Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

utslett/kviselignende nupper

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• utslett/kviselignende nupper

Hei dere!

Vi fikk ei datter for en mnd siden. (18.03.2003) I begynnelsen hadde hun litt utslett i form av røde prikker - ikke mye. Vi fikk beskjed om at dette var normalt hos nyfødte.

Men nå har dette "utslettet" ekskalert, det er ikke lenger noen røde små prikker, men heller røde nupper som er hvite på tuppen. Nesten som bitte små kviser.

Kan dette være en reaksjon på allergi eller sykdom, eller er dette helt vanlig, talg eller noe?

hilsen Bjørn-Erik

Det er helt vanlig, og forsvinner etter en stund av seg selv.
    hilsen turvid

Min blogg

Comment

takk

Takk!!

vi regnet vel egentlig med det, men man blir litt usikre innimellom.

Bjørn-Erik

Comment

Når alt er nytt bekymrer man seg for så mye....., det er også helt normalt.
        hilsen turvid

Min blogg

Comment

Ser du har fått svar fra erfarne mødre!

Gratulerer som mor!
          Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Opprinnelig lagt inn av helsesøster cecilie
            Gratulerer som mor!
            Far kanskje....
            hilsen turvid

Min blogg

Comment

ooops :oops:

leste litt fort der...

Unnskyld!

gratulerer som far! :P
              Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Sv: takk

jeg fikk også slike nupper dere beskriver da jeg var baby..og nå er jeg 25 år og sliter med det enda. Det hAR ALDRI GÅTT BORT, NOEN GANGER ER DET LITT BEDRE, MEN DET ER ALDRI BORTE...det er ikke morsomt, får meg til å føle meg veldig stygg, og jeg viser meg aldri i bikini for eksempel. dette har vært et vondt og vanskelig problem hele mitt liv, derfor anbefaler jeg dere å gjøre alt dere kan for åfinne ut av problemet, tro meg det forsvinner ikke av seg selv, og jeg har snakket med andre også som har hatt det hele livet. Det enesete jeg vet om som hjelper til en viss grad er sol.

Comment

Sv: takk

Opprinnelig lagt inn av Uregistrert
                  jeg fikk også slike nupper dere beskriver da jeg var baby..og nå er jeg 25 år og sliter med det enda. Det hAR ALDRI GÅTT BORT, NOEN GANGER ER DET LITT BEDRE, MEN DET ER ALDRI BORTE...det er ikke morsomt, får meg til å føle meg veldig stygg, og jeg viser meg aldri i bikini for eksempel. dette har vært et vondt og vanskelig problem hele mitt liv, derfor anbefaler jeg dere å gjøre alt dere kan for åfinne ut av problemet, tro meg det forsvinner ikke av seg selv, og jeg har snakket med andre også som har hatt det hele livet. Det enesete jeg vet om som hjelper til en viss grad er sol.
                  Det må være noe annet du har da.. En eller annen type eksem. Forresten så er hovedinnlegget fra 2003..
                  B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
                  ~

Comment

Sv: utslett/kviselignende nupper

Er nok ikke det samme du har nei, det han andre snakka om er hormonutslett vil jeg tro...det er helt vanlig og blir borte igjen...
                    Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Comment

Working...
                    X