Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Bra mat / dårlig mat

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bra mat / dårlig mat

Hei.
    Jeg lurer på om du har noen tips om hva som er bra å spise under svangerskapet, og om mat man bør styre unna? Finnes det mat som fosteret kan ta (in)direkte skade av?

Se på siden:
    http://www.mammanettet.com/Gravidite...a_matvarer.htm

Statens råd for ernæring har informasjon her:
    http://www.snt.no/nytt/kosthold/gravide/rad.html
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Engstelig

Hallo.
      Har et engstelig spørsmål i samme banen. Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid, og er nå litt bekymret fordi jeg forrige helg drakk 4 øl (halvlitere). Er dette farlig? Hvordan kan dette ha påvirket fosteret?

- Bekymret

Comment

Re: Engstelig

Opprinnelig lagt inn av Anonymous
        Hallo.
        Har et engstelig spørsmål i samme banen. Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid, og er nå litt bekymret fordi jeg forrige helg drakk 4 øl (halvlitere). Er dette farlig? Hvordan kan dette ha påvirket fosteret?

- Bekymret
        Hallo! Snakk om å være hysterisk. *hoderiste*

Comment

Man blir bekymret for mange ting når man er gravid. det er ikke noe å skamme seg over, og ingen spørsmål er dumme spørsmål.

Det er vanskelig å svare greit på spørsmålet ditt fordi jeg ikke aner hvor langt i graviditeten du er kommet. Det blir for mange hvis og om å svare. Jeg råder deg til å få en legetime, det skal du vel ha uansett, nå er det jo ikke noe å gjøre med forrige helg allikevel. Han / hun kan fortelle deg mer om alkohol og svangerskap som det passer i ditt tilfelle.

Gratulerer med graviditeten!
          Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Skjønner godt at denne "gjesten" over her vil forbli anonym!!

Jeg synes det er helt topp å ha et slikt sted som dette her. Der en både kan ta opp alvorlige temaer og ikke minst alle de små spørsmålene en som både gravid og mamma går å lurer på.
            Slike "rom" som dette her er blitt nåtidens "nabokjerringer". Her kan en diskutere, høre andres mening, råd, få informasjon og bare "slarve" litt om en er ensom og ønsker kontakt med andre i samme situasjon.

Jeg har erfart gjennom 3 svagerskap at gravide lett får et nært samhold til andre gravide.
            Man føler så sterkt at en har noe til felles med gravide en går forbi, at en får lyst å hilse på de akkurat som trailere og motorsyklister bruker å gjøre til hverandre. vinker 1 :

Håper "gjesten" heller vil bidra litt til sidene i fremtiden!

Go go til resten av gjengen her inne.

ps : min helsesøster brukte å si til oss at ingen spørsmål var for dumme, men det kunne hende at vi fikk et rart svar
            Hilsen Titti
            Som har gullunger født 96 & 98 & 00 & 04

Comment

Working...
            X