Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar om graviditet:)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spørsmål og svar om graviditet:)

Spørsmål og svar om graviditet
    I forbindelse med en graviditet kan det være et og annet man gjerne ville ha svar på…

Har jeg større sjanse for å bli gravid dersom min mann bruker boxershorts istedenfor ordinære truser?
    Ja, skjønt du vil ha enda større sjanse dersom han ikke har noe på seg i det hale tatt.

Hva er den enkleste måten for å finne ut om jeg er gravid?
    Ha sex kun en gang i året.

Når jeg føler meg kvalm, hvordan vet jeg om det er p.g.a. svangerskapet eller om det er vanlig magesyke?
    Dersom det er magesyke, vil du bli bedre etter hvert.

Siden jeg ble gravid har jeg fått større bryster, større rumpe og bena har est opp. Er det noe som i det hele tatt blir mindre under et svangerskap?
    Ja, urinblæra.

Siden jeg ble gravid har jeg en umettelig hunger etter løkringer etter at jeg har lagt meg om kvelden. Er dette normalt?
    Vel, det kommer helt an på hva du gjør med dem…

Min hustru er gravid i femte måned og hun er så sur enkelte dager at det er uutholdelig...
    Ja? Og hva er så spørsmålet…?

Jeg går på svangerskapskurs, og der sier læreren at det ikke er smerte jeg kommer til å kjenne under fødselen, men trykk. Er dette riktig?
    Ja, på samme måten som man kan si at en tornado er en svak luftstrøm.

Jeg er blyg av natur. Når jeg skal føde, hvem er det da som vil komme til å se meg der jeg ligger i en kanskje ikke så delikat positur?
    Bare autorisert personell -- leger, sykesøstre, fotografer, blomsterbud, rengjøringspersonale, journalister etc.

Finnes det noe alternativ til brystpumper?
    Ja, babyens munn.

Hva betyr det at et baby er født med tenner?
    Det betyr at den ferske moren bør tenke nøye gjennom det med amming.

Hvilket tidspunkt er det beste for å avvenne babyen på brystmelk?
    Når du oppdager bitemerker.

Kan en mor bli gravid mens hun ammer?
    Ja, men det er mye enklere dersom man legger babyen først slik at du er alene med din mann.

Hva er kolikk?
    En påminnelse til de ferske foreldrene om å bruke prevensjon.

Jeg ble far til et nydelig guttebarn onsdag i forrige uke. Når vil min kone føle seg pigg igjen?
    Når barnet er ferdig med gymnaset.
    Last edited by Elisabeth; 25-03-05, 13:17.

[

Sv: Spørsmål og svar om graviditet

dette var noe av det morsomste jeg har lest :_)))) Så bra humor

Comment

Hei. Jeg er ei ung dame som i mårrest tok en graviditetstest,men uten hell Jeg skulle egentlig ha menstruasjon for 1-2 uker siden ca. Å 2-3 dager før den egentlige menstruasjonen skulle komme så fikk jeg en liten blødning,men den gikk bort samme dag. Er litt småkvalm av å til,er trøtt,ømme bryster å fryser lett. Jeg var gravid i 2009 men det gikk galt. Fosteret festet seg utenfor livmora så jeg måtte operere ut fosteret å fikk infeksjon i ene eggstokken så den måtte fjernes. Så jeg har altså bare 1 eggstokk. Så jeg håper det er en mulighet for meg å bli gravid igjenn på normal måte. Så jeg håper på et mirakel. Men mulig jeg må vente en stund til for å ta en ny test kansje? Mvh: Rocky

Comment

Veldig morsomt hovedinnlegg

*

Opprinnelig lagt inn av Rocky86 Se innlegg
        Hei. Jeg er ei ung dame som i mårrest tok en graviditetstest,men uten hell Jeg skulle egentlig ha menstruasjon for 1-2 uker siden ca. Å 2-3 dager før den egentlige menstruasjonen skulle komme så fikk jeg en liten blødning,men den gikk bort samme dag. Er litt småkvalm av å til,er trøtt,ømme bryster å fryser lett. Jeg var gravid i 2009 men det gikk galt. Fosteret festet seg utenfor livmora så jeg måtte operere ut fosteret å fikk infeksjon i ene eggstokken så den måtte fjernes. Så jeg har altså bare 1 eggstokk. Så jeg håper det er en mulighet for meg å bli gravid igjenn på normal måte. Så jeg håper på et mirakel. Men mulig jeg må vente en stund til for å ta en ny test kansje? Mvh: Rocky
        Hei Rocky86!
        Dette er neppe rett sted for deg å få svar, fordi dette er en humortråd
        Ang spm. ditt så bør det være fullt mulig for deg å bli gravid igjen! En graviditetstest burde har slått ut nå dersom du er gravid, men det er noen som tester positivt veldig sent. Det kan også hende at du har hatt en syklus uten eggløsning, det er helt normalt og kan skje av og til. Ta en test om en stund, og dersom du ikke får positiv test, men heller ingen mens, så kan du jo ta en tur til legen
        Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Working...
        X