Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Fleece klær

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fleece klær

Jeg har lite erfaring med fleece klær selv - men det må bli veldig tett!
    Jeg har vært på utkikk etter lue til datteren min på 6mnd, ei lue til bla til å ha når hun sover i bagvogna, i voksi-posen. Mange fine, men de fleste er av fleece... Jeg ser også at mange bruker fleece dress ned i voksiposen :| Såvidt jeg har skjønt er det vel polyester ? Det må da bli fryktelig varmt? Og elektrisk.
    Eller er det jeg som er totalt gammeldags, som bruker mye ull?

Hei

siden jeg ikke har noen barn enda og heller ingen erfaring med barneklaer, kan jeg bare si generelt om voksenklaer. I det siste har de kommet med veldig god kvalitet paa fleecegensere, som ikke er altfor tykk og som puster bra og som varmer. Jeg bruker selv en slik genser naar jeg staar paa slalomski.

Det fine med luene maa vel vaere at de varmer, men som sagt, jeg vet jo ikke om de har kommet like langt paa barnefronten.

Men ull er vel ikke aa forakte det heller...synes du bare skal bruke det hvis det passer deg best. Du kan jo kjoepe en lue i fleece, og bruke ull paa resten av kroppen.

Lykke til

Confusa

Comment

Spørs vel hvilken Fleece du bruker. Man har jo tykk Fleece og micro Fleece. Vet fra barnehagen jeg var lærling i [Er nesten ferdig utdannet barne og ungdomsarbeider, har bare 2 mnd igjen men det får vente til etter fødselen og sånt hehe] at ungene som hadde Fleece genser og bukse under utedressen både høst og vinter var mere svett enn de som bruke ullbukse og genser.

Jeg får min førstefødte i april å har strikket masse sånn ullplagg. Synnes Fleece dressene er fine og sånt, men holder meg til"gammel dags" ull hehe. Det puster i værtfall. Det gjør ikke Fleece.

Men Fleece luer er ikke så dumt. Om de har fòr inni huen. Ellers tror jeg vind og sånt blåser tvers igjennom. Eller bruk en sånn liten tynn lue , sånn man bruker under , eks ull luer.

Er no min erfaring...
      Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Jeg bruker også mest ull, syntes det er best.
        Luer i fleece, tror jeg ikke er særlig tett, uten de som er doble da... :?
        Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Jupp
          Er det ikke fòr det heter da?` :?: :oops: hehe
          Sånn luer med bobbel greier. hehe

Comment

Joda!
            Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

:roser:

Comment

Jeg har en lue i fleece som er tykk og god. Det blåser ikke gjennom den og den er den varmeste lua jeg har hatt.
                hilsen turvid

Min blogg

Comment

Dette her er ikke mitt spesialfelt, altså... :?

Så lenge lua slutter tett om ansiktet og går godt ned i nakken, og ikke er er sånn rar form som gjør at det blir en klump når hun ligger på den, er det vel ikke så farlig hva den lages av.

Ellers er vel ull ok på resten av kroppen. selv om det er lite av det i butikkene synes jeg, det må man tydeligvis strikke selv (jeg er ikke noe flink til å strikke :oops: ) Eller har jeg bare funnet ull på Cubus.
                  Hilsen helsesøster cecilie

Comment

De har flott ullundertøy på H&amp;M iallefall.

- sol

Comment

Jeg ville ikke brukt fleecelue på mine barn.

En ullue må være optimalt, med tanke på varme og fuktighet.

Du finner ulluer her:
                      http://www.nostebarn.no/
                      http://www.trico.no/butikk/index.htm
                      http://www.danishwool.com/products/l...elson_chld.htm
                      http://www.helios.dk[/url]

Comment

Hei igjen :o

Det blir ikke fleece lue! Jeg fortsetter med ull jeg eller bomull;hun blir jo liggende i voksiposen. Den trenger jo ikke være vindtett.
                        Hun lå faktisk med fleece jakke i voksi posen - hun var jo helt klam!

Comment

Working...
                        X