Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Underholde baby

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Underholde baby

Har lest flere "posts" om hvordan man skal underholde sin baby på 2 mdr. Lurer litt på, om jeg er en kjedelig mamma 😁 føler at hun ofte må ha en liten pause fra meg - der hun bare ligger alene å kigger eller hører musikk i vuggen. Kan ligge sådan i 10-20 min. Er dette normalt? Vil jo helst ikke at kidden skal bli understimulert eller føle seg forlatt. Hun gir lyd, når hun er lei av å legge alene og da blir d mamma kos, mat, stell, "danse", snakke, baby gym og øve i å legge på magen. Men dette utgjør bare en liten del av dagen, mellem powernaps og kolikk utbrudd.

Normalt er hun mye våken ml. 12 og 19 - sover som regel bare 1,5 time, som er fordelt på 3 powernaps. 19-21= Mage trøbbel. 21-8 sover (ca. 3-4x amming). 8-12: sover ca. 1,5 time.

Høres d normalt ut?

Re: Underholde baby

Du er ikke alene om å føle det sånn, men nåtidens foreldre har det gjerne med å overstimulere barnet heller enn å uderstimulere det. Er hun 2 mnd er det begrenset hva hun får med seg, og hjernen bruker en god stund på å få med seg enkle ting. Spill rolig dansemusikk med henne, syng for henne, og dans rolig rundt i rommet. Du kan også legge henne på magen på gulvet og bare ligge der sammen med henne og ha en leke hun liker foran henne. Mer skal ikke til når de er så små. Hun skal heller ikek stimuleres hele døgnet. Om hun er tilfreds med å ligge så lenge alene i vugga, da bør hun absolutt få lov til det, og så kan du nyte pausen det gir deg.

Comment

Re: Underholde baby

Enig!
      Vi som er foreldre for små barn nå har en tendens til å overstimulere barna noe forferdelig. Barn må få lov til å kjede seg, det er da de aktivere seg selv og leter etter løsninger og blir kreative!

Men det er jo selvfølgelig annerledes når de er bitte bitte små Lot frustrasjonen ta litt overhånd der! Jeg brukte mye musikk og rolig dans da minstemann var i starten på livet! Lykke til!

Lise
      Barnepass

Comment

Working...
      X