Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

homeopati til en gutt på 10 mnd?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• homeopati til en gutt på 10 mnd?

lille Ollebolle er allerigisk mot egg og melk. Trollfar går til en homeopat som sier hun kan få Ollebolle frisk...... Jeg har tro på det, men er redd for at han er litt liten? Kan det gjøre vondt værre? Eller er det verdt et forsøk... hva syns dere?

Svar fra helsesøster

Jeg får svare litt generelt siden jeg ikke kjenner historien din.
    Jeg vet ikke hvordan dere har fått diagnosen egg og melke allergi, eller hvor alvorlige hans reaksjoner har vært. Ekte matvare allergi er heldigvis sjelden, og der handler det mye om forbygging, dvs utsettelse av introduksjon, amming osv. Jeg kan skrive mer om dette hvis det er et aktuelt tema. Vi anbefaler for eksempel ikke å introdusere kumelk før ti måneder i matlaging.

matvare intoleranse er mye vanligere og innebærer som regel en forbigående manglende evne til å tolerere enkelte matvarer. Ofte kan et barn få diagnosen "allergi"uten at dette er skikkelig utredet og diagnostisert. Sånn i hverdagsspråk sier vi at de "vokser det av seg".

Omlag 2-5 % av småbarn reagere på melk det først året, men de fleste utvikler toleranse for det innen 4-5 års alderen, og for egg innen 6-7 års alder.
    Du kan lese mer om allergier her:

http://www.sef.no/assets/11001149/anbefalinger.pdf

Når det gjelder homeopati og annen alternativ behandling er det mye mellom himmel og jord vi ikke vet. Nå er det jo sånn at mange ting går over av seg selv (som intoleranse eller kolikk), eller går i bølger (som eksem) og da er det jo vanskelig å si om det var behandlingen som gjorde det slik eller det ville blitt bedre av seg selv. Jeg tror det betyr mye hva du selv tror på, for jeg tror foreldre som mener de har funnet en løsning og endelig kan hjelpe barnet sitt, har det mye bedre. Da får barna det også mye bedre.

men jeg tror kanskje (nå vet ikke jeg historien deres...)at ti måneder er litt tidlig å være sikker på at det er en allergi. Hold egg og melkeprodukter tilbake en stund til, amme hvis du gjør det, og forsøk og introduser om et par måneder til (ikke melk eller egg samtidig!).

Har du snakket med helsesøster? Det kan godt hende hun/han kan hjelpe deg med hva slags matvarer du bør introdusere og når, særlig utfra om du har en familie som har mye allergi.

Hilsen helsesøster Cecilie

Comment

Sv: homeopati til en gutt på 10 mnd?

Hei... Jeg er mamma til tre fine (nesten friske) barn. Jeg har brukt homeopat til alle tre, og til meg selv. Har veldig god erfaring med det. Har blitt hjulpet og fått mere hjelp der enn hos vår lege og helsesøster!!! Den miderste jenta mi på 2 år endte jeg opp hos homeopaten etter ni mnd med kremer og kurer av ulike slag, som vi hadde fått av legen. som ikke hjalp. Hun var full av atopisk eksem, i hele ansiktet og hudfoller. etter to uker...vips alt var borte og hun har vært fin etter det! Den største jenta mi på 5 år hun har vært mye syk, forkjølelse,tette luftveier, slapp og groggi i 4,5 år (!). Legen har ment det var hele tiden astmea og bronkitt. Og det har hun fått medisiner mot. Så ga jeg opp alt av kortison og div astma medisin. (man skal være forsiktig med det i store mengder!) Tok hun med til homeopaten (som HELE familien bruker, store og små) og han testet jenta og han mente hun skulle holde seg vekk fra melkeprodukter. Det har vi nå prøvd siden noen uker før jul, og hun er finere enn på lenge.... og minsten på tre mnd har hatt store,veskende, til tider åpene sår i ansiktet. Vi har prøvd det ene og det andre, værken bedre eller værre... dro han med til "heksedoktoren" det viste seg at der og var det reaksjoner på melk!!!!! Så nå har han fått hjelp. og vi håper han snart blir frisk og fin igjen. Jeg tror ikke vi skal undervurdere alternativ medisiner og hjelp. det er ikke alt og alle det hjelper på, men det er ikke farlig og prøve for i homeopatmedisiner er det bare natulige ting, i skolemedisin er det mye som kan være faktisk skadelig for kroppen... jeg har selv sett og opplevd det, så jeg stoler fullt på homeopatmedisin...
      dette ble kanskje litt rotete.
      men har du lyst, mor til olle-bolle kan du snd meg pm på [email protected]
      hilsen mamma til tre.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Uregistrert
        Hei... Jeg er mamma til tre fine (nesten friske) barn. Jeg har brukt homeopat til alle tre, og til meg selv. Har veldig god erfaring med det. Har blitt hjulpet og fått mere hjelp der enn hos vår lege og helsesøster!!! Den miderste jenta mi på 2 år endte jeg opp hos homeopaten etter ni mnd med kremer og kurer av ulike slag, som vi hadde fått av legen. som ikke hjalp. Hun var full av atopisk eksem, i hele ansiktet og hudfoller. etter to uker...vips alt var borte og hun har vært fin etter det! Den største jenta mi på 5 år hun har vært mye syk, forkjølelse,tette luftveier, slapp og groggi i 4,5 år (!). Legen har ment det var hele tiden astmea og bronkitt. Og det har hun fått medisiner mot. Så ga jeg opp alt av kortison og div astma medisin. (man skal være forsiktig med det i store mengder!) Tok hun med til homeopaten (som HELE familien bruker, store og små) og han testet jenta og han mente hun skulle holde seg vekk fra melkeprodukter. Det har vi nå prøvd siden noen uker før jul, og hun er finere enn på lenge.... og minsten på tre mnd har hatt store,veskende, til tider åpene sår i ansiktet. Vi har prøvd det ene og det andre, værken bedre eller værre... dro han med til "heksedoktoren" det viste seg at der og var det reaksjoner på melk!!!!! Så nå har han fått hjelp. og vi håper han snart blir frisk og fin igjen. Jeg tror ikke vi skal undervurdere alternativ medisiner og hjelp. det er ikke alt og alle det hjelper på, men det er ikke farlig og prøve for i homeopatmedisiner er det bare natulige ting, i skolemedisin er det mye som kan være faktisk skadelig for kroppen... jeg har selv sett og opplevd det, så jeg stoler fullt på homeopatmedisin...
        dette ble kanskje litt rotete.
        men har du lyst, mor til olle-bolle kan du snd meg pm på [email protected]
        hilsen mamma til tre.
        Blir veldig glad når jeg leser slike innlegg! Jeg har en mor som driver en klinikk i trondheim med soneterapi, akupunktur og homeopatiske midler. Jeg har fått behandling,samboeren min har fått det og sønnen min har fått det. Sønnen min fikk soneterapi for væske i mellomøret,skulle kanskje legge inn dren,men det slapp vi heldigvis..etter god soneterapi som også er veldig behagelig!!

