Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Bekkenløsning og kløe i skrittet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bekkenløsning og kløe i skrittet

Etter fødselen (keisersnitt 12. januar) har jeg nå fått tilbake bekkenløsningen som forsvant rett etter fødselen. Det er mye mindre enn før fødselen, men jeg klarer ikke å gå mer enn 1/2 time (på asfalt) før jeg er helt gåen. Jeg vil jo gjerne trimme vekk litt overflødige kilo, og elsker å trille tur, men det begrenser seg. Bør jeg søke hjelp fra fysioterapeut (ingen av dem ser ut til å spesialisere seg på bekkenløsning og det blir mye prøving og feiling - prøvde dette FØR fødselen). Jeg har forstått det slik at jeg evt. kan få gratis fysioterapi 6 mnd etter fødselen?

I tillegg har jeg av og til ganske mye kløe i skrittet og innover i skjeden. Hva kan dette være? Lurte på om det var en eller annen form for sopp. Det kommer og går.

Takknemlig for svar, hilsen "amatørmamma"

Det er ikke uvanlig å behaolde noe av bekkenløsningen mens du ennå ammer. Den lille resten du har forsvinner trolig helt når du slutter å amme. Her kan du finne mer info:
    http://www.lkb.no/
    Her står det også om godkjente behandlingsformer. Du har rett i at du kan få gratis fysioterapi etter fødselen i 6 mnd.

Vanligste grunn til kløe er sopp. Det vanlig å ha et "reservoir" med sopp rundt livmorhalsen. derfor er det best å velge en behandling som virker der. Jeg anbefaler canesten kombipakke med krem og 6 vagitorier. Vær påpasselig med å fullføre behandlingen, selv etter symptomer forsvinner. Hvis symptomene ikke blir borte etter dette, må du kontakte lege. Vær påpasselig med håndhygiene for sopp kan lett smitte til brystvorte eller barnets munn.
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X