Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

influensa?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• influensa?

Jeg har to døtre på 2 og 5 år.Begge har blitt syke,og har feber,snue,hoste.Den yngste fikk det først og har sikker hatt feber de siste 5 dagene,og den eldste har gått med feber de siste 4 dagene.Det har vært forkjølelse/influensa hos nær familie,men vet ikke om det er det samme.Hun på 5 ,klaget over vondt i munnen samme kveld som hun fikk feber.Jeg kikket i munnen og så en slags byll/sprekk mellom tanngarden og kinnet.(ikke sår men gulhvit sprekk/byll)Hun er litt opphovnet på munnen og halsen.Har ikke sjekket om den minste også har det.Snakket med lillebror min og han har også merket en byll i munnen.(Han har gått med denne forkjølelsen i 14 dager)
    Er dette en "vanlig" influensa som etter hvert går over?
    Bør jeg ta kontakt med lege i alle tilfeller hvis feberen ikke slutter?
    Er det vanlig at slike byller kan oppstå i forbindelse med influensa?
    Vennlig hilsen Tove

Hei

Siden jeg ikke er lege og bare svarer på nett kan jeg ikke fortelle noe om hva som feiler dere. Jeg kan si generelt at feber over den tiden dere har, er grunn nok til å oppsøke lege, men se litt på allmentilstanden. Hvis de er i OK form betyr dette mer en litt feber. Det kommer også an på hvor høy feber. Hvis du noengang er i tvil så er det best å ringe lege i allefall.

Mange forskjølelser, halsinfeksjoner og influensa kan komme sammen med sår i munnen og nedover i halsen og mandlene. Munnherpes (forkjølelses sår) kan også komme inni munnen. Jeg kan ikke si hva det er dere har, det må du vise frem til legen.

God bedring!
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X