Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Den store skravletråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Me87
    replied
    Re: Sv: Re: Den store skravletråden

Opprinnelig lagt inn av *Klara* Se innlegg
    Koser meg med en kopp kaffe og planlegging av kalendergaver og andre gaver mens lillebror sover. Tipper jeg har ca... 15 minutter igjen med egentid før han våkner
    I morgen blir det første julegavehandel, gleder meg! Noen andre som har begynt?
    Jeg har begynt

Bare to dager i boks foreløpig. Travle eksamenstider nå.

Leave a comment:

• *Klara*
    replied
    Sv: Re: Den store skravletråden

Koser meg med en kopp kaffe og planlegging av kalendergaver og andre gaver mens lillebror sover. Tipper jeg har ca... 15 minutter igjen med egentid før han våkner
    I morgen blir det første julegavehandel, gleder meg! Noen andre som har begynt?

Leave a comment:

• *Klara*
    replied
    Sv: Den store skravletråden

Gratulerer amtose!

Jeg har bare fortalt en sånn nyhet til en ettåring, så har ikke noen gode råd å komme med, desverre

Lykke til, og fortell oss hvordan det gikk!

Leave a comment:

• Me87
    replied
    Re: Den store skravletråden

Lykke til

Litt av en storfamilie

Leave a comment:

• echs
    replied

Gratulerer Amtose, og lykke til med å fortelle nyheten
    Har dessverre ingen råd å komme med, men håper resten av flokken blir glade for nyheten om et lite søsken på vei

Leave a comment:

• amtose
    replied

Til helgen skal vi fortelle våre om den lille fisken som svømmer i magen.
    Kjenner jeg gleder meg for da kan jeg juble og kose litt på den lille. Uten å snike meg bort. Det kan prates om å nytes. Men samtidig er jeg veldig spent. For hva kommer folk til å si. Er ikke alltid like lett det heller...
    Er det noen råd her for hvordan dere har sagt det. Jeg skal si det til de to eldste. De er i tennårene, så tipper at ikke jubelen går i taket over at muttern (eldgamle meg i deres øyne) skal ha en til...

Leave a comment:

• johang
    replied

Dette er kun en test på tid.

Leave a comment:

• Me87
    replied
    Re: Sv: Den store skravletråden

Opprinnelig lagt inn av echs Se innlegg
    Ååå, liker ikkje...men veit det er sånn det er i egg-verdenen
    Smaker egga annerledes enn hønse egg?
    Tror aldri jeg har smakt vaktelegg jeg
    Så det må jeg komme tilbake til

Opprinnelig lagt inn av lillemånestråle Se innlegg
    Så kult med vaktler da! Er vel en del arbeid med sånt, kan jeg tenke meg... Husker en nabo av meg drev med blant annet vaktler da jeg var lita.
    Ja, tida vil vise hvor mye arbeid det er

Leave a comment:

• lillemånestråle
    replied

Så kult med vaktler da! Er vel en del arbeid med sånt, kan jeg tenke meg... Husker en nabo av meg drev med blant annet vaktler da jeg var lita.

Leave a comment:

• echs
    replied
    Sv: Re: Den store skravletråden

Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg
    De verper spiseegg ja

Grunnen til at vi kjøpte 15 er at de ikke er kjønnssortert, så vi må ta livet av hanene når de blir kjønnsmodne (om 2-4 uker).
    Ååå, liker ikkje...men veit det er sånn det er i egg-verdenen
    Smaker egga annerledes enn hønse egg?

Leave a comment:

• Me87
    replied

De verper spiseegg ja

Grunnen til at vi kjøpte 15 er at de ikke er kjønnssortert, så vi må ta livet av hanene når de blir kjønnsmodne (om 2-4 uker).

Leave a comment:

• echs
    replied

Vaktler faktisk Må sei eg ikkje er så kjent med slike, kva fekk dåkke til å skaffe 15 stk? Verper dei "spise-egg" eller tenker dåkke å ale opp fleire?

Leave a comment:

• Me87
    replied
    Re: Sv: Den store skravletråden

Å ja, tusen takk for kryssing!! Tydelig at det hjalp ja
    Det er så spennende å tenke på at vi snart er foreldre! En ny epoke
    Gubben er begynt å forberede seg han har drukket lite eller ingenting siste helgene, og kommet tidligere heim planen hans er tydeligvis å slutte heilt, både med festing, drikking og røyking så han har litt arbeid foran seg
    Så bra Det å bli foreldre er en helt ny epoke og et nytt liv ja
    Så bra at gubben har forbedret seg!

Kva gjer dåkke på i helga da?
    Vi berre sløver gubben har sett fotballkamp og eg har vore på besøk til ei venninne. No er gubben i bursdagsselskap til en kamerat, og eg og hunden koser oss med Mord og mysterier og Sinnasnekkeren på TV
    Jeg og ungen har hatt en ganske rolig helg, mens mannen har jobbet.
    Gått i lek med fettere, tur i Dyreparken, og avslapning innendørs. God mat og godis.
    Og igår fikk vi vaktler i hus. Så det er morro. 15 stk. Så gleder oss til de begynner å verpe om 2-3 uker

Leave a comment:

• echs
    replied

Huff, skummelt at det kan bli så alvorlig så fort!
    Jenta til gubben si venninne blei først avblåst på legevakten med at det sikkert var omgangssyka og dei fekk gi ho litt cola. Utpå natta fekk dei ikkje kontakt med ho og når dei kom til sjukehuset fekk dei beskjed om at dersom dei hadde venta en halv time til ville ho kanskje vore død...
    Ho også har slik pumpe som måler blodsukkeret, heilt utrulig smart og letter kvardagen hennar så mykje!

Oj, hørtes litt dramatisk ut med tvinging og mating, men utrulig kva en "venner seg til"!

Risgrøt var perfekt nattmat
    No er det natta for meg og vofsen, og gubben kommer vel heim etterkvart han også

Leave a comment:

• lillemånestråle
    replied

Mannen min holdt også på å dø da han havna i sjokk i skolegården da han var sju år, og fikk konstantert diabetes. Har vært en del episoder både med alvorlige følinger og ketoacidose (altfor høyt), men det har bedret seg betraktelig etter at han fikk pumpe. Og ikke minst etter at han fikk en pumpe som kontinuerlig måler gjennomsnittsblodsukkernivået

Ja, når blodsukkeret faller fort, da må jeg ofte tvinge i han mat. Veldig typisk at hjernen hans roter seg bort og "skal bare" alt mulig annet enn å spise. Og så har du de gangene hvor jeg må mate han, de er festlige... Han lever stort sett greit med det nå da, og jeg synes jeg takler det godt de gangene han trenger hjelp

Nattmat og grøt høres bra ut! Her har vi spist så mye godis at jeg tror det er meeer enn nok for noen timer fremover...

Leave a comment:

Working...
X