Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sy vognpose, tips og råd?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sy vognpose, tips og råd?

Vi har en Voksi Urban, og den er skikkelig god og varm på vinteren. Men nå er det på høy tid med ny pose til Frøkna! Tenkte jeg skulle prøve å sy selv, men har ikke akkurat enormt mye sømerfaring Kan sy nesten rette sømmer, og har stort sett bare sydd bærenett og andre enkle poser.

Tanken er å lage noe omtrent som denne: http://bare-prat.blogspot.no/2008/10...l-sy-selv.html

Trenger jeg både fleece og sommerdyne? Evt hva er best?

Yttertrekket tenkte jeg kunne være babycordfløyel, polarfleece inni, og et bomullstoff ved hodet for utseende og komfort
    Noen kommentarer om stoffvalg?

Vognen den skal passe til er en Baby Jogger City Elite, men den har ikke kommet enda, så aner ikke/husker ikke hvordan ryggen er på den, og hvordan den best kan festes. Noen forslag?

Veldig takknemlig for hjelp og innspill!
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Re: Sy vognpose, tips og råd?

Vår er hjemmesydd, av fleece utenpå og bomullstoff inni

Kjempegrei pose.

Comment

Sv: Sy vognpose, tips og råd?

Så bra, har nemlig gått for kun fleece og bomull for enkelhets skyld
      Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Det var et fint mønster på pose!

Hva slags stoffer du velger kommer helt an på hva du synes er finest og mest komfortabelt, og litt hva slags bruk posen skal ha, men bomull og fleece er det jeg også har brukt.

Men både fleece og sommerdyne får du jo en god og varm pose, så om den skal brukes på vinteren ville jeg anbefalt det.

Når det gjelder feste, så anbefaler jeg å sy inn fem åpninger i ryggen på posen (ett nede i midten og to oppover på hver side), så den passer til en fempunktssele.

Lykke til!

Comment

Lovende at mønsteret blir "godkjent" av en erfaren syerske!

Tok litt av i stoffbutikken Kjøpte polarfleece, sateng og cordfløyel. Så planen er cordfløyel utenpå, fleece inni, og sateng ved hodet. Kjøpte MYE stoff, så resten av satengen blir nok sengetøy, i hvert fall.

Ettersom det skal være for vår og høst, og frøkna er varm, dropper jeg dyne. Det blir nok enklere å sy også!

Ja, skal absolutt lage hull til selen! Må bare få vognen fra butikken først

Takk takk! Trenger det!

Comment

Hvordan gikk det med posen?

Comment

Hehe, den venter på meg fremdeles Vognen den skal være til ble ikke levert før forrige uke, ville ha den på plass så jeg fikk riktige mål. Og denne uken har frøkna vært syk og trengt det lille jeg har av overskudd. Mulig det ikke blir noe sying før høsten nå

Comment

Hehe, skjønner godt det altså
                Blir fort hektisk.

Holder med deg i å ta det med ro nå

Comment

Takk for infoen.

สมัคร gclub / สมัครเล่น gclub / เปิด สมาชิก gclub

Comment

Working...
                  X