Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Så mentalt sliten av å være gravid...Hjelp!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Så mentalt sliten av å være gravid...Hjelp!

Hei,

Er førstegangsgravid og er (eller var?) 8+6 i dag, og merker at denne graviditeten tar på noe enormt mentalt.
    Mye av grunnen er at jeg har spottet brunt/lysrosa mer eller mindre hver eneste dag i snart 5 uker!!
    Jeg klarer ikke glede meg, og går bare og forbereder meg på å miste... I går når jeg kom hjem fra jobb og gikk på do var det masse frisk blod på papiret, men etter 2-3 tørk var det slutt og ikke blødd siden!
    Nå er jeg overbevist om at jeg har hatt en MA eller at det er begynnende SA, og jeg leser om andres erfaringer og gjør meg klar for det som skal komme.
    Tatt meg fri fra jobb i dag fordi jeg ikke orker begynne å blø der.
    Skal på privat ultralyd i ettermiddag, gruer meg noe veldig til hva jeg får beskjed om der. Kan umulig bli et positivt utfall!

Er bare jeg og samboer som vet om graviditeten, så har ingen andre å snakke med heller. Barnet var ikke planlagt, og samboer er usikker på om han er klar. Veksler veldig mellom å være positiv og negativ til dette. Har ikke fortalt han om verken spottingen eller blødningen jeg hadde i går.
    Føler meg veldig alene om dette, og at han bare vil føle det som en lettelse om jeg mister og ikke ta det like tungt som meg.

Akkurat nå vil jeg bare miste og bli ferdig med det, slippe å leve med denne usikkerheten i lengre tid...er så utrolig lei av å være bekymra!

Noen andre der ute som har hatt eller har samme tanker og erfaringer som meg?

Sv: Så mentalt sliten av å være gravid...Hjelp!

Har dessverre ingen gode tips til deg her. Det hadde jo vært å dra på ultralyd, men det skal du jo i dag, så da får du jo endelig svar på hva som skjer. Utfallene kan svinge begge veier. Har hørt om de som har blødd/spottet hver dag i svangerskapet og at det har gått bra, og hørt om de som har spottet bare noen dager og at det var MA. Det er vanskelig å trøste eller støtte før du vet hva du står ovenfor, og det gir ultralyden svar på etterpå. Ønsker deg masse lykke til, og at det er et utfall dere ønsker, uansett hva det måtte være. Sender en stor klem

Comment

Håper det gikk fint på ultralyd. Å være gravid kan jammen være en prøvelse.
      Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Gikk dessverre ikke så bra. Var ingenting der inne, helt tomt. Hun spurte om jeg var sikker på at jeg hadde vært gravid.

Ganske sikker etter tre positive tester og etter å ha sett et bankende hjerte på ultralyd når jeg var 6+2.

Merkelig hele greia, ikke blødd noe mer siden tirsdag heller. Håper det snart kommer noe , så jeg slipper medisinsk abort...

jammen ikke bare bare å være gravid nei, får håpe det går bedre neste gang

Comment

Working...
        X