Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hormonell og usikker

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• thexx
    replied
    Sv: Hormonell og usikker

Gratulerer med baby i magen jeg tror det du opplever er helt normalt, jeg tror nesten alle er igjennom slike berg- og dalbaner en eller flere ganger i løpet av svangerskapet - og også babytiden! Det er mye hormoner og tanker som surrer, mye som skal bearbeides, så det kan bli litt for mye noen ganger
    Om du føler for å holde sengen en dag synes jeg du skal gjøre det, kanskje du har behov for ekstra ro og hvile. Bare du ikke isolerer deg for lenge
    Selv om jeg ikke tror du er i nærheten av depresjon, vil jeg bare si at svangerskaps- og fødselsdepresjon også er ganske vanlig! Om du føler deg deprimert og lei deg over en lengre periode vil jeg anbefale deg å snakke med fastlegen eller jordmor/helsesøster! Jeg fikk fødselsdepresjon og følte mye støtte og hjelp i å snakke med utenforstående om det! (Men håper du slipper det da!)

Masse lykke til med svangerskap, fødsel og baby tiden håper den blir akkurat slik du ønsker!

Leave a comment:

• Me87
    replied
    Re: Hormonell og usikker

Helt normalt å bli hormonell og usikker.

Kanskje det kan hjelpe deg å snakke med jordmor?

Mye hormoner, og humøret går opp og ned

Leave a comment:

• Preggis
    started a topic Hormonell og usikker

Hormonell og usikker

Hei. Venter mitt første barn og er i uke 6. Svangerskapet var ønsket, og ble gravid rett etter jeg slutta på pillen. Har hele tiden hatt gode følelser omkring svangerskapet. De siste dagene har jeg forandret meg mye. Isolerer meg og vil helst være alene i senga å slappe av. Føler meg trett og hormonell. I kveld begynte jeg plutselig å storgråte og følte at jeg angret på graviditeten, gruet meg til å bli "tykk" og å føle meg "stygg". Må bare høre om dere andre pleier å "angre" dere på svangerskapet når dere har deres hormonelle berg og dalbaner? Jeg fikk med en gang skyldfølelse av å tenke som jeg gjorde, og tutet litt ekstra pga dette.
Working...
X