Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Den store skravletråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Den store skravletråden

Opprinnelig lagt inn av Pantone Se innlegg
    Sladretråd mener du?
    Eller så er hun en veldig ivrig skravler.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    Så spennende Callie. Lykke til

Comment

Opprinnelig lagt inn av Pantone Se innlegg
      Sladretråd mener du?
      Hallo, det var kl 01:35 om natten, jeg var litt oppkavet

Lusen Loppen

Comment

Jaja, vi skjønner jo hva du mener. Og du har helt sikkert rett i at det blir mye skravling i tråden før det kommer no baby!

Comment

Vi har hatt en flott påske på sjøen Gikk ut på onsdags formiddag og hadde planlagt å dra hjem igjen på søndag, men Heidi ble syk og kastet opp natt til lørdag og lørdags morning, så da dro vi hjem. Et kvarter etter vi hadde gått fra kai, kastet hun opp igjen stakkars. Ble full bråstopp og panisk tørking av alt rundt henne og hun var ganske pjusk etterpå. Heldigvis var hun i fin form resten av dagen, men igår var det min tur. Er litt bedre idag, men gleder meg ikke akkurat til jobb imorgen...
          Heidi ble forøvrig en helt annen unge da hun kom i båten, plutselig var hun rolig! Enten satt hun på gulvet og bygget med klosser, eller så satt hun i stolen sin i sofaen og dillet med småting, helt utrolig! På dagen hadde vi bare døra åpen slik at hun kunne gå inn og ut slik hun ville mens vi enten satt på akterdekket eller badeplattformen, og hun storkoste seg Havnet jo litt ting på sjøen innimellom, og hun ble ganske stille da svanen stakk av med tutten hennes, haha. Ser frem til neste båttur

Comment

Jeg har et spørsmål egentlig. Hva syns dere om mødre om HELE tiden skriver at barnet de har er det fineste, vakreste og nydeligste som finnes?

Jeg vet jo at i deres øyne så er det nok det, men å skrive det hele tiden, og på hvert eneste bilde de deler med omverdenen. Jeg tenker ikke på de som skriver det en og annen gang, men de som virkelig legger trykk på det når de sier det. Jeg har et par sånne, der jeg føler de virkelig går ut for å spesifisere at barnet deres er det vakreste som finnes og ingen andre kan måles opp med de.

Jeg skriver aldri at barnet mitt er det nydeligste, vakreste eller det fineste. Jeg kan si han er herlig og fantastisk, men jeg vet også at det kommer an på øyet som ser.
            SA Juli 2008
            MA Juli 2010
            Mirakelgutten min - Juni 2012 <3
            MA April 2013

Comment

Uff, nei, det syns jeg bare er innmari masete og slitsomt. Orker ikke kommentere på sånne ting, prøver bare å ignorere det så mye jeg klarer

Comment

Denne påsken har vi hatt influensa alle sammen, nå er det endelig over, heldigvis!

Endelig begynner snøen å smelte, og snart spirer det vel også

Kanskje de som stadig må niskryte av barna sine overkompenserer for noe
                Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Ja, det er vel ofte sånn, at de ikke har det så greit likevel bak fasaden.

Så bra influensaen er over! Håper den er borte for i år

Comment

Jo takk, det håper jeg også! Har lyst til å nyte våren nå!
                    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Opprinnelig lagt inn av ms91 Se innlegg
                      Jeg har et spørsmål egentlig. Hva syns dere om mødre om HELE tiden skriver at barnet de har er det fineste, vakreste og nydeligste som finnes?

Jeg vet jo at i deres øyne så er det nok det, men å skrive det hele tiden, og på hvert eneste bilde de deler med omverdenen. Jeg tenker ikke på de som skriver det en og annen gang, men de som virkelig legger trykk på det når de sier det. Jeg har et par sånne, der jeg føler de virkelig går ut for å spesifisere at barnet deres er det vakreste som finnes og ingen andre kan måles opp med de.

Jeg skriver aldri at barnet mitt er det nydeligste, vakreste eller det fineste. Jeg kan si han er herlig og fantastisk, men jeg vet også at det kommer an på øyet som ser.
                      Hehe, ja ja... Jeg sier at barna mine er verdens vakreste, men jeg tror da ikke at de er det for alle andre for det. Det er da vel det samme om jeg skriver "Verdens beste gutt" eller "Min fantastiske gutt" - for meg er meningen bak dette identisk.

Inspirert av dette spurte jeg jentungen i dag "Når mamma sier at du er verdens beste jente... Hva betyr det da?" og hun svarer "At du synes jeg er verdens beste, vel!" og da jeg fulgte opp med "Er du da det for alle andre?" så bare lo hun og svarte "Neeeiii, deres barn er jo verdens best for dem!" Så... Jeg ser ikke helt problemet her! For meg må det være akkurat like irriterende om samme person daglig legger ut om hvor fantastiske barna er som om de sier det med andre ord og kaller dem "fantastiske".

