Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

klumpfot

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• klumpfot

Er mor til et barn med klumpfot. H#n er nå 15 mnd. Jeg savner en forening for de med klumpfot. Finnes det her i norge?? Er det flere her inne med erfaring på dette området, som vil dele gleder og bekymringer med meg?
    Er ny på dette nettstedet, men kan ikke se at det er noe eget forum for de som har barn med funksjonshemminger.

Hei
    Jeg vet at på www.DinBaby.com finner du "kronisk syke /funksjonshemmet barn". Jeg var inne nå - der var det faktisk et innlegg ang barn med klumpfot. Jeg mener det er ei forening, men det får du helt sikkert hjelp til der

Comment

http://www.fysioterapeuten.no/200105/fagart3.html
      http://www.fysioterapeuten.no/diskus...3/0000032a.htm

Her er et par linker å se på.

Jeg vet at det er noe som heter "klumpfotforeningen" men det ser ikke ut til at sidene deres virker. Kanskje du kan ta kontakt med fysioterapeuten hos deg eller på sidene over for å spørre om adresse eller telefonnummer?

Comment

Min sønn er født med klumpfot på venstre fot.
        Han ble gipset etter to timer, og var gipset i 6 uker. så var han uten gips i 6 uker, men foten ville bare snu seg tilbake, slik at når han var 3 mnd ble han operert. Da ble akillessenen forlenget slik at foten står riktig vei.
        Etter nye 6 uker ble denne gipsen fjernet, og gutten kunne begynne å bruke forten mer aktivt.
        Når han var 7 mnd reiste han seg opp, og når han var nesten 8 mnd gikk han langs bord o.l så det kan vel ikke sies å ha hemmet utviklingen hans.
        Etter dette hadde han fysioterapi et par ganger i uka til han var ca 1,5 år, og i tillegg skinner om nettene.
        Etter at han passerte 2 år har han kun vært inne på sjekk hos lege først en gang i året og de siste årene annethvert år.
        Han er nå over 8 år, og det eneste vi merker når det gjelder foten hans er at den skrur litt innover, men i følge legen vil dette gradvis forsvinne fram mot tenårene. Dette merkes best når han skal gå fiskeben på ski, eller skal gå på skøyter, ellers tenker vi ikke over det.
        Dessuten har han to nr i sko, fordi klumpfoten er to nr mindre.
        Han har forresten fått medfødt plattfot på den andre foten, men dette har ingen sammenheng i følge legen.
        Han er flink til å løpe, og holder godt følge med sin ett år yngre bror, og sine klassekamerater, så heller ikke her merker vi problemer

Men jeg reagerte på at du satte ditt barn i "klasse" med funksjonshemmede. Mulig jeg reagerer helt feil, men ser du på ditt barn som funksjonshemmet?? :?
        Vi mennesker er ofte slik at vi ser begrensninger i stedet for muligheter, men et barn med klumpfot har ingen begrensinger i forhold til "vanlige" barn etter min mening.
        Men jeg vil gjerne høre flere synspunkter. Selv har jeg aldri tenkt spesielt på at sønnen har denne "defekten" heller. Selv når svigermor ringte på sykehuset etter fødselen, tenkte jeg på å nevne dette. Jeg så bare at dette var noe legen klarte å ordne, og at det hadde vært verre om det hadde vært noe galt med f.eks hodet.

Hvid du vil vite mer, så kontakt meg på PM. Jeg svarer deg (eller andre )gjerne

Comment

*dytter*

Ps send en mail i stedet for en PM.

Comment

Working...
          X