Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Blomster i bed

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Blomster i bed

Jeg har virkelig så antigrønne fingre som det er mulig å ha Kan ingenting om blomster og slikt.
    Men nå har vi en liten firkant av et blomsterbed utenfor huset som jeg kunne tenkt meg å fått litt farger i. I fjor satt jeg noen blomster ned, ferdigkjøpt på Plantasjen av type uteblomster o.l. Men jeg syns det hadde vært hyggelig om de kunne vokse opp selv. Er det for sent??

Aner ikke om det er sånt som man må så på høsten? (frø/løk)
    Hvis det ikke er for sent, hva anbefales da? Lettstelte, men fine blomster, gjerne som overlever en stund.
    2004 2010 2015

Sv: Blomster i bed

Jeg har ikke akkurat supergrønne fingre selv, men synes det er veldig morsomt å prøve meg fram

Det er flere typer sommerblomster som skal såes på friland nå, altså rett ut i bedet. Det står bakpå frøposen Ulempen er at de kanskje ikke kommer noe særlig, og bare blir små puslinger. Det var i hvert fall det som skjedde her i fjor Men gøy å prøve!

Løkblomster som tulipaner og liljer skal settes på høsten

Blomkarse og eller erteblomster tror jeg er fine nybegynnerplanter (jeg har sådd blomkarse). Barn liker gjerne solsikker, fordi de vokser seg så høye og store! Og dersom såprosjektet ikke funker, så kan man jo jukse litt med ferdigblomster Jeg satser på en kombo i år!

Og husk det gartnere sier: man skal dyrke jorden, ikke plantene. Så viktig å gjødsle godt med f.eks. kugjødselkompost før utplanting, og gjødsle gjevnlig under blomstring
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Working...
    X