Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

vI SKA TIL SYDEN!med nurk på 4mnd

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• vI SKA TIL SYDEN!med nurk på 4mnd

Vi skal til syden i slutten av mnd.Tulla på 3,da 4 mnd skulle ikke være m. Men så sa helsesøsteren min at hun anbefalte å ta henne m,siden jeg fullammer.Så da gjør jeg det.Men jeg lurte på:
    * hva slags solkrem jeg skulle bruke på henne.Hvilke faktor altså.
    * er det trygt å bruke myggmiddel på henne.Hvilket merke isåfall.

takk for svar

Re: vI SKA TIL SYDEN!med nurk på 4mnd

Opprinnelig lagt inn av mutzi
    Vi skal til syden i slutten av mnd.Tulla på 3,da 4 mnd skulle ikke være m. Men så sa helsesøsteren min at hun anbefalte å ta henne m,siden jeg fullammer.Så da gjør jeg det.Men jeg lurte på:
    * hva slags solkrem jeg skulle bruke på henne.Hvilke faktor altså.
    * er det trygt å bruke myggmiddel på henne.Hvilket merke isåfall.

takk for svar
    :oops: :twisted: 8)

Comment

Hei
      Å reise til syden med en liten baby er ganske annerledes enn å reise alene, så turen din blir nok annerledes enn du kanskje planla.
      Du spør om solfaktor, det beste er nok solblokk på de minste. Her står litt:
      http://www.kreft.no/forebyggelse/sol/

Apoteket har en fin brosjyre om barn og sol:
      http://www.apotek.no/cgi-bin/wbch3.exe

Spebarn under et halvt år bør ikke være i direkte sol. De bør holde seg i skyggen. Selv i skyggen er det fare for overoppheting og dehydrering, så hold et godt øye med dem. Hun vil drikke oftere fra deg og kanskje kortere for å slukke tørsten. Bare la henne regulere dette. Du kan i tillegg tilby kokt vann. Hvis hun blir slapp eller mister væske ved diare bør du kontakte lege straks. Pass på reiseforsikringen og sjekk dette med legehjelp på stedet.

Dette med myggmiddel er jeg ikke sikker på. Jeg ville heller satset på et myggnett. Myggnettet kan du impregnere med myggmiddel. Du kan jo spørre på apoteket.

Jeg vet ikke hvor dere skal reise, er det litt eksotisk, kan du jo kontakte helsestasjonen for opplysninger om det er spesielle ting du bør passe deg for. For eksempel i forhold til mygg - malaria mygg om natten, dengue feber mygg om dagen. Hvis du skal til spania er jo dette mindre aktuelt.

Hvis dere planlegger godt får dere sikkert en deilig ferie! Pupp er bra!
      Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Vil bare ønske deg god tur jeg!!

Var i syden med Sebastian når han var 5 mnd. Vi kosa oss skikkelig. Sebastian var blid som en sol hele tiden
        Sassa &amp; Sebastian f.mars -02

Comment

Hei! Ville bare si at vi reiste med Nicholas da han var 4 mnd gammel og det gikk som en drøm!! Kveldene blir kanskje ikke så sene da men.. Men det er jo så mye kos likevel!! GOD TUR!!

Comment

Hei,
            vi var i Marokko da min datter var 2.5 mnd og det gikk helt fint. Jeg ble syk selv(diaré), men hun var frisk og rask hele tiden.

Lykke til - kos dere *zzz*

Comment

Hva pakket dere til dere selv og babyen ?

Comment

Hei igjen!

Pakket lette klær, men også noen litt varmere. Solkrem, men det brukte hun nesten ikke for hun var jo ikke i sola. Hadde med tåteflaske som hun fikk vann på (vann kjøpte vi), men hun drakk morsmelk veldig ofte så det var ikke så mye behov for ekstra væske. Bleier hadde jeg også med for bleiene der var plastikkversionen av pampers.

Det går sikkert greit skal du se - God tur

Comment

Working...
                X