Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

6-åring som bæsjer seg ut

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 6-åring som bæsjer seg ut

Jeg har en venninne med en 6 åring som bæsjer seg ut opp til 5-6 ganger for dagen. Det vanlige er 1-2 ganger pr. dag.

Dette er ikke noe han har begynt med nylig, men noe som alltid har vært et problem. Hun har hele tiden trodd at dette var noe som kom til å bli bedre med tiden, men nå er h*n begynt på skolen og det fortsetter som før! H*n bæsjer seg ut på skolen og moren er redd for at h*n kommer til å bli mobbet for dette!
    Tissing har derimot aldri vært et problem, der er h*n tørr både dag og natt!

Venninnen min har fått en rekke med tips om hvordan hun skal løse dette problemet, men ingenting nytter. På helsestasjonen ba de henne la barnet vaske trusen sin selv etter uhell, men barnet syns bare dette er kjempegøy.

Kan også nevne at barnet har problemer med både fin-motorikken såvel som grov-motorikken.
    H*n er ikke flink til å løpe, hinke eller holde en penn (får hjelp av fysio. til dette).
    Barnet er vanlig intelligent, men er i konstant opposisjon til sine foreldre. H*n er grei på skolen, men et mareritt hjemme. Stor i munnen og tildels fysisk med de hjemme!

Noen tips om hvordan jeg kan hjelpe henne??
    Alle tips mottas med stor takknemlighet!!

Hei
    Jeg har villet rådet henne til å få henvisning til barnelege, enten i fra helsesøster eller fastlege, slik at barnet kan utredes ordentlig.

Det er godt å høre at noen bryr seg

Hilsen meg

Comment

Helt enig i tipset over, ta kontakt så fort som mulig. Det betyr ikke noe om helsestasjonen ikke er bekymret, de skal henvise til barnelege hvis mor selv er bekymret. Mor vet best om noe er galt!
      Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Sv: 6-åring som bæsjer seg ut

I dette tilfelle er det ikke noen annen utvei enn at barnet begynner med bleier igjen.

Comment

Helt enig; ser ikke ut som det er annet valg enn å ha bleie på ham.

Comment

Trur ikke den ungen trenger bleier nå? snakker om 5 år gammal tråd, folkens!
            04 & 06

Comment

Comment

Opprinnelig lagt inn av Triurine Se innlegg
                Trur ikke den ungen trenger bleier nå? snakker om 5 år gammal tråd, folkens!

Du har kanskje rett... Over 5 år gammel tråd er det, ja, og det er nok litt forskjell på en 6-åring og en 11åring.

Comment

Working...
                X