Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Den store skravletråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Den store skravletråden

Føler meg SÅ flink for har kommet meg ut og gått en times rask tur med ei venninne
    Deilig å komme heimatt og få dusja, og deilig at middagen berre treng å varmes opp siden det er rester fra i går
    Kjempefint vær her i dag, og føles vårlig!

No er eg Så motivert på å komme i aktivitet, trur det må vere endorfinene fra turen nettopp
    Håper dei holder seg til i morgen så eg kommer meg ut en tur da også
    Svangerskapsdagbok

Comment

Heidi og jeg dro til foreldrene mine på lørdag og ble der til idag. Hadde en liten shoppingrunde med mamma igår og da drypper det jo alltid litt på oss Så da fikk vi litt småplukk til båten, stol til Heidi som hun kan ha på terrassen (hun har lik i båten, knallgod. 70 kr på Europris, verdt pengene ) og litt annet småplukk. Heidi har fått kose seg med både rosiner, sjokolade og is (sånn er det vel å være hos besteforeldrene...), fått pannekaker til lunsj, fått nye leker til å ha hos foreldrene mine, sovet godt inatt og da hun våknet kl 05.15, var det bare å gi henne ei flaske melk, og så sovnet hun igjen med en gang og sov til 6.45! Tok henne opp i senga mi, og da ble det både herjing og kosing før vi sto opp rundt 7.30 For et år siden var jeg klar til å bare gi henne bort, mens idag hadde jeg ikke lyst å stå opp fordi vi hadde det så gøy sammen
      Middag hos broren min idag, knallgod thaimat! Heidi spiste en rett bestående av glassnudler, kongereker, egg og noe annet, skuflet innpå som en helt I tillegg spiste hun en god del kylling med sprøstekt løk utenpå som var stekt i olje.
      Samboeren hadde benyttet barnefri til å brette sammen alt av klær, støvsuge og vaske gulvene, rydde i lekene til Heidi, rydde kjøkkenet og vaskerommet, kjempekjekt å komme hjem til noe slikt

Comment

Så koselig å høre at du koser deg sånn med datteren din nå, Rødhette1!

Hurra, nå er det offisielt vår! Samboer og svigerfar skal sette ut båten (skjærsgårdsjeep) til helgen, og det er startskuddet
        Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Opprinnelig lagt inn av *Klara* Se innlegg
          Så koselig å høre at du koser deg sånn med datteren din nå, Rødhette1!

Hurra, nå er det offisielt vår! Samboer og svigerfar skal sette ut båten (skjærsgårdsjeep) til helgen, og det er startskuddet
          Ja, vi koser oss kjempemye nå Hun er så festlig å være med nå, vi ler og tuller hver dag

Vi gjorde motsatt, heiste båten på land på mandag Så nå er samboeren nede der på kveldene etter Heidi har lagt seg, og jeg og Pus nyter å kose oss "alene" hjemme Skal ha den utpå igjen iløpet av neste uke, så da er vi klar for sommeren

Comment

*kløna*
            Last edited by *Klara*; 10-04-13, 23:15.
            Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

He he, våren ble visst utsatt på ubestemt tid. Det var is på vannet i havna fremdeles

Litt mer å gjøre på en seilbåt enn på vår, vi drar den bare opp med vinsj på sommeren for å stoffe, det er ikke så lett med stor båt Drømmer om seilbåt en gang i framtiden, må bare få samboer med på at turbåt kan være gøy det også, ikke bare regattabåt Hva slags båt har dere?

Comment

Urk, prøver å finne motivasjon til å rydde. Svigermor kommer på middag i dag, ikke at hun er pirkete på rot og sånn, men det føles litt bedre når det ikke er såå rotete som det er nå

Først må jeg bare drikke en kopp kaffe til... *rettelse* Først må jeg bytte en bæsjebleie, drikke en kopp kaffe Og så kan husarbeidet begynne!

Comment

Kos deg med besøk Rydding er ikkje så viktig, rotet går nok ingen steder

Eg har "oppsovingsdag" før eg begynner på nattevaktshelg, så i dag sto eg opp kl 06.30 og spiste frokost, la meg igjen og sto opp 12, så no er det lunjs! Lever etter måltidene mine eg
                  Trur det blir pitapizza til middag i dag
                  Gubben skal på møte kl 16, så da passer det med kjapp middag
                  Svangerskapsdagbok

Comment

He he, våren ble visst utsatt på ubestemt tid. Det var is på vannet i havna fremdeles

Litt mer å gjøre på en seilbåt enn på vår, vi drar den bare opp med vinsj på sommeren for å stoffe, det er ikke så lett med stor båt Drømmer om seilbåt en gang i framtiden, må bare få samboer med på at turbåt kan være gøy det også, ikke bare regattabåt Hva slags båt har dere?
                    Ja, kan være en fordel å få bort isen før man sjøsetter

Vi har en 34 fots Skorgenes Monte Carlo, god plass til oss tre Kjøpte vår første båt for 4-5 år siden (tror jeg?), da hadde vi en 26 fots Nordan og var ute i all slags vær fra påske til utpå høsten, og fant da ut at det var på tide å få en båt med litt mer plass og komfort Hentet den i Bergen (vi bor utenfor Stavanger) i romjulen for noen år siden, og da var det så mye snø og så kaldt at vi måtte skjære løs fortøyningene, og koke vann for å tine dieselpumpa, hehe.

