Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Er jeg gravid?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Junec
    replied
    Sv: Er jeg gravid?

Tusen takk 😊

Leave a comment:

• Tigertone
    replied

Det var leit å høre. Men hold ut! Det blir deres tur etterhvert. Vi måtte prøve 9 mnd denne gangen før det satt, med en spontanabort måneden før vi ble gravide. Etter aborten ga jeg blaffen i alt, og ville ta en liten pause i prøvingen. Plutselig satt spiren! Så jeg vet det er veldig klisjé, men den måneden jeg ikke tenkte på det og slappet av, da satt hun på plass Håper spiren sitter for dere snart! 

Leave a comment:

• Junec
    replied

Da ser det ut til at vi forblir prøvere litt til 😐 Veldig kjedelig at det ikke var noe denne gangen, men gir da absolutt ikke opp så fort 😁 En vakker dag dukker det opp en spire 😄 Tusen takk for svar Tigertone. Hjelper å ha noen å snakke med og rådføre seg litt med 😊

Leave a comment:

• Tigertone
    replied

Blir spennende å se om det tar seg opp eller ikke. Da jeg var prøver var ene menstruasjonen min helt merkelig. Kun litt rosa blod i 2 dager. Vanligvis fosser det. Men var ingenting, så kun en merkelig mens. Krysser for at din er en festeblødning

Leave a comment:

• Junec
    replied

En liten oppdatering!

Før i dag fikk jeg en blødning. Veldig usikker på om dette er mens eller ikke. Vanskeligvis er min mens veldig kraftig før den avtar etter 4 dager. Denne blødningen er kun så den kommer på papiret, også er den merkelig lys i fargen. Nesten nærmere rosa. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente sålenge. Kanskje den tar seg opp i morgen? Dette er ikke helt likt meg, så er litt usikker på om dette er den mensen jeg har ventet på eller ikke. Hmmmmmm...

Leave a comment:

• Tigertone
    replied

Opprinnelig lagt inn av Junec Se innlegg
    Tusen takk for raskt svar ☺ Hvis ikke mens dukker opp innen onsdag, tar jeg en ny test da 😊 Tørr ikke helt å tro for mye på at jeg er gravid ennå, men håper selvsagt det ☺
    Krysser fingrene for en spire! Oppdater oss på hva du finner ut 😄

Leave a comment:

• Junec
    replied

Tusen takk for raskt svar ☺ Hvis ikke mens dukker opp innen onsdag, tar jeg en ny test da 😊 Tørr ikke helt å tro for mye på at jeg er gravid ennå, men håper selvsagt det ☺

Leave a comment:

• Tigertone
    replied

Hei!

Symptomene du har kan tyde på graviditet, men kan også tyde på kommende mens eller andre ting. Det er svært vanlig å teste negativt opp til flere dager etter forventet mens, så ikke minst motet selv om testene er negative enda. Det kan også ha vært en "streifer", som vil si at et befruktet egg har streifet borti livmorveggen men ikke festet seg. Dette kan skape symptomer, men ikke nødvendigvis negative tester. Da kommer gjerne mensen noen dager forsinket.

Under prøving kan man forvente så mangt. Selv om man er vant til regelmessig mens, kan den plutselig komme noen dager før eller etter forventet uten noen spesiell grunn. Symptomer uten grunn er også svært vanlig når man er prøver, da man gjerne kjenner litt ekstra etter. Jeg sier det ikke for å demotivere, jeg kommer bare med tips fra erfaring.

Legen kan ta blodprøve av deg for å måle HcG-nivåene, så du kan spørre legen din om dette når du skal til ham på fredag. Du kan jo også prøve å teste selv med vanlig test for eksempel på onsdag om mensen enda ikke har dukket opp. Da har Hcg-nivåene fått tid til å stige litt om om du er gravid. De dobles annenhver dag ved svangerskap.

Krysser fingrene for at det er en liten spire som klamrer seg fast! Lykke til!

Leave a comment:

• Junec
    started a topic Er jeg gravid?

Er jeg gravid?

Hei dere! Det finnes sikkert noen like tråder som denne her inne, men jeg har lest og lest og har ennå ikke funnet noe som er helt likt.

Min samboer og jeg har prøvd siden Mai.

Jeg skulle hatt mensen på fredag. Nå er det mandag og har ikke fått mensen ennå, men mensensmerter er det flust av! Her om dagen sa min samboer at han synes brystene mine er blitt større, selv har jeg ikke lagt merke til det. Jeg har utrolig vondt i korsryggen og nederste del av magen. Kjempe mye luft som bobler i magen hele tiden. Noen ganger har jeg vært litt svimmel. Jeg aner ikke om dette er mensensmerter, eller om f.eks svimmelheten kan komme av at jeg har litt nakkevondt. Har ikke tenkt på om jeg må på do oftere ennå. Jeg tok graviditetstest på lørdag - negativ, tok en ny i dag negativ. Skal til legen på fredag ang noe annet, men hvis mens ikke har kommet innen det, kan legen teste på andre måter? Har lite tålmodighet!

Er det noen som kjenner igjen noe av dette?
Working...
X