Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Flyvning etter fødsel

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flyvning etter fødsel

Litt bakgrunnsinfo før spørsmålet mitt:

Jeg bor for tiden i Hellas og er gravid i 18. uke. Jeg skal hjem til Norge i juni (2 mnd før termin) ettersom jeg vil føde barnet på sykehus der fremfor Hellas. Både jeg og mannen min er norske, men han jobber her i Hellas, derfor får han ikke normal pappapermisjon som i Norge, men bare to uker ferie når jeg har termin.

Det jeg lurer på, er hvor lenge må jeg vente etter fødselen før jeg kan reise tilbake til Hellas og pappaen med barnet?

Jeg kjenner ei som skulle gjøre det to uker etter fødselen, men det ble en md, siden barnet ble født to uker før tiden.
    Hvet ikke om det er noen "regler" på dette. Husk å passe på at barnet suger på smukk/får mat når flyet letter og lander.
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei og gratulerer med nydelig mage
      Tenker du på i forhold til flyturen med baby - eller tenker du på i forhold til vaksinering av barnet? :?:

Comment

Hei og gratulerer med nydelig mage
        Tenker du på i forhold til flyturen med baby - eller tenker du på i forhold til vaksinering av barnet? :?:

Comment

det er ingen begrensning på hvor gamle babyer må være for å ta dem med på flyet. regner med at du skal bo med familie her i norge, selv om pappa ikke har mulighet til å være mer enn 2 uker. Det kan bli vanskelig å få de to ukene til å passe akkurat.

selv om det ikke er noen regler, er mitt råd til deg kanskje å vente til 6 uker etter fødselen. Det er "barseltiden" din. Da trengs ro og fred, til å bli kjent med hverandre, etablere amming (kan ta tid), og kroppen din til å komme over fødselen. Da kan du få med et hjemmebesøk med helsesøster som kan fortelle deg mer om vaksinasjon og helsetjenester så du vet hva du bør gjøre når du drar tilbake til hellas. Du får med den en seks uker kontroll av deg hos legen din og en seks ukers kontroll av barnet ditt, for å sjekke at alt er bra. Da ville jeg følt meg litt mer "klar til å dra".

Selv om det kan virke trist at far ikke får delta så mye da, er nok denne tiden mest "dametid" allikevel. Hvis du har familie rundt deg blir det nok bra, far kan ta igjen bli kjent tiden mye lettere enn du kan.
          Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
          X