen og kysse). Og det var jo i grunnen bare koselig

Et søskenbarn av oss hadde huset fullt av folk på bryllupsnatta, de skulle sove på campingmadrasser i kjelleren. Det syntes vi søskenbarna var så stusselig, at vi drev hemmelig innsamling, booka rom på hotell (fikk ordna en fruktkurv også - gudene vet hvordan - og shampis). Brudeparet skjønte noe var i gjære, og trodde at vi skulle jævles noe seriøst med dem - de var skikkelig bekymra (brura: Dere MÅ ikke fjerne sengebunnen på senga vår eller noe sånn, for der skal brudgommens bestemor sove!).

Da vi overrakte nøklene til hotellrommet, ble de så glade (og lettet) at de nesten ikke visste hva de skulle si!

Sladrer med Lilletrille81 og Heithere

Comment

Jeg er heller ikke for slike "morsomme" pek som egentlig bare blir styr for brudeparet. Presten vår hadde opplevd at brudepar ikke hadde kommet tidsnok til kirka fordi såkalt "morsomme" venner av brudeparet hadde gjort ting som å punktere bilen.
                Vi opplevde heldigvis ikke noen "morsomme" pek, men vi måtte opp på bordet, stolene og under bordet for å kysse, da, men det var bare koselig.
                Juni 08

Comment

Sånn for ordens skyld jeg spurte etter morsomme pek, altså ikke "morsomme" eller slemme pek.

Comment

Huff nei, jeg liker heller ikke sånne "morsomme" ting - ser ikke at det er morsomt i det hele tatt egentlig - samme med utdritingslag i stedet for hyggelige utdrikkingslag...

En hyggelig ting ei gjorde i et bryllup jeg var i for noen år siden, var at ho trakk fram 12 av oss nærmeste vennene til brudeparet og ga oss en lapp med en oppgave på - en venn for hver månedsdag siden bryllupet. Da var det oppgaver som "Ta med ... og ... på middag", "Be med ... og ... på kino", "Lag middag til ... og ....", "Ring ... og ... og gratuler med ... måneders dagen" osv osv... På den måten sørget vi nærmeste vennene for at hver månedsdag det første året ble spesiell! Det synes jeg var kjempekoselig!
                    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

mine søskenbarn hadde funnet noe på nettet, det var faktisk ganske så morro...

De hadde ordnet en pakke som skulle frem til oss som brudepar, men før den skulle komme til oss, måtte den innom gjestene

Så do sto frem foran alle gjestene og leste opp lapper der det f.eks sto: "pakken skal til den uten ring" så gikk den gjesten som hadde fått den først til den uten ring på fingeren, når h*n hadde fått den så fikk h*n ett nytt oppdrag: "pakken skal til hun med de fineste puppene" og slik gikk det... stod selvfølgelig mer på lappene, og til slutt kom den frem til oss og da sa de at vi fikk to valg, enten måtte vi åpne den nå, eller la være. åpnet vi den måtte vi ta det på.....

Vi åpnet den selvfølgelig, og der lå det to forkle, et med "kjærring" og et med "kaill" og to oppvaskbørster og en flaske zalo

Utrolig morsomt og hele gjengen lo! De hadde vist funnet det på google

Comment

Jeg har veldig lyst til å henge opp post-it lapper på bilen(evt.bare vinduene) til et vennepar av oss Ikke noe farlig, og det vil ikke ha "betydning" for bryllups natten, da bilen de sin står i garasjen og de har sjåfør på bryllupsdagen. Skulle likt å være flue på veggen når de går inn i garasjen et par dager senere
                        Jente født aug.2010 Lillebrøster termin 19.feb.2012

Comment

Snakket med noen i dag som hadde som referanse til favorittfilmen til brudgommen lagt en teddyhest i sengen (filmen er gudfaren) til ekteparret. De er veldig opptatt av film så de hadde skjønt referansen. Kanskje brudefolket har en film de liker spesielt godt?

Comment

I bryllupet vårt ble vi sendt inn i matsalen alene etter pausen før desserten. Så satt vi der i mørket, helt alene, og hørte de styra no innmari i rommet ved siden av. Så kom lillesøsteren min inn med et stort hjerte av roser satt i sånn greie man setter blomster i (sånn isopor-greie, eller hva jeg skal kalle det), og et lite stearinlys i midten. Etter henne kom alle andre i bryllupet på rekke og rad med tente lys, som de satte ned i hjertet av blomster. Og når de gikk forbi fikk vi gratulasjoner og små kommentarer og lykkeønskninger. Både jeg og mannen strigrein som vi aldri har gjort før.

Og på den litt mer slemme siden... Når svigers gifta seg kom de hjem, og gikk og la seg. Klokka 05.00 ringte en vekkerklokke i en skuff, og svigerfar måtte opp og finne den, for å skru den av. 05.10 ringte en ny, på et helt nytt sted. 05.20 ringte det enda en... Og sånn fortsatte det... Det lå vekkerklokker gjemt i hele huset. Glad det ikke var meg, for SÅ god humor har jeg ikke når jeg er fyllesjuk altså...
                            Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
                            Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
                            3. FER - August
                            It's hard to wait around for something you know might not happen,
                            but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Jeg synes alltid det er artig med festelige husholdings objekter kjört opp i analen mens jeg vasker brudekjolen.

Comment

Working...
                              X