Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Tette melkeganger ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tette melkeganger ?

Hei

Jeg fikk ikke noe svar hos jordmor, saa jeg spoer deg ogsaa....

Jeg lurer paa om noe jeg har hoert er sant eller ikke. Er det tilfelle at man ikke boer bruke BH med spiler naar man er gravid, iallefall mot slutten?? Kan dette foere til tette melkekanaler??

Jeg lurer ogsaa paa om det er noe man kan gjoere preventivt mens man er gravid for aa i best mulig grad forhindre oemme brytvorter etterpaa? Har hoert at brytbetennelse ikke er noe saerlig, saa jeg vil helst gjoere alt jeg kan for aa unngaa aa faa det...

Confusa

Hei

ja...naa fikk jeg svar fra jordmor, boer bruke et frottehaankle for aa herde brystvortene....men om du har andre raad ogsaa, saa er de hjertelig velkomne...

Confusa

Comment

Fint du fikk svar.
      Dette med herding av brystvorter er delt mening. Det er ingen fakta, data eller forskning som viser at det nytter å "forberede" brystvortene. Jeg tror nesten alle har såre brystvorter den første tiden. Noen får veldig såre vorter og sprekker, men de aller fleste av disse er pga feil ammestilling. Det lønner seg å ta imot all den hjelp du kan få i begynnelsen, ha tid og ro rundt ammingen i begynnelsen.

Brystbetennelse er noe annet. Selv om sprekker i brystvorta kan øke risikoen, er det hvis brystet ikke blir tømt tilstrekkelig (et bryst blir aldri helt tomt). Se
      http://www.mammanettet.com/Gravidite...eproblemer.htm

Ullinnlegg er faktisk det eneste som er bevist å hjelpe til å forebygge brystbetennelse.

Apoteket har en grei brosjyre om såre brystvorter:
      http://www.apotek.no/cgi-bin/wbch3.exe
      Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
      X