Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Den store skravletråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Den store skravletråden

Her hadde vi avslappende fridag eg og gubben, og været frista ikkje å bevege seg ute i....lurer på kor tid våren skal komme her vest?????
    Gubben våga seg ut på balkongen og grilla middag til oss, men det både tordna og det regna og snødde på tvers i tillegg til vinden, så han måtte inn og varme seg innimellom
    Så gikk vi tom for gass før vi var ferdig grilla så no står et brett med lammekjøtt klar til vi får kjøpt inn ny gass. Men vi fikk nok mat uansett, pleier alltid grille altfor mykje

I dag våkna vi til snø, men den har heldigvis ikkje lagt seg her nede i lavlandet, og håper det snart slutter!!
    Svangerskapsdagbok

Comment

Opprinnelig lagt inn av *Klara* Se innlegg
      He he, raserianfall kan telle, det altså
      Skjønner deg godt! Samboer har planer om båtpuss på forskjellige båter tre helger på rad, pluss i dag. Husarbeidet står på vent og jeg mangler litt voksenselskap
      Vi hadde nettopp båten på land, så dermed har han ikke så mye å gjøre i båten lenger Vi skulle vel bare ha byttet propell, men da må vi på slipp og dermed bare utsetter vi (han ) det..så det blir vel ny propell til neste år heller
      Jeg har endelig somlet meg til å kjøpe vogn til å ha i båten, en som tar mindre plass enn Emmaljungaen, så nå er vi ihvertfall klar for å starte sesongen skikkelig

Comment

Så stille der er! Har dere et liv eller? Litt ensomt her
        jeg har gjort noe jeg kun gjør når jeg virkelig må; shoppe til meg selv. Med 3 barn og mann på slep faktisk men det gikk greit og jeg fant faktisk både bukse og noen teskjorter (hadde bare 2 og nå er det varmere i været liksom) ble litt på ungene også da, selvsagt
        05.11.10 04.01.12 17.11.15

Comment

Jeg har ikke et liv hvertfall. Spesielt ikke nå som jeg er sykemeldt. Er bare dårlig, og da blir det lite skriving. I morra har jeg full timeplan, så det kan bli interessant med denna kvalmen. Jeg må til Lier for å kjøpe bikkjemat, til Drammen for å hente sykemelding, så innover til Porsgrunn for innsetting, og så til Åmot for akupunktur
          Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
          Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
          3. FER - August
          It's hard to wait around for something you know might not happen,
          but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Opprinnelig lagt inn av Knottemamma Se innlegg
            Jeg har ikke et liv hvertfall. Spesielt ikke nå som jeg er sykemeldt. Er bare dårlig, og da blir det lite skriving. I morra har jeg full timeplan, så det kan bli interessant med denna kvalmen. Jeg må til Lier for å kjøpe bikkjemat, til Drammen for å hente sykemelding, så innover til Porsgrunn for innsetting, og så til Åmot for akupunktur
            Å herre min hatt, det hørtes utrolig slitsomt ut håper det går dere enn du tror

Comment

Skal stå bedre ENN DU TROR får ikke til å endre og leste ikke over.. Sorry

Comment

Ja, det går nok bra. Lurer på om jeg skal kjøpe et annet for til bikkja, så da trenger jeg ikke dra helt til Lier hvertfall. Menneh... Ja... Det blir en lang dag.
                Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
                3. FER - August

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Hva slags mat spiser pelsen? Og hva slags hund har du? Savner (av og til) livet med hund ja

Comment

Opprinnelig lagt inn av Becca82 Se innlegg
                    Hva slags mat spiser pelsen? Og hva slags hund har du? Savner (av og til) livet med hund ja
                    Pelsen ja... Akkurat DET har hun ikke blitt kalt før. Hun er nemlig Mexikansk Nakenhund, og har kun såvidt det er noen få bittesmå hårstrå på toppen av hodet Akkurat nå spiser hun Brit et-eller-annet. Hun funket veldig greit på det før hun ble sterilisert, også er det veldig billig. Men etter at hun ble sterilisert kommer det jo nesten mer ut enn vi putter inn Hun gjør fra seg hvertfall tre ganger om dagen. Men hun legger på seg uansett da. Før hun ble sterilisert var hun veeeldig vanskelig å holde i god form og ble veldig fort tynn. Egentlig ganske rart, siden det kommer ut igjen 3-4 ganger så mye som før.

Jeg ELSKER å ha hund. Jeg savner å ha en å trene agility med da. Godjenta mi døde brått i fjor nemlig, og vi trente litt før jeg ble gravid. Nå savner jeg det. Hun vi har nå er... Litt for blond til å lære noe som helst Hun går aldri langt unna oss, kommer med en gang vi roper, og sitter og ligger noget motvillig på kommando. Hun KAN strengt tatt gi labb, men hun liker det ikke. Hun bare trives ikke med å måtte utføre kommandoer, og det er helt greit. Hun er en kjempegod hund, men ikke en som er ute etter å please noen. Har sååååå lyst på en Australian Shepard eller Border Collie eller noe i den gata. Hun som døde var Border Collie/Goden Retriever/Engelsk Setter.
                    3. FER - August

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Ah, ikke rart hu ikke har blitt kaldt pelsen før vi har hatt Cockere før, egentlig Engelsk (ikke agillety matreale) men en Amerikaner. Himmelvid forskjell!
                      når de bæsjer nesten mer enn de spiser så er det i alle fall ikke et godt tegn. Har ikke vurdert "Vom og hundemat" da? Billig råfôr som ikke inneholder tilsettnngsstoffer osv vi var veldig fornøyd med det til våre.. Bør ikke snakke om hund, kjenner jeg, blir jo SÅ engasjert hvor gammel er hun?

