Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Fall fra stellebord

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fall fra stellebord

:oops:
    Hei,Min sønn datt nettopp fra stellebordet(8mndr),og fikk en kul(som forsvant nesten med en gang) og blåmerker(som har bleknet ganske så mye).Ble sjekket av lege som friskmeldte ham.
    Kan jeg stole på at han da ikke har fått noen varige mèn eller skader som enda ikke har blitt oppdaget men som kan dukke opp senere?
    Hva er det verste som kan skje når et barn detter fra et stellebord-feks hjerneskader,brudd,lammelser,død....m.m. Hvor vanlig er det at babyer detter fra stellebordet?
    Hvordan forebygge?
    Synes dere jeg er en dårlig mor pga dette?Sliter med stor skyldfølelse og dårlig samvittighet....
    Hilsen en mamma som er så lei seg.......

ehh Eldstesønnen min datt ned fra sofaen da han var fire/fem måneder. Jeg hadde skyldfølelse og hadde det kjempefelt lenge etterpå, men gutten fikk nok mest sjokk tror jeg. Knapt nok en kul... Man er ikke en dårlig mor fordi om slikt skjer! Det mener ihvertfall jeg. Etter dette la jeg han bare på gulvet , og det gjør jeg med lillebror også som nå er 5 mnd, da kan han jo ihvertfall ikke falle ned .

Comment

Det er veldig sjeldent at de får noen varige men av slikt, da vises det som regel med en gang (brudd, besvimelse, sjokk, osv). det værste er skyldfølelsen og skrekken over hvor galt det kunne gått....

Godt råd fra hami_, hvis du må forlate de, legg de på gulvet. Eller ta han med deg under armen. Mindre knall og fall er vel ikke til å unngå. Utover nå begynner barnat å bli så bevegelig og kommer seg til de fleste steder. Vær føre var og gjør hjemmet barnesikkert. På helsestajonen har de brosjyrer med tips om hva du må tenke på som kan være farlig i hjemmet ditt.

Det har vært alvorlige ulykker med fall og foreldrene og barna må leve med dette for alltid.... Jeg har jobbet på barneavdeling og har sett noen triste tilfeller. Så vær glad at ikke noe skjedde nå, og ikke ta sjanser i fremtiden!

Litt å lese på:
      http://www.helsenett.no/2_21/index.html
      Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
      X