For alternativ medisin!! Vil også si at moren min har hatt babyer som bare har vært få uker gamle!

Comment

Jeg har brukt homeopat til begge mine barn. Det har funket veldig bra for dem, så jeg har bare positivt å si om det. Min venninne er homeopat, så ho har behandlet dem når det er noe .

Har også veldig mye positivt å si om fotsone terapi. Datteren min har ingen symptomer på astma lenger. Hun hadde seks behandlinger, og har ikke brukt medisiner på over 4 mnd Det er en helt utrolig god følelse.

Koz fra meg

Comment

Jo før, jo heller, mener jeg..... Plagene er nok enklere å gjøre noe med jo kortere tid de har hatt på å få "satt seg". Min sønn som nå er 16 år hadde mye atopisk eksem. Han hadde som følge av dette "lopper i blodet" og satt ikke i ro et øyeblikk. Da han var 1 1/2 år tok jeg ham med til homeopat som bekreftet at jo før man kom med barna, jo enklere var det å behandle. Behandlingstiden ble også forkortet jo yngre barna var. Etter 14 dager var sønnen min fri for eksem og han klarte å sitte i ro lenge av gangen. I ettertid har han heller ikke vært plaget av noe lignende. Jeg anbefaler absolutt alternativ behandling!:upp: LYKKE TIL!

Comment

Dette er å kjekt å høre

Comment

Tror ikke det er noen aldersgrense på å bruke homeopat, dette kan sikkert homeopatene selv svare best på. Synes kanskje det er litt sterk å si at hun kan gjøre barnet ditt friskt, men man taper vel lite ved å prøve, så lenger man ikke satpper i egg og melk i etterkant. Egg og melkeallergi vil hos de aller leste forsvinne av seg selv uansett, det vil jo være vanskelig å si om dette ville skjedd av seg selv eller skyldes medisinene. Så lenge medisinene ikke tar alle pengene dere har og dere har lyst til å prøve kan jeg ikke se noe galt i det.

Lykke til!
                Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Jeg har brukt homeopati på junior siden han var 8 mnd. Han er allergisk mot egg,melk,fisk og citrus + sitronsyre. I tillegg har han atopisk eksem og astma. Pga store doser med astmamedisin,var han ENORMT urolig os sov ALDRI!!!! Han tok nesten knekken på meg:cry4: . Homeopten har hjulpet oss enormt med pusten og sovingen.... Bruker kun medisin 2 ganger pr dag nå,imot 8 ganger pr dag tidligere:appl: . Det har ikke hjulpet på allergiene,men jeg er meget godt fornøyd så langt!!! Skal forresten ringe homeopaten i morgen og høre hva hun tenker videre:snill:

Comment

Working...
                  X