Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Den store skravletråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Den store skravletråden

I dag har ei av venninnene mine bursdag og gubben har invitert ho på kake her i kveld. Dermed må eg lage bløtekake, som passer dårlig for meg no i slankeprosessen min...men får vel unne meg et bittelite stykke.
    Om eg hadde hatt litt bedre tid skulle eg prøvd oppskrifta på sukkerbrød og vaniljekrem som står i boka "søtt uten sukker", men har ikkje tid og ikkje har eg alle ingrediensene eg trenger, så får gå for vanlig kjøpebunn og kjøpe-vaniljekrem. Bløtekaka eg lager er nok reine sukker og kaloribomba!
    ...og gubben elsker den
    Blir koselig med selskap i kveld da, sjølv om eg skal på nattevakt. Gubben hadde glemt det da han inviterte

No får eg komme meg i gang med å brette reine kle! Har opptil fleire maskiner liggende som eg ikkje har lagt sammen...det er så kjedelig!!!
    Svangerskapsdagbok

Comment

Enig i det, bretting av klær er så ufattelig kjedelig. Og enda verre å rydde de på plass når de er ferdig brettet!

Comment

Opprinnelig lagt inn av echs Se innlegg
        I dag har ei av venninnene mine bursdag og gubben har invitert ho på kake her i kveld. Dermed må eg lage bløtekake, som passer dårlig for meg no i slankeprosessen min...men får vel unne meg et bittelite stykke.
        Om eg hadde hatt litt bedre tid skulle eg prøvd oppskrifta på sukkerbrød og vaniljekrem som står i boka "søtt uten sukker", men har ikkje tid og ikkje har eg alle ingrediensene eg trenger, så får gå for vanlig kjøpebunn og kjøpe-vaniljekrem. Bløtekaka eg lager er nok reine sukker og kaloribomba!
        ...og gubben elsker den
        Blir koselig med selskap i kveld da, sjølv om eg skal på nattevakt. Gubben hadde glemt det da han inviterte

No får eg komme meg i gang med å brette reine kle! Har opptil fleire maskiner liggende som eg ikkje har lagt sammen...det er så kjedelig!!!
        Mm, kake
        Jeg har også maange maskiner rene klær liggende, tror til og med tørketrommelen er full Det er skrekkelig kjedelig

Opprinnelig lagt inn av Pantone Se innlegg
        Enig i det, bretting av klær er så ufattelig kjedelig. Og enda verre å rydde de på plass når de er ferdig brettet!
        Rydde på plass synes jeg ikke er så ille, men jeg er ikke så nøye, heller, bare det havner i riktig skuff
        Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Pantone Se innlegg
          Opprinnelig lagt inn av *Klara* Se innlegg
          Mm, kake
          Jeg har også maange maskiner rene klær liggende, tror til og med tørketrommelen er full Det er skrekkelig kjedelig
          Rydde på plass synes jeg ikke er så ille, men jeg er ikke så nøye, heller, bare det havner i riktig skuff
          Fikk bretta alle klea og lagt dei på plass, så var riktig så fornøyd med meg sjølv...sofaen var nemlig begynt å bli litt trang siden alle klea låg der
          Einaste kjedelige er jo at det nok ikkje tar all verdens tid før eg har et like stort lass igjen

Og ikkje nok med at eg fekk rydda vekk reine kle, men eg fekk også rydda vekk 4 gensere som gubben ikkje bruker lenger! Han har så mange gensere!!! Og nokre av dei har han ikkje brukt på årevis, men kvitte seg med dei? Nope!
          Så i dag tok eg og tømte 2 hyller i skapet med gensere han ikkje har brukt dei 1,5 åra vi har budd her og la dei på senga, så måtte han sortere vekk dei eg kunne gi til innsamling. Dessverre blei det ikkje heilt det resultatet eg hadde håpa på, men 4 stk var bedre enn ingen. Han har ikkje plass til fleire gensere om han ikkje kvitter seg med nokon...og når han i tillegg elsker å shoppe så må vi snart kjøpe et skap til!
          Svangerskapsdagbok

Comment

Så flink du er

Hi hi, samboer har samme problem, nekter å kvitte seg med klær han ikke bruker. Han har mer klær enn meg! Men han hater å shoppe, og refererer alltid til klærne han ikke bruker: "Men jeg har jo masse gensere!" Ja, 10 år gamle med hull i!
            Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Opprinnelig lagt inn av *Klara* Se innlegg
              Så flink du er

Hi hi, samboer har samme problem, nekter å kvitte seg med klær han ikke bruker. Han har mer klær enn meg! Men han hater å shoppe, og refererer alltid til klærne han ikke bruker: "Men jeg har jo masse gensere!" Ja, 10 år gamle med hull i!

