Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Dagligvarer levert på døren. Nyttig eller latskap?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dagligvarer levert på døren. Nyttig eller latskap?

Det finnes ganske mange muligheter om man ikke gidder/vil/har tid/klarer å dra til butikken og handle selv.

De handler for deg og leverer varene hjem til deg.

Noen, som f.eks Middagshjelpen. Planlegger og handler inn til middagene dine for 1290,- kr i uken.
    Da får du 5 middager til 2 voksne og 2-3 barn.

Jeg håper kvaliteten er bedre enn f.eks Rema1000 sitt konsept. Middag for under 100 lappen. Eller? Er det dårlig kvalitet på middagene som foreslås av Rema1000?
    Burde ikke det holde med 700 kr i uken pr. familie da? Og hva sparer man egentlig ved å bruke Middagshjelpen, bortsett fra tid på handlingen og en nesten 600 kr?

Andre alternativer til daglivarer er:

Matbox.no

Retthjem.no (Ica)

Bor du i utlandet og vil ha Norske matvarer: Norskmat.com

Rema1000Teie har også vareutkjøring.

Er du ute etter "bare" frukt og grønt? Da er Vervik Gård kanskje noe for deg?

---

Er dette noe du har benyttet deg av?
    Var du fornøyd? Er det verdt prisen de forskjellige opererer med?

Er det latskap for alle som egentlig kan komme seg i butikken selv?

Ganske lurt med tanke på hvor mange eldre/handikappede som kanskje ikke kommer seg ut ofte nok for å handle selv?

Vil du benytte seg av noe av dette?
    -01 -06 -12

Sv: Dagligvarer levert på døren. Nyttig eller latskap?

Jeg ville ikke benyttet meg av det så lenge vi har muligheten til å handle selv, men ser selvsagt nytten for noen som sliter med å komme seg til og fra butikken. Der jeg vokste opp, hadde nærbutikken utkjøring til pensjonister. Da ringte de til butikken med bestillingen sin, og så plukka en ansatt varene i poser og de ble kjørt hjem til kunden. Da betalte de kun for varene + noen kroner i "bensinpenger", noe jeg mistenker ikke er tilfelle med flere av de "tilbudene" her...
    - 2004, - 2010, - 2014

Comment

For eldre (eller syke, svekkede osv) som er dårlig til bens og sliter med å komme seg ut så er dette et godt tilbud.

Men for friske og oppegående mennesker mener jeg det er litt latskap..

sigpic

Comment

Jeg vet ikke helt om Middagshjelpen er noe jeg kunne prøvd. Kanskje for variasjonens skyld en dag. Men jeg vet ikke helt.

Noen som har erfaring med de?
        -01 -06 -12

Comment

Jeg har aldri benyttet meg av det, men jeg skulle ønske min butikk hadde slik av og til.
          Når jeg går på skole hver dag og må hente Frida med buss bruker jeg minst 1time tilsammen kun på å komme meg frem og tilbake. Hvis jegs kal handle i tillegg bruker jeg fort 2 timer, pluss at det er utrolig tungt å bære så det er ofte jeg ikke orker å handle juice f.eks fordi da blir det så tungt med alle grønnsaker osv vi handler utenom.

Her i Tel Aviv har de kjøre hjem muligheter i så og si alle butikker. Man kan også gå i butikken, pakke ned i posen og deretter be dem kjøre det hjem. Det virker ganske grei. Spesielt siden man må kjøpe vann her, er tung å drasse med seg 6 liter vann i 30varmegrader.

Comment

Det kan jo være nyttig det, med familier som jobber mye osv, så er det jo bedre med god mat på bordet enn kjapp junk... Selvom jeg foretrekker selv å lage middagen selv. En gang innimellom hadde det jo vært deilig med noen som kom hjem og laget middag så jeg kunne gjort noe annet, ikke for at jeg skulle latet meg...

Og det er jo sikkert nyttig og fint for eldre, handikappede osv

Comment

Tja, om det er latskap vet jeg ikke, for eldre og uføre er det sikkert et veldig bra tilbud, bare så synd at de som tjener minst må betale ekstra for å få ting som mat levert hjem, men slik er det desverre.

Vi prøvde kasser med økologiske grønnsaker osv fra kolonihagen et par ganger, mest fordi butikkene i nærheten ikke akkurat har et godt tilbud av økologiske varer. Ble ikke akkurat imponert overt hverken kvalitet eller service..

Når det er sagt tror jeg vel at mange familier kunne ha spart penger på å ikke reist til butikken hver uke, hvor mye penger bruker man ikke på impulskjøp? For min del vet jeg at det går veldig mye penger til varer som vi ikke egentlig hadde planlagt.. Men det spørs vel hvor flink man er til å skrive en handleliste å kun kjøpe det som står på den...

Rema1000 sitt konsept med middag til under 100 lappen er jeg heller ikke helt overbevist av, det går jo fint ann å lage middag til under 100,- for en familie på 4. Synes mye av den maten jeg har sett på Rema1000 som havner under dette konseptet er halvfabrikata, og etter en mindre hyggelig opplevelse med glass i nuggets fra Rema1000 holder jeg meg helst til mat som ikke er så bearbeidet, i alle fall ikke kjøttprodukter. For min del så er det heller ikke middagene som er pengesluket, men alt det andre man "trenger"

Comment

Re: Dagligvarer levert på døren. Nyttig eller latskap?

Jeg kjøper dagligvarer, godteri og drikkevarer.

Comment

Working...
                X