Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Nye venner i voksen alder?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nye venner i voksen alder?

Hvordan går dere frem for å få nye venner nå i voksen alder?
    Vi har nettopp flyttet til et nytt sted, der vi ikke kjenner noen. Og jeg syns det er veldig vanskelig å bli kjent med andre her. Hvor går man? Alt var så mye lettere før da man gikk på skolen eller ble kjent med folk på fest.. nå når man sitter hjemme med snart 3 barn, er det plutselig ikke så lett lengre.

Kom med tips og råd!
    2009. 2010. 2016.
    Blir mann og kone 2017

Re: Nye venner i voksen alder?

Opprinnelig lagt inn av Drøymar Se innlegg
    Hvordan går dere frem for å få nye venner nå i voksen alder?
    Vi har nettopp flyttet til et nytt sted, der vi ikke kjenner noen. Og jeg syns det er veldig vanskelig å bli kjent med andre her. Hvor går man? Alt var så mye lettere før da man gikk på skolen eller ble kjent med folk på fest.. nå når man sitter hjemme med snart 3 barn, er det plutselig ikke så lett lengre.

Kom med tips og råd!
    Jeg blir gjerne venner med folk via andre bekjente, men på et helt nytt sted er det kanskje verre. Det er jo å snakke med naboene, finne ut hvor folk går for å være sosiale, snakke med foreldre i skolen/barnehagen o.l. Det er også store muligheter for å finne venner her på forumet også. Det er ganske sikkert noen her inne som kan bo i nærheten om man forsøker. Har ikke bedre tips enn det, dessverre.

Comment

Bor du på et mindre sted er det jo ofte gjennom foreninger. Det finnes kanskje grupper på nett/facebook? Det er det ikke alltid man har tid til hvis man har fullt opp med ungene, men hva med foreldrene til andre barn? Det går jo an å invitere de med seg også på noe, særlig hvis dere voksne har felles interesser og barna deres kommer godt overens.

Er man ny, så kan man også bruke det som påskudd; der jeg bor var det et par nye i blokka som inviterte alle naboene til gløgg og pepperkaker i jula, for å bli kjent med naboene. De har jeg kontakt med nå Dere kan jo f.eks. invitere noen naboer eller et foreldrepar m/barn til grilling eller lignende. Da må man være litt frampå og tørre, men samtidig tror jeg folk synes at det er er veldig hyggelig å bli spurt og har lav terskel for å si nei, særlig om de har barn som går i barnehage eller skole sammen med deres barn.

Comment

Enig med deg.. Jeg synes også det kan gå litt tregt med nye bekjentskaper når en har flyttet. Gjennom jobb tenker jeg.. Men når man er i mammaperm er ikke det så lett. Ellers må det bli på nett eller en aktivitet (trening av en slag) men kanskje ikke tid til så mye med tre barn..

Comment

Enig. Det er vanskelig. De vennene jeg har fått i voksen alder har gjerne vært gjennom jobb eller studier.

Men en kan jo treffe andre foreksempel på åpen barnehage, barnesang eller andre tilbud for de som er hjemme med små barn

Comment

Åpen barnehage, barnesang og gjerne andre ting.. Invitere de hjem til deg på lunsj eller barseltreff osv da blir man ofte kjent med noen man har noe til felles med
            00,03,1214

Comment

Jeg flyttet fra store Bergen og familie og alle vennene mine til en liten bygd mange timer unna. Jeg har hund så har faktisk fått mange bekjente og flere gode venner gjennom treninger og samlinger. Begynte også å jobbe på butikken i bygden og har også fått flere gode vennskap der. Mitt beste råd er at du kommer deg ut og begynner å prate med folk. Jeg er som bergensere flest glad i å prate med folk så alle i bygden kjenner meg nå.hehe.. Mannen min har bodd i bygden hele livet og kjenner alle så jeg hadde nok en fordel der.

Lykke til!

Comment

Jeg er i den båten at jeg flyttet til et nytt sted, mye mindre sted. Men jeg ble kjent med mange andre via denne nettsiden: frivillig.no hvis du trives med frivillig arbeid da seff?

Jeg fikk uansett mange venner gjennom der, delte ut mat blandt annet. Eller møtte folk i sånn vennskaps gruppe som blir arrangert osv. Er sikkert mange i samme båt som deg som ikke har så mange venner der du bor.
                Https://rasketilbud.no

Comment

Working...
                X