Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ny graviditet og baby nr 2

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny graviditet og baby nr 2

Fantastiske svar man får her på forumet. Er 1. gangs mamma, så har 1000 spørsmål.
    Har et lite "problem". Har fått verdens (les: min verden) fineste liten jente og gleder meg t at se hun vokse og trives. Hun er 7 uker.

Pappaen er allerede begynt å "lufte" tankene om baby nr 2. Selv synes jeg d er litt for tidligt å begynne å prøve. Kan hende at vi får jackpot på første forsøk... problemet er vel at han ikke vil bruke kondom og p piller er uaktuelt for meg (tok 2,5 år før vi ble gravide pga. ustabil syklus etter 6 års p pille bruk). Kan jo nekte han sex, men syntes ikke dette er noe bra alternativ. Vil også gjerne nyte lille babyen vores og bruke masse tid med hun - hvilket jeg har prøvd å si.

Når begynte dere med nr 2 ?

Re: Ny graviditet og baby nr 2

Opprinnelig lagt inn av Stinepe Se innlegg
    Fantastiske svar man får her på forumet. Er 1. gangs mamma, så har 1000 spørsmål.
    Har et lite "problem". Har fått verdens (les: min verden) fineste liten jente og gleder meg t at se hun vokse og trives. Hun er 7 uker.

Pappaen er allerede begynt å "lufte" tankene om baby nr 2. Selv synes jeg d er litt for tidligt å begynne å prøve. Kan hende at vi får jackpot på første forsøk... problemet er vel at han ikke vil bruke kondom og p piller er uaktuelt for meg (tok 2,5 år før vi ble gravide pga. ustabil syklus etter 6 års p pille bruk). Kan jo nekte han sex, men syntes ikke dette er noe bra alternativ. Vil også gjerne nyte lille babyen vores og bruke masse tid med hun - hvilket jeg har prøvd å si.

Når begynte dere med nr 2 ?
    Her i huset begynte vi å prøve rett før sønnen vår ble 5 år i fjor.

Et lurt tips er å laste ned en app som følger syklusen din. Om du har stabil syklus merkes de dagene du er fruktbar med grønne dager, og mens med røde dager. Så da er det lettere å ha sex de dagene det ikke er fare for unnfangelse. Men om førstemann er 7 uker gammel er det jo veldig tidlig å begynne på nr. 2. Kroppen din skal jo hente seg inn fra forrige gang!

Appen jeg har brukt for å bli gravid (og som kan brukes for IKKE å bli gravid) er ladyTimer. Lastes ned fra google play og appstore.

Comment

Re: Ny graviditet og baby nr 2

7 uker gammel baby ja.. Da var iallefall ikke jeg klar for å starte noe prøving

Comment

Working...
      X