MEN når det er sagt - jeg driver ikke og legger ut om det stadig vekk, det kan være i øyeblikk der de virkelig har vært eksemplariske, eller der vi har gjort noe ekstra hyggelig eller slik. Jeg legger ikke ut om "verdens beste barn" hver eneste dag eller slik, nei. DET er irriterende for meg også, ikke fordi andre kaller barna sine "verdens beste", men fordi det blir masete når det legges ut i tide og utide!
                      - 2004, - 2010, - 2014

Comment

Opprinnelig lagt inn av Line-mor Se innlegg
                        Hehe, ja ja... Jeg sier at barna mine er verdens vakreste, men jeg tror da ikke at de er det for alle andre for det. Det er da vel det samme om jeg skriver "Verdens beste gutt" eller "Min fantastiske gutt" - for meg er meningen bak dette identisk.

Inspirert av dette spurte jeg jentungen i dag "Når mamma sier at du er verdens beste jente... Hva betyr det da?" og hun svarer "At du synes jeg er verdens beste, vel!" og da jeg fulgte opp med "Er du da det for alle andre?" så bare lo hun og svarte "Neeeiii, deres barn er jo verdens best for dem!" Så... Jeg ser ikke helt problemet her! For meg må det være akkurat like irriterende om samme person daglig legger ut om hvor fantastiske barna er som om de sier det med andre ord og kaller dem "fantastiske".

MEN når det er sagt - jeg driver ikke og legger ut om det stadig vekk, det kan være i øyeblikk der de virkelig har vært eksemplariske, eller der vi har gjort noe ekstra hyggelig eller slik. Jeg legger ikke ut om "verdens beste barn" hver eneste dag eller slik, nei. DET er irriterende for meg også, ikke fordi andre kaller barna sine "verdens beste", men fordi det blir masete når det legges ut i tide og utide!

Jeg tenker akkurat på dem som legger ut hver dag i det videste og det brede. Men også måten de får sagt det, som om ingen kunne måles opp mot de. Det syns jeg blir for mye.
                        SA Juli 2008
                        MA Juli 2010
                        Mirakelgutten min - Juni 2012 <3
                        MA April 2013

Comment

Og jeg plukker opp tråden om hvor kjedelig det er å brette klær... Vi skal få besøk i morgen, så jeg skulle ta en liten runde brannslukking. Det var en last med klær i tørketrommelen, to laster på benken over. En på tørkestativet, en i en haug ved siden av og en vaskebalje med topp... Jeg får jammen vasket klærne, men så skjer det ikke noe mer

Nå er det endelig fredag, og snart tid for fredagstacoen

Comment

Opprinnelig lagt inn av *Klara* Se innlegg
                            Og jeg plukker opp tråden om hvor kjedelig det er å brette klær... Vi skal få besøk i morgen, så jeg skulle ta en liten runde brannslukking. Det var en last med klær i tørketrommelen, to laster på benken over. En på tørkestativet, en i en haug ved siden av og en vaskebalje med topp... Jeg får jammen vasket klærne, men så skjer det ikke noe mer

Nå er det endelig fredag, og snart tid for fredagstacoen

Eg også er flink å vaske klea, men brette er dødskjedelig!
                            Sitter innimellom i sofaen med et lass bak meg og bretter oppå beina til gubben, evnt legger klea i hauger oppå han etterkvart som det er ferdig bretta kjedelig å sitte med bretting heilt aleine i et annet rom liksom!

Taco er godt!
                            ...det spiste vi i går!

I dag blei det "wok" (stekt i kjele, så egentlig burde vel retten heite "kjele" ) og bulgursalat (oppskrift fra Grete Roede)
                            Svangerskapsdagbok

Comment

He he, lurt å innvolvere mannen! Her har vi delt ansvaret for husarbeid, og klær er desverre mitt og bare mitt

Var "kjelen" god? Bulgur er godt, spiser det for skjelden! Hva er i salaten?

Comment

Heidi hadde en runde med omgangssyken i påsken, og dagen etterpå var det min tur. Så måtte hun hentes i barnehagen idag pga flere diarèbleier etter hverandre, og da samboeren kom hjem, spydde han Vurderer om jeg skal ringe mamma og spørre om jeg og Heidi kan komme dit imorgen og bli til søndag for å prøve å unngå at hun blir smittet...
                                Var forøvrig svigers som måtte hente Heidi for meg idag, og de reiser til syden imorgen, typisk hvis de blir smittet og blir syke nå

Sånn ellers er det fremdeles nydelig vær hos oss, godt og varmt i solen Jeg og Heidi var på lekeplassen med en nabo og guttene hennes da vi kom hjem, koselig
                                Har for en gangs skyld hatt en travel dag på jobb, deilig! Må en kjapp tur på jobb litt senere, men så er det helg

Comment

Working...
                                X