Comment

Ah, ikke rart hu ikke har blitt kaldt pelsen før vi har hatt Cockere før, egentlig Engelsk (ikke agillety matreale) men en Amerikaner. Himmelvid forskjell!
                        når de bæsjer nesten mer enn de spiser så er det i alle fall ikke et godt tegn. Har ikke vurdert "Vom og hundemat" da? Billig råfôr som ikke inneholder tilsettnngsstoffer osv vi var veldig fornøyd med det til våre.. Bør ikke snakke om hund, kjenner jeg, blir jo SÅ engasjert hvor gammel er hun?
                        Hun blir 9 i sommer. Vom og hundemat er ikke noe for oss. Hun spiser for lite, så vi dele pølsene i tre, og det blir så mye jobb Hun som døde fikk det de siste ukene, for det var det eneste hun klarte å spise (hun hadde en svulst i overgangen mellom den myke og harde gane). Vi har fortsatt tre pølser i fryseren fordi det er så sykt jobb å dele dem opp. Synes det bare ble slit og søl med det der. Spørs om ikke vi går tilbake til Royal Canin. Pga. forallergier hos hun som døde så brukte vi bare RC Sensible (det var det eneste hun ikke fikk fullt av utslett av, inkl. V&H), og det funket hun kjempebra på, men det er jo ganske dyrt, så derfor prøver vi å finne et "vanlig" for hun funker på istedet.
                        3. FER - August

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Skjønner. Vi kjøpte de store 20 kg blokkene med v&h vi men hadee 5 hunder på det meste.. Så kalte "leftovers" fra en oppdretter. Hunder ingen ville ha, som ikke skulle avles på og s. Hadde "litt" problemer.. Men var en del styr med maten ja. Ha aldr brukt RC vi, gikk en del Eukanuba når vi ikke råfôrs, men dyr mat ja..

M er blitt kjempe snørrete i kveld og sover urolig, så jeg får vel kaste meg i seng... Ble 3-4 timer søvn i natt og er lite motivert for ei sånn natt til. Skal bare se litt til på boksen,ner ferdig med å rydde for i kveld

Comment

Skjønner. Vi kjøpte de store 20 kg blokkene med v&h vi men hadee 5 hunder på det meste.. Så kalte "leftovers" fra en oppdretter. Hunder ingen ville ha, som ikke skulle avles på og s. Hadde "litt" problemer.. Men var en del styr med maten ja. Ha aldr brukt RC vi, gikk en del Eukanuba når vi ikke råfôrs, men dyr mat ja..

M er blitt kjempe snørrete i kveld og sover urolig, så jeg får vel kaste meg i seng... Ble 3-4 timer søvn i natt og er lite motivert for ei sånn natt til. Skal bare se litt til på boksen,ner ferdig med å rydde for i kveld
                            Håper dere hadde en bedre natt i natt

RC er jo ikke såå dyrt, men akkurat Sensible er ekstra dyr. Den koster vel tett oppunder 700 kr for 15 kg hvis jeg husker rett. Den vi bruker nå koster under 400 OG man får hver tredje sekk gratis hos Tropehagen. Men det hjelper jo ikke at maten er billig hvis det kommer mer ut enn vi putter inn
                            3. FER - August

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

God morgen folkens

Vi bruker Royal Canin Medium, men ettersom jeg har kennelnavn får vi 25% rabatt.

God start på dagen her. Han sov fra 18 til 0800. Deilig.

Idag står det shopping og trilletur på programmet. Og i ettermiddag skal jeg jobbe fire timer hjemmefra.

Håper dere alle får en fin dag!

Comment

Hunden min er 10år og har vært sterilisert i ca 4 år.
                                Når hunden er sterilisert settes forbrenningen ned og de legger lettere på seg.
                                Lurt å bytte til et seniorfôr, hvis du ikke bruker dette allerede. Sammensetningen i disse typer for er bedre for en eldre hund.
                                Går også an å kjøpe dietfôr hos veterinæren som er veldig magert.

Vi bruker vanligvis Hills, men de var utsolgt i går da vi var å skulle kjøpe, så da ble det ProPlan i stedet

Lykke til med innsett i dag Knottemamma!!!
                                Prøvere siden des. 2010
                                3 x ICSI 4 x FET i Porsgrunn, alle NEG
                                1 ICSI + 1 FET i Danmark begge NEG
                                Nå har vi bestemt oss for å adoptere!

Comment

Working...
                                X