Comment

Heisann. Er nye her inne, så dette er spennende Meeen, håper noen kan hjelpe, for jeg er så usikker jeg :P Lurer faktisk på når jeg har termin ca? Jeg ble gravid 25, 26 eller 27 mars, var da jeg hadde EL. Så jeg lurer på om jeg da er i svangerskaps ukr 5(4+3) eller om jeg er 3+2? Har lastet ned 3 forskjellige apper, og alle viser forskjelligt :P Men hade vore greit å vite sånn ca hvor jeg er nå Håper noen kan hjelpe en nysgerrig uvitende jente.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Rødhette1 Se innlegg
                        Ja, kan være en fordel å få bort isen før man sjøsetter

Vi har en 34 fots Skorgenes Monte Carlo, god plass til oss tre Kjøpte vår første båt for 4-5 år siden (tror jeg?), da hadde vi en 26 fots Nordan og var ute i all slags vær fra påske til utpå høsten, og fant da ut at det var på tide å få en båt med litt mer plass og komfort Hentet den i Bergen (vi bor utenfor Stavanger) i romjulen for noen år siden, og da var det så mye snø og så kaldt at vi måtte skjære løs fortøyningene, og koke vann for å tine dieselpumpa, hehe.
                        Ja, vi fant vel ut av det

34 fot er passe som familiebåt, synes jeg Oj, hørtes ut som litt av en første tur med båten!

Opprinnelig lagt inn av Babyønsker20 Se innlegg
                        Heisann. Er nye her inne, så dette er spennende Meeen, håper noen kan hjelpe, for jeg er så usikker jeg :P Lurer faktisk på når jeg har termin ca? Jeg ble gravid 25, 26 eller 27 mars, var da jeg hadde EL. Så jeg lurer på om jeg da er i svangerskaps ukr 5(4+3) eller om jeg er 3+2? Har lastet ned 3 forskjellige apper, og alle viser forskjelligt :P Men hade vore greit å vite sånn ca hvor jeg er nå Håper noen kan hjelpe en nysgerrig uvitende jente.
                        Velkommen hit og gratulerer med spiren!

Jeg har brukt denne for å beregne termin. Svangerskapslengden regnes litt forskjellig, det er rimelig forvirrende! Men hvis vi tar utgangspunkt i at du hadde EL 26 mars, så er du 4+5 i dag, og har termin 18. desember Du finner termingruppen din her, med mange andre i samme situasjon som deg

Comment

Ja, vi fant vel ut av det

34 fot er passe som familiebåt, synes jeg Oj, hørtes ut som litt av en første tur med båten!
                          Vi så på en 37 fots Nimbus da vi var på jakt etter ny båt, og falt totalt for en vi så på i Tønsberg, men budrunden gikk litt for høyt for vår del, så den måtte vi gi opp, og så kjøpte vi Skorgenesen. Ironisk nok var det en her inne som solgte en Nimbus kort tid etter vi hadde kjøpt båt, og den kjøpte et vennepar av oss. Kan trygt si jeg var litt snurten Men er godt fornøyd med båten vår, det er vi Var ute i tre uker både ifjor sommer og forfjor sommer, og skal avgårde i 3 uker i sommer også Ifjor ble vi liggende værfast på Røvær, og da stelte vi istand skikkelig sjømatdag; kokt torsk til lunsj, kokt krabbe til kvelds og gratinerte kamskjell til "dessert", alt var fanget på Røvær

Comment

Deilig med sommerferie i båt! Foreldrene mine hadde seilbåt og vi seilte nedover svenskekysten noen ganger. Herlig!

*

Det er 1. mai i dag! Hva skal dere i dag? Går dere i tog, flagger dere?

Jeg har pleid å gå i tog, men frøkna er forkjølet og synes dessuten det blir for mye folk og styr for henne nå som hun er så liten, så vi blir hjemme i år. Flagget er satt ut, og moren min kommer på lunch. Samboer tror visst det heter "Den internasjonale båtpusserdagen", så han er og ordner med båt

Comment

Deilig med sommerferie i båt! Foreldrene mine hadde seilbåt og vi seilte nedover svenskekysten noen ganger. Herlig!

*

Det er 1. mai i dag! Hva skal dere i dag? Går dere i tog, flagger dere?

Jeg har pleid å gå i tog, men frøkna er forkjølet og synes dessuten det blir for mye folk og styr for henne nå som hun er så liten, så vi blir hjemme i år. Flagget er satt ut, og moren min kommer på lunch. Samboer tror visst det heter "Den internasjonale båtpusserdagen", så han er og ordner med båt
                              Vi gjør ingenting (Eller, jeg har raserianfall med jevne mellomrom, men det teller kanskje ikke? )
                              Jeg har nektet samboeren å bruke flere fridager/helger i båten, jeg er så evig lei av å alltid være alene med Heidi på lørdagene, så idag har han bare med å holde seg hjemme.
                              Prøvde å rydde litt ute tidligere, men Heidi ble sutrete og ville inn igjen, så da ble det ikke gjort så mye som jeg hadde håpet på. Menmen, det ser ihvertfall litt bedre ut

Comment

He he, raserianfall kan telle, det altså
                                Skjønner deg godt! Samboer har planer om båtpuss på forskjellige båter tre helger på rad, pluss i dag. Husarbeidet står på vent og jeg mangler litt voksenselskap

Comment

Working...
                                X