Gubben min også har meir kle enn meg! Eg har 1 hylle med vintergensere...gubben har 2 smekkfulle + ei skuffe i en kommode! Eg har 1 skuffe med t-skjorter, gubben har 2 som er breddfulle slik at eg må stappe t-skjorter rundt alle veier for å få rydda dei vekk
              ...og skjorter!
              Min har ofte vore og shoppa nye kle mens han venter på at eg skal bli ferdig på jobb eller sover etter nattevakt han, må liksom ha litt tidsfordriv...men et litt kostbart et
              Han er flink å kjøpe på salg da

Målet er å få levert en del til innsamling før vi kjøper nytt neste gang. Pleier alltid å ha med hauger med nye kle når vi har vore på Tyrkia-tur, så da har eg et mål!
              Svangerskapsdagbok

Comment

Eg spiste så masse i går!
                Fredag blei definitivt slanke-pause-dag for meg ja!
                vi spiste hamburgere og pommes frites til middag...og eg eeeelsker pommes frites!
                Så lagde eg bløtekake som vi spiste sammen med venninna mi rett før eg gjekk på jobb + ho hadde med masse snop!
                Trur eg berre skal glemme at det blir ny vektnedgang før etter påske...men skal prøøøøve å vere flink mesteparten av tida da
                Svangerskapsdagbok

Comment

Opprinnelig lagt inn av echs Se innlegg
                  Eg spiste så masse i går!
                  Fredag blei definitivt slanke-pause-dag for meg ja!
                  vi spiste hamburgere og pommes frites til middag...og eg eeeelsker pommes frites!
                  Så lagde eg bløtekake som vi spiste sammen med venninna mi rett før eg gjekk på jobb + ho hadde med masse snop!
                  Trur eg berre skal glemme at det blir ny vektnedgang før etter påske...men skal prøøøøve å vere flink mesteparten av tida da
                  Jeg starter etter påske. Blir vel ikke direkte slanking, men jeg tenker å stramme opp kroppen litt her og der. Kanskje jeg begynner å trene så smått, men blir ikke noe endring på matfronten før etter påske! Gleder meg til å spise god mat og snop!
                  3 negative IVF (2014-2015)
                  FER november 2015 - en blastocyst på frys

Comment

Fantastisk med påskeferie Jobbet igår, men så var det ferie. Har vært syk i helgen, og så frem til en god natts søvn og sove frempå idag, men Heidi ville det annerledes..Kl 23.30 igår bestemte hun seg for at hun ikke var interessert i å sove mer og hun holdt det søren meg gående til vi sto opp 05.30. Jeg la meg i senga med henne på rommet hennes, og hun duppet av litt innimellom, men tror ikke hun sov mer enn en time totalt resten av natta Men hun var blid og fornøyd i barnehagen idag (men de forsto hun var trøtt da de la henne kl 9 og hun sov i tre timer ) og har vært forholdsvis blid og fornøyd i ettermiddag, utrolig nok! Menmen, samboeren leverte henne ihvertfall i barnehagen slik at jeg kunne få sove litt og slappe av alene
                    Resten av dagen har blitt brukt på å pakke klar båten, handle og få på plass litt barnesikring i båten, så imorgen er det bare siste rest som skal avgårde før vi drar Gleder meg ihjel til å begynne båtsesongen, spesielt når det er meldt fint vær i påsken

Comment

Utrolig deilig at en har sol om dagen. Idag har jeg virkelig lyst på grillmat. Knall blå himmel og vindstille.
                      Ungene stor koser seg ute i sola. Og nå har de også unger å leke med siden det er flere unger som er på besøk hos besteforeldre eller hytte. I går var det 15 unger her og her som det normalt er kun 3unger og det våres 2 og sønnen til svigrinna mi. Så merker på unga når kvelden kommer at de er slittene.
                      gutt 2005
                      jente 2006(følger 2007 barn)

Comment

Frøkna og jeg er skikkelig forkjølet, sengen er fyllt med snytepapir og halstabletter. Stakkars lille, velkommen til verden, liksom... Og så alt for liten for iskrem og tegneserier, det eneste forsonende med å være syk.

Ønsker alle en god påske med skiturer, appelsin i solveggen og snille barn!

Comment

Jobb i kveld og i morgen kveld, og så er det påskefri til mandag!
                          Vi reiser til Oslo etter kveldsvakta mi i morgen, så da er vi framme tidlig på morgenen, men siden søstera mi sine småjenter pleier våkne i 06-tida rekner eg med dei er våkne når vi kommer...ellers får vi sove litt i bilen utafor døra deira
                          Gleder meg til tur! Vi har såklart kjøpt gaver til småjentene og påskesnop, så håper dei blir fornøyde med gjestene
                          Middag til fredagen skal vi også ha med
                          Og så blir det spennende å sjå om det funker med gratis GPS program på ipaden! Trenger det når vi skal finne frem i Oslo, bønder i byen som vi er
                          Svangerskapsdagbok

Comment

Callie sin skravletråd finner dere her, hun er innlagt på føden nå i kveld!!

http://mammanett.no/forum/showthread...r-er-i-anmarsj!

Lusen Loppen

Comment

Spennende
                              05.11.10 04.01.12 17.11.15

Comment

Sladretråd mener du?

Comment

Working...
                                X