Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Lasagne?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lasagne?

Er det noen som har oppskrift på lasagne? Har brukt oppskriften i "Fra boller til burritos", men kokeboka ble ikke med hjem på ferie...

Jeg bruker som regel kun oppskriften bak på pakken... Syns den er grei jeg
    Tusen klemmer i fra Linda og Prinsen min-Marius...

Marius født. Søndag 27 august 2006

Comment

Pleier å ha i champingnon, purreløk og squash i lasagnen, det er nydelig med masse grønt oppi der
      -01 -06 -12

Comment

Lasagne.

1 kjøttdeig
        smør/marg til steiking
        2 løk
        1-2 bokser tomater
        3 ss tomatpuré
        1 buljongterning
        hvitløk etter smak
        krydder etter smak (timian eller basilikum,salt og pepper)

Steik kjøttdeig,ha over i en panne. Steik løk til den er blank. Ha i gryten sammen med rezsten av ingrediensene.(Jeg har også i steikt sopp og gulrøtter i tynne staver). Kok på svak varme,under lokk ca 20 min.

Ostesaus

5 dl melk
        0,5 dl hvetemel
        2-3 dl revet ost
        evt salt og pepper

Rist/rør ut litt av melken og melet,kok opp spe med resten av melken til en ganske tykk saus. La småkoke til melsmaken er borte (ca 10 min). Bland i osten litt om gangen og smak til med salt og pepper (forsiktig med salt da det er ganske mye salt i osten).
        Smør en ildfast form,ha halvparten av ostesausen i,legg på lasagneplater lagvis med kjøttsausen og avslutt med resten av ostesausen. Kan nå stå kaldt i kjøleskap til neste dag (dekk da med alu-folie)eller stekes med en gang. Ha evt revet ost på toppen. Midt i ovnen ;Varm lasagne 15-20 min på 225 garder,kald ca 30 min på 200 grader.
        Serveres med salat og f.eks grovt brytebrød.
        Tora

Comment

Working...
        X